אליצור ת"א ניצחה במשחק הראשון בסדרת הגמר

אליצור ת"א עלתה ליתרון 0-1 בסדרת הגמר בליגה הלאומית לנשים אחרי ניצחון 58:68 על הפועל כפ"ס באולם נווה עופר שהיה מלא באוהדים ואוירה נפלאה. בסדרות ההישרדות בליגה באר טוביה עלתה ליתרון 0-1 בסדרה מול אליצור נתניה, ניצחון גם לגלבוע קרן על הפועל נצרת.

מאת: לילך וייס
בצילום: שיר תירוש

אליצור ת"א – הפועל כפ"ס 58:68

מתנ"ס נווה עופר בת"א התמלא אמש באוהדים שסיפקו יופי של אווירה לפתיחת גמר הפלייאוף. על הפרקט קיבלנו משחק חם ועם מלחמה על כל כדור, בסיומו המארחת היא זאת שיצאה עם ידה על העליונה. ת"א הובילה לאורך רוב המשחק כשכפ"ס רודפת אחריה, אבל לא מצליחה להשלים את הקאמבק.

לת"א דווקא לקח כמה דקות עד שהיא נכנסה לעניינים, כשכפ"ס מפעילה עליה הגנה טובה ובורחת ליתרון קל. אבל אז הגיעו שלשות של מאיה לוינשטיין ורבקה רוס, האחרונה הוסיפה גם שתי חטיפות, ואליצור החלה בבריחה שלה. המארחות נראו אנרגטיות, קרן נחמה ושיר תירוש קלעו בצבע, ות"א הצליחה לעלות ליתרון 7 בדרך ל-14:19 בסוף הרבע הראשון.

בצילום: רבקה רוס

ההגנות משני הצדדים עבדו קשה ברבע השני, מה שהוביל ללא מעט החטאות משני הצדדים. ת"א למרות הלחץ הצליחה לייצר קצת יותר והגדילה את היתרון שלה ל-16:27. כפ"ס התעוררה בזמן עם שלשה של שלי שפית וסל של שחר יום טוב, רוס ענתה להם עם עוד שלשה. כמה דקות של חילופי סלים השאירו את ת"א ביתרון סביב ה-10 הפרש, ושלשה שלישית במחצית הראשונה של רוס קבעה 30:38 ת"א בהפסקה.

כפ"ס כבר הצליחה להוריד למינוס 5 בתחילת הרבע השלישי, אבל כאן החלה לזרוק ולהחטיא שלשה אחרי שלשה ות"א בהובלת לוינשטיין ברחה שוב. המארחת הציגה הגנה קטלנית עם חטיפות וחסימות שעזרו לה להשלים ריצת 0-13 מסלים של נחמה ורוס, בדרך ליתרון 35:53. סל ועבירה של אפשטיין צמצם קלות, ובסוף הרבע השלישי 39:53 מקומי.

כפ"ס המשיכה להילחם וניסתה לחזור למשחק ברבע האחרון, אבל התקשתה לייצר נקוודת. ההתקפות משני הצדדים היו מפוזרות ולא ראינו יותר מדי סלים, והנקודות הצטברו בעיקר מהקו. סלים של דוריאן דהן סוויץ' ואמי רינת העלו את ת"א ליתרון 20, 45:65, כ-5 דקות לסיום, ונראה היה שהסיפור גמור. האורחת המשיכה ללחוץ חזק בהגנה והצליחה למנוע מת"א לקלוע, אבל לא הייתה חדה מספיק בהתקפה. שלשות נוספות של מייברג ושפית הורידו ל-10, והזמן של כפ"ס אזל. בסיום 58:68 לת"א שכאמור עולה ליתרון 1-0 בסדרה ותנסה לזכות באליפות ביום ראשון הקרוב בכפ"ס.

קלעו לת"א: שיר תירוש 20, רבקה רוס 15, קרן נחמה 11, דוריאן דהן סוויץ' ומאיה לוינשטיין 8, אמי רינת 4, גלי קונטס 2.

קלעו לכפ"ס: מיכל אפשטיין 15, דרור מייברג וטל יעקב 10 כ"א, מאיה איסרוב 9, שלי שפית 6, שחר יום טוב 5, אופיר פרפרה 3.

סדרות ההישרדות

הפועל באר טוביה – אליצור נתניה 54:64

באר טוביה עולה ליתרון 1-0 בסדרה, ורחוקה ניצחון אחד מעוד עונה בלאומית. נתניה מבחינת מפספסת הזדמנות לגנוב את הביתיות, אחרי ששוב הפסידה משחק ברבע האחרון. האורחות פתחו טוב את המשחק כשענבל מיכל, עדן אהובים והילה מימון מובילות אותן ליתרון קל 18:11 אחרי 10 דקות. ירדן עיבל פתחה את הרבע השני עם 7 רצופות לזכות באר טוביה, ויחד עם ראם נונו צמצמו את הפער והורידו ל-31:29 בלבד בהפסקה.

המשחק המשיך צמוד ברבע השלישי כשמימון ושירה חג'ג' מחליפות סלים עם עיבל ועידן שלוש, ובכניסה לרבע האחרון נתניה עדיין ביתרון 2 – 47:45. אבל לרבע האחרון השרוניות לא נכנסו טוב, התקשו לייצר נקודות וקלעו בסה"כ 7 נקודות ברבע הזה. באר טוביה עם שלוש ומאיה מדרי הפכה את התוצאה, ועינב אסולין הגדילה בסיום ל-54:64.

קלעו לבאר טוביה: ירדן עיבל 21, מאיה מדרי 13, עינב אסולין 11, עידן שלוש 10, ראם נונו 6, בר אביטל 3.

קלעו לנתניה: הילה מימון 16, שירה חג'ג' 13, ענבל מיכל 11, סבינה מרדנוב 7, עדן אהובים 4, שני ננקין 3.

הפועל גלבוע קרן – הפועל נצרת אורטודוקס 43:73

בפעם הרביעית העונה גלבוע משיגה ניצחון של מעל 30 הפרש על נצרת, ונראה שהפרש הרמות כאן ברור והיא בדרך לעבור בהצלחה את הסדרה נגד הירידה. האורחות מנצרת קלעו 3 נקודות בלבד ברבע הראשון, וגלבוע ברחה לפלוס 20. גם הרבעים הבאים לא שינו הרבה, כשגלבוע ממשיכה להגדיל את הפער שלה בלי להתקשות יותר מדי. ברבע האחרון המאחרת הורידה את הרגע מהגז ונצרת עם 4 שלשות הצליחה למזער קצת נזקים.

קלעו לגלבוע: אליס חתוקאי 13, עמית סרויה ויעל פרחי 11 כ"א, עדי פירסטנברג 10, נועה שמעוני 9, שירה בן דוד 8, יפית כהן ועדי פירדמן 5 כ"א, גילי ארמה 1.

קלעו לנצרת: סוהיר אבו ערב ולין קסיס 11 כ"א, קארין שאמא 10, לובנא עבד אללה 7, מנאר קובטי 3, מאריה אבו ערב 1.