אחרי 28 שנים הדרבי של ר"ג חוזר

מחר יערוך המחזור החמישי בליגת העל עם שני משחקי דרבי חמים. בזיסמן הסגולים נגד האדומים של ר"ג ועפולה מארחת את גלבוע לקרב צמרת בין שתיים שעדיין לא הפסידו.
תחנת הרדיו קול רגע תתחיל ממחזור זה לקיים שידורים מהמשחקים, השבוע השידורים יהיו מעפולה וכפר בלום ובהמשך הכוונה לשדר מכל המגרשים.

עירוני ר"ג – הפועל ר"ג\גבעתיים 19:40 שידור בספורט 5
אולם: זיסמן
שופטים: צחי הבדלי, דרור גלפז, אורי שלהבי
הדרבי האחרון של ר"ג ב-19.1.1987. מכבי ר"ג של אז ניצחה את הפועל ר"ג 88-91. אור גורן שהיה מזוהה עם האדומים, שיחק אז במכבי ר"ג ובסיום העונה הזו הפועל נעלמה מהמפה אליה היא חוזרת היום ומנסה לשחזר את הימים של הסטיבים שלכטר, מאלוביק ז"ל וקפלן, גורן, מוסקוביץ' ואחרים ששלוש שנים מוקדם יותר עוד נאבקה עם מכבי ת"א על האליפות. גם מכבי ידעה ימים גדולים בהרבה ולא רק בשנות השמונים של ג'מצ'י, בינו ואחרים, אלא גם הרבה יותר מאוחר וגדולי המאמנים עברו אצלה, אפי בירנבוים, מולי קצורין, ארז אדלשטיין ורבים וטובים אחרים.
אולם זיסמן צפוי להיות מלא. עירוני הקציבה להפועל 200 כרטיסים ועושה מאמץ להביא קהל גדול משלה. שתי הקבוצות ציפו להיות במקום טוב יותר בטבלה. עירוני עם מאזן 2-2 ואחרי תבוסה 101-76 בגן נר. הפועל במאזן שלילי 3-1 ואחרי הפסד ביתי 87-82 להפועל באר שבע.

הפועל עפולה – הפועל גלבוע\גליל 19:00
אולם: היכל הספורט שד' יצחק רבין, עפולה עילית – עפולה
שופטים: עופר מנהיים איציק טולדו גיל גורדון
מסורתית לשתי הקבוצות שמות כמעט זהים. אחת הפועל גלבוע\עפולה, השנייה הפועל גלבוע\גליל, אבל היום ההפרדה מוחלטת והירידה של גלבוע לליגה השנייה מחדשת את התחרות והיריבות. דרבי בעמק זה תמיד מעניין, אבל הפעם גם חשוב. שתי הקבוצות האלו יחד עם אליצור יבנה עדיין לא הפסידו וזהו תחילת המאבק הארוך על הביתיות בפלייאוף בעוד לא מעט חודשים. שתי הקבוצות קולעות בסביבות 83-84 נקודות למשחק, אבל הגנתית זו של אריאל בית הלחמי עולה על זו של רועי פרל וסופגת רק 68.3 נקודות למשחק לעומת 74.5 וזה יכול להיות ההבדל במשחק כל כך חשוב ומותח.

הפועל גליל עליון – הפועל כפר סבא 19:00
אולם: כפר בלום
שופטים: שרון נחמן, רועי נקר, אלכס נפתלי
בעונות הקודמות גליל עליון הייתה קבוצת צמרת ששאפה לפלייאוף ואפילו יותר מזה. היום היא הקבוצה היחידה בליגה הלאומית עדיין בלי ניצחון, עם סגל מאוד צעיר ובלי מתאזרח בכיר ברמה של דני רובין או פלין קליימן שיעזור לזרים ולרון סבג. גליל חייבת לנצח, כי הפסד יעלה את כפר סבא, עוד קבוצת תחתית, ליתרון של שתי נקודות עליה וזה משמעותי. כפר סבא עם ניצחון בודד השיגה את הניצחון הזה דווקא בחוץ. שתי הקבוצות סופגות מספר זהה של נקודות 84.4.

אליצור קרית אתא – א.ס. רמה"ש 19:00
אולo: רח' דוד רמז 11 – קרית אתא
שופטים: שי מרון, ירון צ'צ'יק, רותם קוזה
משחק שני לקרית אתא בלי ליאור שגב. במחזור הקודם היא הסתדרה נהדר מול אליצור אשקלון שלא הייתה יריבה של ממש. גם רמה"ש בינתיים לא יציבה, אבל מציגה את בילי מקשפרד, הזר המרתק בליגה עם ממוצעים של 25.3 נקודות ו-13.3 ריבאונדים. רמה"ש סובלת מהעדרותו של רועי הובר הכישרון הצעיר שהתגייס לצה"ל. קרית אתא גם בלי שגב, קבוצה טובה עם זרים מנוסים, צמד מתאזרחים חזק כמו סימון פארין וג'ורדן לואיס, תומר גינת היעיל ובאתא עדיין מחכים להתעוררות של גל חלמיש שבינתיים עומד על ממוצעים של 5.3 נקודות ו-2.5 אסיסטים, ממי שאמור להיות אחד הישראלים הבולטים בליגה.

מכבי הוד השרון – אליצור אשקלון 19:30
אולם: חטיבת עתידים רח' יאנוש קורצק – הוד השרון
שופטים: יוחאי שולמן, יואב לובושיץ, ערן שמואל
אשקלון פתחה את העונה עם 2 ניצחונות, אבל מאז הפסידה כבר פעמיים והיא מסתכלת על התחתית בדאגה עם אחד הסגלים הצעירים בליגה. הוד השרון בחבורת הקבוצות עם ניצחון אחד, שהושג בבית, אבל עם ההתקפה החלשה בליגה שקולעת רק 70.5 נקודות למשחק, 14 פחות מאשקלון המוכשרת, שמצידה סופגת 89.8 נקודות לערב 12 יותר מהוד השרון. אז בגדול זה מאבק בין ההתקפה של אשקלון להגנה של הוד השרון. בעצם גם להפך…

הפועל באר שבע – הפועל מגדל העמק 19:30
אולם: הקונכייה רח' האצ"ל 4 – באר שבע
שופטים: זיו רדומסקי תומי וובר ארנון לביא
הקבוצות במאזנים הפוכים. באר שבע במאזן 1-3, מגדל 3-1, אבל מגיעה אחרי ניצחון במחזור האחרון על מכבי רעננה. באר שבע מצאה את הדרך לנצח משחקים וזה הרבה בזכות ההגנה שלה שסופגת רק 76.3 נקודות למשחק וצמד הכוכבים שלה קית' קלנטון ואלעד הופמן. בבאר שבע עובדים קשה כדי להביא את הקהל לקונכייה. מגדל מקבלת תרומה יפה מהזרים שלה, אבל פרט למקסים קיקוס אף ישראלי לא מגיע לממוצע דו-ספרתי וזו בעיה.

מכבי רעננה – אליצור יבנה 19:30
אולם: מטרווסט
שופטים: ניר מאירסון, דוד איזמירלי, מרקו בני
יבנה היא הפתעת העונה עם מאזן 0-4 והתקפה נהדרת שקולעת 91.3 נקודות למשחק. ליבנה אין אולם ביתי העונה ואולי זה עוזר לה דווקא במשחקי החוץ. ליבנה אין מה להתלונן על ההגרלה ועד היום היא לא פגשה אף אחד מהגדולות של הליגה, מה שבטוח עזר לה לייצר מומנטום ובטיחון. ברעננה חשבו שאחרי הניצחון הגדול על ר"ג\גבעתיים יוצאים לדרך חדשה, אבל ההפסד בשבוע שעבר במגדל שינה את התוכניות והיא אחת מ-6 הקבוצות במאזן של 3-1 והעיניים תמיד למטה בטבלה.