אקדמיית וינגייט ניצחה את עמק יזרעאל, ניצחון בכורה לאליצור עירוני נתניה

הפועל ראשל"צ ניצחה ברעננה, וינגייט ניצחה את עמק יזרעאל בקרב הצמרת, אליצור עירוני נתניה ניצחה לראשונה העונה וניצחון גם למכבי חיפה במחזור ה-18 בליגה לנערות א'

מאת: לילך וייס

מחוז צפון

אקדמיית וינגייט – הפועל עמק יזרעאל 53:66

מפגש הצמרת בצפון הסתיים בניצחון ביתי של האקדמיה, שמשיגה ניצחון שלישי ברציפות. המארחת פתחה את המשחק כשהיא קולעת באחוזים טובים גם מבחוץ וגם בצבע ותוך 3 דקות ברחה ליתרון 2:12. נעמה הלוי עם 5 רצופות העירה את ההתקפה האורחת שהצליחה לצמצם את ההפרש, בצד השני עלמה רשלבך שמרה את וינגייט ביתרון קל וסל באזר שלה חתם את הרבע הראשון ב-11:19 מקומי.

הרבע השני נפתח בקצב טוב כששתי הקבוצות קולעות בצבע, והאקדמיה שומרת על פער של 8-10 הפרש. שלשה של ליאן אשל הורידה ל-22:30, האקדמיה עם הגנה טובה וכמה חטיפות ברחה שוב לפלוס 11. מיני ריצת 5-0 של האורחות בכחול צמצמה שוב – 27:33 לאקדמיה בירידה להפסקה.

גם הרבע השלישי נפתח בחילופי סלים משני הצדדים. עמק יזרעאל כבר הצליחה להוריד את ההפרש ל-4 בלבד, אבל כאן נתקעה עם הרבה החטאות ועד סוף הרבע קלעה 3 נקודות בלבד. בנתיים האקדמיה המשיכה בקצב שלה ועם נקודות של רשלבך ונועה פלר ברחה שוב ליתרון דו ספרתי. שלשת כמעט באזר של שירה אלקיס קבעה 37:52 בסוף הרבע השלישי.

מטווח שלשות משני הצדדים פתח לנו את הרבע האחרון, עם הלוי מצד אחד ולוי בצד השני. יזרעאל כבר הצליחה להוריד את ההפרש למינוס 10, אבל חוסר ריכוז והחטאות בהתקפות הבאות מנעו ממנה להתקרב יותר. האקדמיה למרות שגם היא לא הבריקה בהתקפה בסיום הצליחה לשמור על הפער שלה וניצחה ביום 53:66.

קלעו לוינגייט: עלמה רשלבך 21, יהלי לוי 13, שיראל נחום 12, נועה פלר 6, גל רביב 5, מיה ניקוליץ 4, שירה אלקיס 3, לי טייכמן 2.

קלעו לעמק יזרעאל: נעמה הלוי 26, ליאן אשל 17, אורי אהרוני 7, יולי טל 2, נוגה גוהארי 1.

הפועל נצרת אורטודוקס – מכבי אום אל פאחם 40:50

נצרת שומרת על הבית ומשיגה את נצחונה השני העונה, ועל הדרך גם עולה מקום אחר בטבלה מעל היריבה שלה מאום אל פאחם.

מכבי אעבלין שפרעם – אליצור עירוני נתניה 90:17

אחרי 6 הפסדים רצופים נתניה מצליחה להשיג את נצחונה הראשון העונה, כשהביסה בחוץ את אעבלין שפרעם שמצידה עדיין מחפשת לרושם וי ראשון העונה.

מכבי חיפה – הפועל כאוכב 41:97

מכבי חיפה לא התקשתה לנצח במפגש הקצוות את כאוכב מהתחתית. חיפה ששלטה במשחק מההתחלה קלעה בקצב טוב בכל אחד מהרבעים ולא השאירה לאורחות סיכוי. חיפה שומרת על המקום הראשון כשהיא ללא הפסדים, כאוכב עדיין ללא נצחונות ובשבוע יש לה הזדמנות למצוא אחד כזה כשתארח את אעבלין שפרעם שנמצאת באותו מצב כמוה.

קלעו לחיפה: ירין שטרית 18, נעה ליפשיץ 17, נטע ליכטנטריט 14, נועה נונו וליהיא שמר 13 כ"א, טופז מרץ 12, יובל טאו 10.

קלעו לכאוכב: אליסאר סלמאן 13, מיסא אבו אל היגא ותאלה מוחמד 9 כ"א, אסמאא עבד אלקאדר 4, ראעוה מנסור 4, לין חאג' 2 כ"א.

מחוז דרום

מכבי רעננה – הפועל ראשל"צ  106:32

בשנים האחרונות המפגש בין רעננה לראשל"צ היה הקלאסיקו של הליגה לנערות, והשתייים נפגשו לא מעט בגמרים של המפעלים השונים. אבל השבוע הן נפגשות משני הקצוות של הטבלה כשראשל"צ מוליכה בבטחה ורעננה עמוק בתחתית, וזה גם הורגש על המגרש. ראשל"צ השיגה ניצחון חוץ קל ושמרה על מאזן מושלם בראשון הטבלה, רעננה ספגה הפסד שישי.

הפועל כפ"ס – הפועל מנשה 38:56

כחלק מהצגה כפולה יחד עם קבוצת הבוגרות של המועדון, כפ"ס לא התקשתה לנצח בבית את מנשה. כבר מהפתיחה כפ"ס שלטה במשחק ועם יד טובה מחוץ לקשת הצליחה לברוח כבר ברבע הראשון ליתרון דו ספרתי. מכאן המשחק המשיך שקול יחסית כשהמאחרת שומרת על היתרון שלה עד לסיום.

קלעו לכפ"ס: עלמה כהן 14, שחר גרנות 11, רוני דן 9, הילה עזריאלי ושירה צוקר 7, עדי דודי 4, מיקה ארז וטופז דייגי 2 כ"א.

קלעו למנשה: מאי סולומון 10, לין מואסי, שחר טשקורי, גלי לנדבר ושחר פרולה 5, גילי שהם 4, טנא אבו מוך ובר עינת 2.