נציגה אחת מהלאומית: באר שבע ברבע הגמר, חיפה ונס ציונה הודחו

הפועל חולון, מכבי אשדוד, מכבי ראשל"צ והפועל ב"ש העפילו לשלב רבע גמר גביע המדינה ווינר סל אחרי ערב משחקים מותח ודרמטי. 
 
מכבי ראשל"צ עלתה לרבע הגמר אחרי ניצחון ביתי על עירוני נס ציונה 87-92 במשחק דרמטי שהלך עד השניות האחרונות. קרופורד (למרות שנפצע וירד לקראת הסיום), סיגרס והולוואי הוליכו את ראשל"צ לקאמבק במחצית השניה אחרי שנס ציונה נטלה את ההובלה ברבע השלישי. קרופורד קלע 24 נקודות, סיגרס קלע 20 נק' ב-100 אחוז מהשדה והולוואי הוסיף 14. אצל נס ציונה 15 נק' קלע ג'רון ג'ונסון, טאליב זאנה קלע 15 נק' אבל נפצע אחרי עבירה בלתי ספורטיבית של עידן זלמנסון, גארי בראון קלע 14 נק'.
 
באולם בהוד השרון ניצחון חוץ להפועל חולון 77-90 על מכבי הוד השרון. זה לא הלך בקלות לחניכים של דן שמיר ולמרות שהובילו לאורך כל דקות המשחק, המקומיים צימקו עד 5 הפרש בפתיחת הרבע האחרון אבל גיא פניני, וולדן ותומאס בדקות אחרונות טובות מאד לא נתנו למשחק לברוח. תומאס קלע 21 נק', וולדן ורייס הוסיפו 15 כ"א, פניני קלע 10, בלאט 9. אצל הוד השרון 24 נק' לורנון טיל, 23 נק' ליותם שירן ו-22 נק' לג'ורדן וושינגטון.
 
באולם בחיפה גם כן ניצחון חוץ, מכבי אשדוד גברה על חיפה 70-77 עם מחצית שניה נהדרת והדיחה אותה מהמשך משחקי הגביע לעונת 17/18. המשחק היה צמוד כמעט לכל אורכו אבל הנרי סק וקמרון לונג בדקות אחרונות מעולות העלו את קבוצתם ליתרון 9 כשנשארו דקה וחצי לסיום וסגרו עניין. לונג קלע 21 נק', הנרי קלע 15 נק' וטראוויס ווטסון הוסיף 11 נק'. רג'י באקנר קלע 17 נק' לחיפה, רודריגז הוסיף 16, גרהאם בהופעת בכורה בקבוצה קלע 14 נקודות. חיפה תמשיך להתרכז בליגה.
 
הנציגה היחידה בנתיים בשלב רבע הגמר מהליגה הלאומית היא הפועל ב"ש שניצחה בביתה את הפועל ר"ג/גבעתיים 69-81 במשחק הפכפך. ר"ג/גבעתיים שיחקה מצוין ברבע השני והוליכה אבל המחצית השניה היתה כולה של באר שבע, סטורם וורן היה בשיאו עם 35 נקודות, קומברבאץ' קלע 15. לר"ג/גבעתיים משחק טוב מאד לנועם לייש שהפגיז 25 ונעזר בעוד 13 של רשאד מאדן.