יצאה לדרך מעטפת ליווי חדשנית למועדוני הכדורסל בישראל

היוזמה המשותפת של איגוד הכדורסל ועמותת ערכים בספורט, בחסות בית הנשיא, החלה במפגש ראשון של תוכנית המנהלים. יו"ר האיגוד, עמירם הלוי: "כל מי שעוסק ועוסקת בספורט הופך לבן אדם טוב יותר – זו התרומה שלנו לחברה הישראלית".

הבוקר (שני) במכון הלאומי למצוינות בספורט (מכון וינגייט) יצא לדרך תהליך הליווי למועדוני הכדורסל בישראל, במסגרת תוכנית "יציאה מהמקום" – יוזמה משותפת של איגוד הכדורסל ועמותת ערכים בספורט, בחסות בית הנשיא ובתמיכת משרד התרבות והספורט וקרן סילבן אדאמס.

המטרה המרכזית של הקרן היא שמירה על חוסנם ויציבותם של מועדוני הכדורסל, בדגש על מחלקות הנוער, זאת בעקבות משבר הקורונה ואתגרי התקופה. מעטפת הליווי תספק למנהלים, המאמנים והשחקנים מענה מקצועי, רגשי וחברתי, ייעוץ והכוונה פיננסית, התמודדות עם האלימות והגזענות במגרשים ופיתוח וארגון של תהליכים קהילתיים במועדונים.

בפתיחת היום הוקרן סרטון מטעם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שהתייחס לפעילות הקרן: "אתגר מרכזי העומד לפנינו הוא הדאגה לדור העתיד של מדינת ישראל: הילדים והילדות, הנערים והנערות, שיובילו את מדינת ישראל בשנים הבאות. מועדוני הספורט הם תנועת הנוער הגדולה ביותר בישראל, הם מעניקים לילדות ולילדים בית חם, מסגרת תומכת ופעילות חברתית בשגרה ובחירום".

"משבר הקורונה לא פסח על המועדונים, ובימים אלה הם מתנהלים בתנאי אי וודאות. חלקם נסגרו וילדים רבים מוצאים עצמם ללא המסגרת החינוכית הנדרשת וללא היכולת לממן פעילות כדורסל. ספורט איננו מותרות – אלא דרך חיים. ספורט הוא חמצן לנשימה. מועדוני הספורט לא מספקים רק פעילות העשרה של פעילות אחר הצהריים, אלא מהווים בית ומשפחה לצעירים. זהו מקום לצבור חוויות ולהתמודד עם קשיים, מקום להכיר את עצמנו. דווקא ברגע של חוסר וודאות אין מקום חשוב יותר לנוער מאשר בית חם ותומך אותו מספקים מועדוני הספורט ומחלקות הנוער".

יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, אמר בפתיחת היום למנהלי הקבוצות: "איגוד הכדורסל מאמין בספורט – בחשיבות שלו ובמשמעות שלו. אני לא יודע כמה 'מייקל ג'ורדנים' יצאו לנו מהתוכנית הזו, אבל אני בטוח שכל מי שעוסק ועוסקת בספורט הופכים לאזרחים ואזרחיות טובים יותר – וזו תהיה תרומתנו לחברה הישראלית. אם נצליח להפוך את אותם ילדים ונערים לבני אדם עם ערכים וכלים לחיים, עשינו את שלנו. אני מאחל הצלחה לכל המועדונים ומודה לכל הגורמים שעזרו וליוו את הקמת הקרן הזו, בראשם בית הנשיא, סילבן אדאמס ועמותת ערכים בספורט.

מנכ"ל עמותת ערכים בספורט, ערן איתן: “מרגש לראות כאן קולגות ואנשי מקצוע שאיתם צמחתי בכדורסל בתפקידיי הקודמים. שמח שניתנה לנו ההזדמנות לקחת את הכלים שצברנו ולהעביר אותם הלאה, לכמה שיותר מנהלים, מאמנים ושחקנים שצריכים את הסיוע. מדובר במהלך שהשקענו בו הרבה מאוד משאבים ואנו נרגשים לפתוח את הקרן הראשונה מסוגה למען ילדים ומועדוני ספורט. אני מודה לעמירם הלוי ולאיגוד הכדורסל, שמהווים שותף מלא ואמיתי בכל התהליך, ומאחל בהצלחה לכל המועדונים והמנהלים".

תוכנית המנהלים שהחלה היום כוללת שני חלקים מרכזיים: ראשית, סדרת מפגשים קבוצתיים בנושא ארגון, ניהול ושיווק, שמטרתה רכישת כלים ופרקטיקות לפיתוח וניהול המועדון בעת הנוכחית ובכלל. שנית, תהליך מנטורינג וליווי פרטני מותאם צרכים, אשר ניתן לכל מנהל/ת מועדון המשתתף בתוכנית. כל מועדון יקבל ליווי פרטני למשך חצי שנה ממנהלים בכירים המגיעים מרקעים מגוונים.

המפגש הראשון היום עסק בחידוד החזון והערך הייחודי של כל מועדון כדורסל. הקבוצות המשתתפות: הפועל באר טוביה, הפועל פתח תקווה נשים, הפועל אשקלון בנות, מכבי רחובות נשים, מכבי גן יבנה, מכבי מתן, עלה הרי ירושלים, הפועל טייבה, עירוני קריית אונו, מכבי בת ים, א.ס רמת השרון, הפועל קריית מלאכי, אס"א זיו ירושלים, אליצור רחובות והפועל הוד השרון.