אחרי 2 הארכות מול הפועל חיפה, הפועל חולון בחצי גמר גביע המדינה מגדל

מחצית שניה מצוינת של הפועל חולון במיוחד בהגנה, סגרה פער של 17 נקודות לטובת הפועל חיפה ושלחה את המשחק ל-2 הארכות, שם התעלות של בורדיון עזרה לקבוצה של גיא גודס לנצח 79:85 ולהעפיל לחצי גמר גביע המדינה מגדל באחד מהמשחקים המותחים והדרמטים שהיו לנו במפעל הגביע בשנים האחרונות.

צילומים: עודד קרני

גיא גודס הפתיע בחמישיה כשפתח עם קייזר וזאק כצמד גבוהים וזה השתלם לו כשחולון רצה 2:9 בתוך 2 דקות. פסק הזמן של אלעד חסין היה במקום ממנו יצאה חיפה לריצה משלה ששמרה אותה במשחק כולל שלשה ראשונה לגרגורי ורגאס. אחרי דקות עם מעט נקודות, משגב ומנקו השתחררו לשלשות חופשיות וקבעו 11:19 לחולון בסיום הרבע הראשון.

הפועל חיפה פתחה את הרבע השני באופן מצוין עם ריצת 0-10 מהירה תוך דקה ו-45 שניות והיא העבירה לעצמה את היתרון לראשונה במשחק. חיפה המשיכה ביכולת ההתקפית הטובה שלה ברבע השני ושלשה של קאדים אלן קבעה 21:25 לאדומים. השליטה של חיפה ברבע השני היתה מוחלטת, אלן וג'יימס הצליחו להגיע עד לטבעת כמעט בכל התקפה והקבוצה של אלעד חסין סיימה את המחצית הראשונה ביתרון 27:41 אחרי שלשה על הבאזר של גרגורי ורגאס.

חיפה פתחה את הרבע השלישי כמו השני, קאדים אלן עם 5 נקודות רצופות העלה את היתרון ל-17 נקודות ולחולון לא היו פתרונות בדקות הללו. לאט לאט ההגנה של הצהובים עבדה טוב יותר, רגלנד וקייזר צימקו את ההפרש עד 38:48 לפני שחסין לקח פסק זמן 4 דקות לסיום הרבע השלישי. שלשה של רגלנד קיזזה את היתרון עד 5 בלבד וההגנה של חולון עשתה את ההבדל בדקות הללו, היא היתה אגרסיבית, חטפה הרבה כדורים ורצה למתפרצות. אדם סמית' עם שלשה קבעה 49:53 בלבד לחיפה בסיום הרבע השלישי.

שתי הקבוצות היו לחוצות מאוד בפתיחת הרבע האחרון חולון גם איבדה את כריס ג'ונסון שנפצע בכתף במפגש עם גרגורי ורגאס. שלשה של רגלנד הורידה את היתרון עד נקודה בלבד והמשחק נפתח מחדש בדיוק בזמן. שלשה נוספת של רגלנד החזירה את היתרון לחולון לראשונה מאז תחילת הרבע השני אבל בדקה האחרונה קיבלנו את הדרמה האמיתית. קאדים אלן קבע יתרון לחיפה 62:63 כשנשארו עוד 37 שניות, פניני החטיא בצד השני וגרגורי ורגאס נשלח לקו. ורגאס קלע 1 בלבד ובצד השני קייזר בהטבעה קבע שיוויון 64:64. קאדים אלן ניסה לנצח את המשחק בשניה האחרונה אבל הזריקה שלו הלכה החוצה והמשחק הלך להארכה.

שלשה של רגלנד ונקודות של סטיב זאק מתחת הסל נתנו לחולון יתרון 67:70 כשנשארו 2 וחצי דקות לסיום אבל סקוטי ג'יימס איזן מיד. שלשה של ריימן החזירה את היתרון לחיפה אבל בורדיון עם שלשה משלו שוב השווה, 73:73. חיפה יצאה להתקפה האחרונה, איבדה את הכדור ואדם סמית' ניסה לנצח את המשחק עם שלשה שהלכה החוצה. הארכה שניה!

חולון פתחה טוב יותר את ההארכה השניה, בורדיון וסמית' קבעו 74:79 תוך 2 דקות, פער שבמשחק הזה הוא לא קטן. בורדיון מהקו היה העלה את היתרון ל-6 נקודות וחיפה איבדה את המשחק בהחלטות לא טובות בהתקפה. סמית' סגר עניין מהקו ונתן לחולון ניצחון גדול 79:85 ואת הכרטיס החשוב לחצי גמר גביע המדינה מגדל.

קלעו לחולון: רגלנד 22, בורדיון 11, סמית' 11, ג'ונסון 11 (10 ריב'), קייזר 8 (9 ריב'), מנקו 8, זאק 7, משגב 4, פניני 3.

קלעו לחיפה: אלן 24 (9 ריב'), ורגאס 13 (8 ריב'), נסטרנקו 9, שמחון 9, ריימן 7, דיקי 6, ג'יימס 5 (9 ריב'), וויס 3, אביטל 3.