תודה לך יותם הלפרין על קריירה מזהירה

יותם הלפרין סוגר היום קריירה מופלאה. הוא שיחק בשתי קבוצות בלבד בארץ, מכבי ת"א והפועל ירושלים ועוד ארבע באירופה אולימפיה לובליאנה, אולימפיאקוס פיראוס, ספרטק סנט פטרסבורג ובאיירן מינכן. השמות מדברים בעד עצמם. הוא זכה בשבע אליפויות, ארבעה גביעים בישראל, שני גביעי יורוליג והיה בעוד שני גמרים, אליפות וגביע בסלובניה ושני גביעים ביוון. נבחר במקום ה-53 של דראפט 2006 ע"י סיאטל.
יותם מסיים את הקריירה הבינלאומית שלו כשהוא מדורג שלישי במספר ההופעות בנבחרת ישראל עם 175 אחרי יניב גרין ודורון ג'מצ'י ועם 1635 נקודות.
לתודעה הארצית והבינלאומית יותם הגיע לראשונה בשנת 2004, כשהוביל את נבחרת העתודה למקום השני באירופה וסיים כמלך הסלים (יחד עם דראגו פסליץ' מקרואטיה) עם ממוצע מחדהים של 25.3 נקודות למשחק. את אותה אליפות הוא גם סיים במקום החמישי באסיסטים עם 4.3.
במקביל להופעות בנבחרת העתודה כבר שיחק בנבחרת הבוגרת והיה שותף למקום השביעי באליפות 2003.
הופעתו האחרונה בנבחרות הצעירות הייתה בקיץ 2005, אליפות העולם עד גיל 21. הנבחרת אומנם סיימה רק במקום העשירי, אבל הלפרין היה שוב מלך הסלים עם 23.5 נקודות למשחק (ליאור אליהו חברו סיים שלישי) ונבחר לחמישיית הטורניר.
יותם שיחק ב-7 אליפויות אירופה שהטובה מבחינה אישית הייתה של 2007, אז היה הקלע המוביל של הנברחת עם 15.9 נקודות למשחק (רביעי באליפות כולה).
אקורד הסיום של יותם בנבחרת ישראל היה ביורובאסקט 2017 בת"א.
איגוד הכדורסל ונבחרת ישראל, מודים ליותם הלפרין על שנים של תרומה על המגרש ומחוצה לו. על התמדה, מסירות ומחויבות שאין כמותם. איגוד הכדורסל, כפי שידע בעבר, יידע להיפרד גם מיותם כפי שראוי לשחקן במעמדו.