אלכס כהן: "זה כבוד גדול לייצג את המדינה הזו"

בקיץ שעבר נבחרת הנשים של ישראל עברה מהפכה, כאשר נפרדה מרוב הדור הותיק של השחקניות שליוו אותה בעשור האחרון. יחד עם השחקניות שסיימו את דרכן בנבחרת היתה אלישה קלארק, המתאזרחת שנתנה לנבחרת את מיטב שנותיה והוכיחה את היכולת הנהדרת שלה בקמפיינים השונים. מי שהחליפה אותה בתור המתאזרחת בנבחרת הנשים היא אלכסנדרה כהן, או כמו שהיא מעדיפה – אלכס. ביחד עם סגל צעיר ורעב תמשיך הנבחרת את משחקי מוקדמות יורובאסקט 2021 בחודש הבא כאשר תתמודד מול מונטנגרו (12.11 בשעה 14:00) ושבדיה (14.11 בשעה 14:00), בחלון נובמבר שיתקיים בבועה בהרקליון, כריתים.

המשחק מול שבדיה שהתקיים בהיכל קבוצת שלמה בנובמבר 2019 ופתח את הקמפיין יושב טוב בראש של אלכס, אחרי שישראל ספגה הפסד ביתי לא פשוט ב-37 נקודות הפרש. "זה היה המשחק הראשון של הנבחרת בסגל הנוכחי ולכולן היו פרפרים בבטן מההתרגשות. אני חושבת שאנחנו מגיעות הפעם הרבה יותר חזקות בצד המנטלי", אומרת לנו אלכס כהן בראיון לאתר החדש של איגוד הכדורסל.

אתן שוב הולכות לשחק מול שבדיה והפעם תפגשו גם את מונטנגרו, איך את חושבת שיתפתחו המשחקים הללו, במיוחד לאור העובדה שאין למעשה ביתיות ואין קהל?

"אני חושבת שהמשחקים האלו הולכים להיות מאוד מעניינים. ראינו את שבדיה ואנחנו יודעים איזה נבחרת היא ויודעים למה לצפות. בשביל רוב השחקניות זו היתה הפעם הראשונה שייצגנו את ישראל בטורניר מהסוג הזה, לכולם היו את הפרפרים של המשחק הראשון ועכשיו ניקינו אותם ונהיה יותר מוכנות מנטלית. לגבי מונטנגרו, זה יהיה אתגר לא קטן בשבילנו, זו נבחרת טובה".

איך את מרגישה עם זה שאת מייצגת את ישראל ומשחקת בנבחרת הלאומית של ישראל?

"ברגע שקראו לי להיות חלק מהנבחרת, מאוד התרגשתי. למדתי לאהוב את ישראל ואני שמחה שיש לי את ההזדמנות להיות חלק מהההתחדשות של נבחרת הנשים שלנו. יש לנו את ההזדמנות לעשות דברים גדולים החודש בקמפיין הזה. אני מרגישה כבוד גדול לייצג את המדינה הזו, זה הבית השני שלי, אני משחקת פה כבר 6 שנים".

איך את מגדירה את התפקיד שלך בנבחרת?

"כשחקנית הכי מבוגרת בסגל אני מקווה שאני אוכל להביא מהנסיון שלי והמנהיגות שלי לכל השחקניות הצעירות שיש בנבחרת. בנוסף בגלל העמדה שאני משחקת בה, אני מביאה לנבחרת את הגובה, את הנוכחות בצבע וזה חשוב בקבוצה שיש בה בעיקר גארדיות".

כמה שאמרת, יש לנו סגל מאוד צעיר, איך את מעריכה את הסגל שלנו לקראת ההתמודדות במסגרת כזו?

"אני אולי משוחדת אבל אני חושבת שיש המון כשרון בנבחרת. כשחזרתי מהקיץ, התרגשתי לראות את כל השחקניות הצעירות ואיך וכמה הן עבדו כ"כ קשה כדי להשתפר. כל שחקנית ושחקנית תגיע למשחקים השנה עם יותר כשרון ועוד שנה אחת של נסיון כך שיש הרבה מקום לאופטימיות. כמובן שיהיה הרבה מקום וככל שהשנים יעבדו זה יקרה".

בחודש יוני האחרון חתמה אלכס באליצור רמלה וזו תהיה העונה השלישית שלה בקבוצה והשישית שלה בישראל, בה היא רואה בית שני. בעונת 2018/2019 היתה כהן שותפה לזכייתה של רמלה באליפות הליגה ובגביע המדינה ובעונתה הראשונה בקבוצה סייעה לה להגיע לגמר הפלייאוף. השנה היא צפויה לשחק תחת שרביתה של של שירה העליון.

כמה קשה זה בשבילך ברמה האישית, וגם לשאר השחקניות, שהליגה עוד לא התחילה בארץ לעומת ליגות אירופיות שכבר משחקות?

"מבחינתי האישית, העונה שעברה הסתיימה בפברואר, אז לא שיחקתי במשך 9 חודשים. זה הזמן הארוך ביותר שלא שיחקתי כדורסל מקצועני בחיי. התגעגעתי לשחק ומאוד ציפיתי והתכוננתי לפתיחת העונה. אני יודעת שעושים הכל כדי לשמור על הבריאות של כולם אבל אני מוכנה לכל תרחיש שיגרום לכדורסל לחזור ולהתחיל לשחק מחדש".

איך זה מרגיש להיות כ"כ רחוקה מהבית והמשפחה בימים אלו?

"השנה עם כל מה שקורה, אני חושבת שזה יהיה קשה יותר מבעבר. ביליתי עם המשפחה שלי המון זמן בקיץ, יותר מבכל השנים הקודמות וזה בגלל הקורונה, למען האמת נהנתי מאוד בתקופה הזו עם המשפחה. הם תכננו לבקר אותי השנה בישראל אבל לצערי אני די בטוחה שזה לא יקרה בסוף".

ולסיום, שאלות ישראליות קצרות ומהירות:

מה האוכל הישראלי האהוב עליך?

זו שאלה קשה אז אני אתן שני מאכלים ולא רק אחד. פלאפל וטחינה

מי לדעתך שחקנית הכדורסל הישראלית הכי טובה?

אורלי קסטן

האולם הכי טוב ששיחקת בו בכדורסל הנשים בישראל?

האולם ברמלה, הכי נוח והכי מקצועי בישראל לכדורסל נשים.

מה השיר הישראלי שאת הכי אוהבת?

"בא לה לרקוד", של סטטיק וגל מלכה

העיר הישראלית הכי טובה לדעתך?

תל אביב

החג הישראלי שאת הכי אוהבת?

סוכות!