שמינית גמר גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר: הפועל ברנר ברבע הגמר אחרי שהדיחה את הפועל כפ"ס מליגת העל

מאת אילון סלוס

שמונה קבוצות העפילו לרבע גמר גביע המדינה לנוער: 4 מוליכות מחוז דרום: מכבי ראשל"צ איציק, הפועל תל אביב, מכבי תל אביב טדי והפועל ירושלים עזרא, 3 קבוצות ממחוז צפון: א.ס. רמת השרון עלומים, הפועל עמק חפר ומכבי חיפה אסי וסינדרלה אחת מהליגה הלאומית: הפועל ברנר, שהדיחה 3 קבוצות מליגת העל במחוז צפון.

תוצאות המשחקים:

הפועל ברנרהפועל כפר סבא אביב 82-87

קוטלת הענקיות מברנר ממשיכה במסע הקסם שלה בגביע המדינה. מוליכת ליגת המשנה במחוז דרום, הפועל ברנר מדיחה את הפועל כפ"ס מוליכת מחוז צפון בליגת העל. בסיבובים הקודמים הדיחה הסינדרלה מיבנה שתי קבוצות ליגת על נוספות: גליל עליון ועירוני רעננה.

הפתיחה היתה שייכת לאורחים מכפר סבא בקרב של "עומר בעומר" כפ"|ס עם שתי שלשות של עומר שדה מול נקודות של עומר מוריץ מברנר. רועי פריצקי מכפ"ס נכנס לעניינים שמנגד סל ועבירה של אסיף גל שיר ושלשה של מוריץ ובתום הרבע היתרון של כפ"ס 17-23.

ברבע השני התהפכו היוצרות. המקומיים לא נבהלו מהאורחת מליגת העל והחלו לנגוס בפער בראשות ניר טאוב, גל שיר ושלוש שלשות חשובות של יונתן שיפנבאור מנגד שגיא זילברשלג מחזיק את האורחים במשחק ובמחצית 41-42 לכפ"ס.

הרבע השלישי היה נטול הגנות שהמקומיים פוגעים מכל מצב ויוצרים מהפך במשחק. איתי עמר בדקות טובות , שיפנבאור מוסיף עוד שתי שלשות, וטאוב ממשיך את המומנטום עבור המקומיים. מנגד שלשות של עילי שאול וזילברשלג משאירים את האורחים בתמונה ובתום הרבע 65-71 לברנר.

ברבע האחרון המקומיים שומרים על היתרון ולא נותנ ים לכפ"ס להתקרב. מוריץ פתח טוב עבור ברנר מנגד פריצקי וזילברשלג לא מוותרים על המשחק. שלשה של עומר שדה מכפ"ס נתקל ב-6 נקודות של טאוב ובסיום 82-87 סנסציוני לברנר שמעפילה לרבע הגמר.

הרבו קלעו לברנר:

איתי עמר 18, ניר טאוב ויונתן שיפנבאור 16, עומר מוריץ 14, אסף גל שיר 12, דן ילוז 7

הרבו לקלוע לכפ"ס:

שגיא זילברשלג 22, עילי שאול ורועי פריצקי 15, עומר שדה 14

הפועל גלבוע מעיינות מכבי ראשלצ איציק 72-70

130 צופים באולם בעין חרוד ראו פתיחה טובה יותר של הכתומים כשויגודמן, פלד וברקוביץ נותנים את הטון ומנגד זומרפלד מזכיר שהוא כאן אחרי פציעה ארוכה ונראה חד כבר מהפתיחה. שלשות של ברקוביץ ובורג העלו את האורחים ל+9 אך נגלר מהקו ביחד עם נקודות של מורגנשטרן ואוחנה. לקראת סיום הרבע זומרפלד ותורגמן הורידו את גלבוע/מעיינות בתוצאה 20-15 לכתומים מעיר היין.

ברבע השני האורחים שוב עם טל פלד בתוספת רוימי המשיכו לשלוט במשחק כשגלבוע/מעיינות לא מצליחים לייצר מומנטום ובעיקר סובלים מריבוי איבודי כדור. תורגמן וזומפרלד החזירו את המקומיים לחיים כשהאורחים עם אחוזים לא טובים מכל טווח שאת מרבית הנקודות ברבע זה הם עושים מהקו שעובדיה, פלד חממה ורוימי הם אלה שמספקים את הנקודות. מנגד לקראת סיום הרבע גואטה עם שלשה ובמחצית 33-37 לכתומים מראשל"צ.

ברבע השלישי הקצב עלה וגם המתח. תורגמן, מורגנשטרן וזומרפלד קירבו את גלבוע/מעיינות לכתומים שהמשיכו במשחק הקבוצתי הנהדר שלהם שכדור זז מיד ליד ללא כוכבים גדולים ועם הרבה יעילות ממשיכים לשמור על היתרון בעיקר הודות דקות טובות של שפיר. כניסה מחודשת למשחק של ממן עשתה את ההבדל עם 6 רצופות והוריד עד מינוס 2 (51-49) ופסק זמן של קארש 2 דקות לסיום הרבע השלישי. לאחר הפסק זמן המתח בעין חרוד הגיעו לשיא כשרוימי סופג עבירה טכנית ומורחק מהמשחק לאחר שקיבל בלתי ספורטיבית ברבע השני והוסיף בעיטה בבקבוק שירד לספסל והשופטים שרקו לטכני נוספת לספסל ואוחנה ניצל את 2 נקודות העונש לייצר שוויון ראשון במשחק 51-51 . פלד המצויין הגיב בשלשה ואוחנה מנגד על הבאזר נשלח ל-3 זריקות מהקו ודייק בכולם ובסיום הרבע השלישי 54-54 .

ברבע האחרון תורגמן העלה את המקומיים ליתרון ראשון (54-56) . חממה בשלשה השתיק את עין חרוד והחזיר את היתרון לכתומים. מורגנשטרן שנכנס לעניינים סיפק 4 רצופות שחממה ושפיר מגיבים מנגד ושומרים על היתרון 61-60 . מפה מספר דקות הגנות קשוחות משני צידי המגרש לא אפשרו לייצר נקודות אבל זומרפלד ותורגמן בשני סלי ענק העלו את גלבוע/מעיינות ליתרון שיא 61-66 , 2 וחצי דקות לסיום. פלד הגיב בשלשה ולאחריה איבוד כדור שלח את ויגודמן להתקפת מעבר שבה הוא סוחט סל ועבירה ומחזיר את היתרון לכתומים 67-66 . ממן בכדור חוזר בהתקפה החזיר את היתרון לגלבוע/מעיינות 67-68 אך שפיר בסל גדול החזיר ל69-68 .כוכבי בסל מטורף כאשר נותר פחות מדקה לסיום העלה ל70-69 לאדומים. פלד נשלח אל הקו 12 שניות לסיום ודייק רק באחת פסק זמן גלבוע מעיינות כאשר לוח התוצאות מראה 70-70 .

בהתקפה החשובה של המשחק גלבוע/מעיינות איבדה את הכדור אחרי 7 שניות ועל השעון 5 שניות ופסק זמן כתום . תרגיל פשוט בידוד פוסט אפ לטל פלד למול שומרו ללא תגובה קבוצתית בהגנה או קריאת מצב לפני כן שלחה אותו אל הקו 2 שניות לסיום . פלד דייק בשתיהן ולגלבוע/מעיינות לא נותרו פסקי זמן ובזמן שנשאר זריקה מ3/4 מגרש לא מצאה את הרשת והכרטיס לרבע הגמר הולך לשחקני עיר היין.

קלעו לגלבוע מעיינות :

ירין תורגמן -16 נק' 5 כ"ח , נבו זומרפלד– 13 נק' 12 כ"ח, 8 אס' 7 איב' , אלון מורגנשטרן-11 נק' 6 כ"ח, דביר אוחנה -10 נק' , בן ממן– 9 נק' 8 כ"ח, יובל כוכבי– 4 נק' 9 כ"ח 3 אס', ניר נגלר-4 נק', דניאל גואטה -3 נק'

הרבו לקלוע למכבי ראשל"צ :

טל פלד -22 נק' , אפיק שפיר -11 נק', ליאור ברקוביץ -9, יוגב עובדיה,עידו רוימי -7 כ"א, עומר חממה-6

מכבי חיפה אסי מכבי רחובות עומר 83-91

הירוקים מעפילים לרבע הגמר אחרי ניצחון על רחובות.

הרבע הראשון היה התקפי משני צידי המגרש. עומר סבן, מקסים פוקסמן ודניאל נג'ר שטפו את המגרש כשהם מוצאים שוב ושוב את הטבעת. מנגד ירון גהלי היה ספק הנקודות של האורחים ובתום הרבע 23-36 לחיפה.

הרבע השני המשיך להיות התקפי ונטול הגנות. האורחים מרחובות לא ויתרו על המשחק. גהלי הוביל אותם היטב ברבע וביחד עם ירון שטרן נגסו בפער. נג'ר , פוקסמן ותום פוקס היו עבור חיפה ובמחצית 51-57 לחיפה.

ברבע השלישי הפער נשמר. פוקסמן ונג'ר המשיכו את המומנטום ומנגד האורחים מרחובות קלעו מהקו ובתום הרבע השלישי 65-73 לחיפה.

ברבע האחרון רחובות ניסו לחזור למשחק בראשות גהלי אבל הירוקים חוגגים ניצחון עם 6 רצופות של שקד ביאלע ונקודות מהקו של נג'ר וסבן ובסיום 83-91 לחיפה.

הרבו לקלוע לחיפה:

מקסים פוקסמן 20, דניאל נג'ר 17, איתמר כץ 12, שקד ביאלע 11

הרבו לקלוע לרחובות:

ירון גהלי 18, מתן קליין 11, ירון שטרן 10, שגב הלוי ואיתן ינאי 9

הפועל ירושלים יובל  הפועל תל אביב 82-42

ניצחון קליל להפועל ת"א במשחק שהבליט את הבדלי הרמות בין ליגת העל לליגה השנייה. האדומים פתחו את המשחק ללא רחמים כשהם לא נותנים למקומיים אוויר לנשימה. הטריו אליעד טל, אמיצי רותם ושחר לזר רצו כל הרבע בדרך ליתרון 9-27 להפועל ת"א.

ברבע השני האדומים נרגעו שהיה ברור מי המנצחת במשחק. שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות. ניר סופר המקומי עם שתי שלשות מול שלשות של אורי צ'צ'יק ובמחצית 22-40 להפועל ת"א.

גם הרבע השני היה חלש מבחינה התקפית. סופר עם שלשה נוספת מול נקודות של דניאל הילל ו-6 מהקו של רוצם ולזר. דניאל הילל ברבע אישי טוב מוסיף שלשה וקובע את תוצאת הרבע השלישי 31-52.

ברבע האחרון האדומים שוב לחצו על הדוושה בראשות דניאל הילל ובסיום 42-82 להפועל ת"א.

הרבו לקלוע לירושלים יובל:

ניר סופר 11, עדן שרביט, עדי קרן ותומר קומרן 5

הרבו לקלוע להפועל ת"א:

דניאל הילל 27, אליעד טל 10, אמיתי רותם 9, אורי צ'צ'יק ושחר לזר 8

ע.ל.ה יהוד מכבי תל אביב טדי 74-56

הפועל יורם חולון הפועל ירושלים עזרא 82-74

א.ס.רמת השרון עלומים הפועל נ.צ רוטשטיין 72-82

הפועל לב השרון מקי הפועל עמק חפר 89-39