שלישי: משחק העונה של הליגה הלאומית

הפועל עפולה – הפועל באר שבע 19:00 שידור בספורט 5+ (56)
אולם: היכל הספורט שד' יצחק רבין, עפולה עילית
שופטים: גיא שמואלי יוחאי שולמן רותם קוזה
מקום ראשון נגד מקום שני. חגיגה בעמק. שתי הקבוצות במאזן זהה 1-9, באר שבע עם 7 ניצחונות רצופים, עפולה עם 2 וכבר שכחה את הפסד הבכורה ליבנה. אבל המגמות שונות. עפולה נחלשה עם עזיבתו המפתיעה של ברנדון בראון, שניצל סעיף בחוזה ועשה ויברח לקפריסין. באר שבע צרפה את הרכז אלן סקורר שייתן לה עומק בקו האחורי לצידו של טמיר אריאלי שמשחק כ-35 דקות בממוצע וכנראה שזה קצת יותר מדי אפילו עבורו. אין ואקום בכדורסל, אבל מישהו שיצרך לייצר את 22.6 הנקודות ו-9.6 הריבאונדים שבראון הביא איתו בממוצע למשחקים. גם הנוכחות תחסר, בטח מול הגוף הגדול של קית' קלנטון הסנטר של באר שבע. מבחן מעניין לקבוצה של רועי פרל, אבל הליגה עדיין ארוכה והצמרת השנה מרובעת מתמיד.

הפועל גלבוע\גליל – הפועל ר"ג\גבעתיים 19:00
אולם: גן נר
שופטים: ניר מאירסון רועי נקר מרקו בני
זה יהיה ככל הנראה המשחק האחרון ואולי הלפני אחרון, של אורי קוקיה בר"ג\גבעתיים לפני שהוא עולה לליגת העל לעירוני נהריה. עם קוקיה הקבוצה הגיעה עד רבע גמר הגביע, אבל בליגה הולך לה קשה יותר ובמשחקי החוץ היא במאזן 3-2. גלבוע קבוצת ההגנה הטובה בליגה עם מאזן נקי מהפסדי בית 0-4 ועם יכולת טובה של הרבה מאוד שחקנים לאחרונה אבל בעיקר הגארד ג'ייסון סיגרס שגם נגד מכבי ת"א הרשים בגביע המדינה עם 23 נקודות. היתרון הגדול של גלבוע על פני ר"ג\גבעתיים הוא הספסל ממנו עולים שחקנים כמו אוראל לב, רביב פיטשון, תמיר שמחוני והמתאזרח דניאל וולק, ספסל שאין להרבה קבוצות בליגה.

הפועל כפר סבא – הפועל מגדל העמק 19:00
אולם: תיכון היובל רח' אז"ר 51 – כפר סבא
שופטים: דרור גלפז שי מרון אלי בראל
אחרי החגיגה בגביע נגד אשדוד באולם אריק איינשטיין, כפר סבא חוזרת לאולם הקווים הישן והביתי. מגדל צרפה את ניר שריג ממכבי חיפה בכרטיס כפול ומחכה לשחרור הבינלאומי מרומניה של עומר טל. כפר סבא בתנופה. היא ניצחה 3 מ-4 משחקי הליגה האחרונים ונראתה טוב מאוד גם נגד אשדוד בגביע. מגדל רחוקה ממנה רק ניצחון אחד, אבל הפסידה את שני משחקי הליגה האחרונים, כולל לאחרונה בטבלה רמת השרון ועדיין לא ניצחה העונה בחוץ 0-4 לעומת 3-3 בבית. לכפר סבא יש את ורנון טיל, אחד השחקנים המגוונים בליגה ואחד משניים שמוליכים את הקבוצה שלו בשלושה המדדים החשובים נקודות, ריבאונדים ואסיסטים, לצד נייט מילר מעירוני ר"ג שהצטרף רק לאחרונה.

עירוני ר"ג – אליצור אשקלון 19:00
אולם: זיסמן
שופטים: דוד איזמירלי איציק טולדו גיל גורדון
בבכורה שלו עם ר"ג רועי חגאי היה קרוב מאוד להפתיע את באר שבע בחוץ. אחרי פגרת הגביע צריך לראות את השינוי שחגאי אמור להביא איתו לר"ג המוכשרת. ר"ג חידשה את רישומו של עמית תמיר שחזר להתאמן אחרי פציעה קשה ואם יוכל לחזור ליכולת טובה הוא החיזוק הטוב ביותר שאפשר היה לבקש. אשקלון שפתחה טוב את העונה הדרדרה עד למקום ה-11 עם מאזן 7-3 וניצחון בודד מארבעה המשחקים האחרונים. הבעיה של אשקלון בהגנה והיא סופגת יותר מכל קבוצה בשתי הליגות הבכירות 95.4 למשחק, אבל משום מה הבעיה יותר במשחקי הבית שם היא סופגת 100 לערב לעומת 92.3 בחוץ.

אליצור קרית אתא –מכבי הוד השרון 19:00
אולם: רח' דוד רמז 11 – קרית אתא
שופטים: גיא סימאני יואב לובושיץ שגיא שדה
אחרי שני משחקים עם תרומה כמעט אפסית, קרית אתא מקווה לקבל תפוקה מליאור ליפשיץ שתפס את מקומו של ליאור שגב הפצוע בעמדת הרכז. הוד השרון מגיעה אחרי ההדחה הכואבת ליועד בית יוסף והפועל ר"ג\גבעתיים אחרי הארכה בגביע. הערך המוסף של הוד השרון בתקופה האחרונה הוא אור איתן הותיק שחזר אחרי פציעה וקולע כמעט 20 נקודות למשחק בשני משחקי הליגה האחרונים. האיש היציב של קרית אתא הוא הצעיר ברוטציה תומר גינת, הישראלי היחיד שמוביל את הקבוצה שלו הן בנקודות והן בריבאונדים.

שני משחקים יתקיימו במוצאי שבת בשל יציאת שחקנים עם נבחרת ישראל עד גיל 19
הפועל גליל עליון – מכבי רעננה 19:30
א.ס רמה"ש – אליצור יבנה 20:00