נעמה שפיר: כששיחקתי כאב לי פחות מאשר כשישבתי בחוץ

נעמה שפיר שנפצעה אמש במשחק נגד פורטוגל סובלת מסדק באף והרופאים שבדקו אותה אמש המליצו לה על שבוע מנוחה ללא מאמץ כלל, אבל מי שמכיר את נעמה יודע שהמנוחה תהיה קצרה הרבה יותר.
אמש במהלך הרבע הראשון היא נפגעה בפנים, דם רב ניגר על פניה, הידיים והפרקט, אבל אחרי טיפול לא קצר של רופאת הנבחרת ד"ר מיכל פרנקל והפיזיוטרפיזטית אלה קרני, היא חזרה למגרש, סימה עם 8 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אחד מהם לסל הניצחון של טל לב שקבע 56-59 לישראל.

על ההחלטה לחזור לשחק סיפרה שפיר:
"קודם כל ברגע שהרופאה מיכל והפיזיותרפיסטית אלה אישו לי, אז אני סומכת עליהן. אני מניחה שאם זה היה מסכן אותי יותר לא היו מאשרים לי ומגיע להן קרדיט גדול על זה. לא סבלתי יותר מדי מכאבים. למעשה כששיחקתי כאב לי פחות מאשר כשישבתי בחוץ. ולא חשבתי יותר מדי פושט רציתי לשחק ולהיות עם חברותי לנבחרת. ומקווה שתרמתי ושמחה מאוד שניצחנו בסופו של דבר".

לא היה חשש?
"בהתחלה חשבתי שאם אחטוף מכה זה עלול להזיק יותר, אבל הבנתי שאין מה לחשוב ואם אעלה עם מחשבות זה לא שווה כלום וככה עליתי לשחק. כשישבתי בחוץ בזמן הטיפול בכלל לא ראיתי מה קורה על המגרש. אבל אחרי שהתאוששתי עוד מחוץ למשחק, כבר ראיתי מה קורה, נכנסתי לעניינים ושיחקתי כרגיל".

וגם מסרת את המסירה לטל לב שקלעה את סל הניצחון. מסירה לא פשוטה בכלל.
"היו 6 שנוות וזה לא יותר מדי זמן לחשוב אלא להתקיף את הסל. באה עזרה והצלחתי להוציא מסירה לטל על הבייסםיין. מגיע לה שאפו ענק על קור הרוח והיא שמה את זה בפנים ושמחה את כולנו. כיף להיות בצד המנצח מכזה סל ולא כמו שחטפנו סל דומה בשבת בריטניה".

איך ממשיכים מפה?
"כבר התחלנו להתרגל לסיטואציה המטורפת שביום שני אנחנו שוב משחקות אחת נגד השנייה בליגה ובפברואר שזה לא עוד הרבה זמן אנחנו שוב נפגשות בנבחרת. הבנו כבר שבבית שלנו כל תוצאה אפשרית. יוון שהיו פיביריטיות ניצחו על הקשקש ב-6 הפרש את פורטוגל וב-2 את בריטיניה. בפברואר מחכים לנו 2 משחקי בית. אני מאמינה שנגיע בכושר הרבה יותר טוב עם עוד משחקי ליגה, שנהיה בריאות , שנשחק הרבה יותר טוב כי אתמול לא שיחקנו טוב בכלל ושננצח פעמיים כי אנחנו צריכות את זה".

צילומים: עודד קרני, איגוד הכדורסל