ארצית: הסטטוס בצמרת נשמר

לא ערב של הפתעות וזעזועים, אבל הרבה מאוד דרמות. בצפון: נצחונות לכפר סבא, כפר יונה ושומרון ששומרות על מקומן בצמרת. בדרום: נצחונות קלילים למעלה אדומים ורחובות, דרמה גדולה בניצחון של אשקלון על לוד.

מאת: אלירן כהן
צילון: מתן בן עוז/דיגישארק

עשרה משחקים (מתוך 12) נערכו אמש (ראשון) במסגרת המחזור ה- 19 בליגה הארצית. על הפרקט אמנם לא נרשמו הפתעות מיוחדות והסטטוס נשמר בצמרת, אולם לא מעט משחקים הוכרעו רק במהלכים אחרונים בדקות הסיום.

במחוז הצפוני השיגה הפועל כפר סבא את נצחונה התשיעי העונה אחרי
שגברה בחוץ על עמק חפר 85:88 (יונתן לוי 14 נק׳). כפר סבא הדיחה את עמק חפר מהמקום הראשון בטבלה, ולמעשה הקבוצה הקרובה ביותר אליה כרגע היא בית״ר כפר יונה שניצחה 8 מעשרות משחקיה עד כה, אחרי שאתמול גברה בביתה על מכבי קרית ביאליק – 73:80.

הפועל צפת/גליל אירחה בביתה את גלבוע ברוש וגברה 75:82. צפת המשיכה במגמה החיובית שלה, ולאט לאט היא חוזרת שוב לאיים על המקומות שבצמרת הגבוהה של הטבלה. ג׳רמיין הול (18 נק׳) הוליך את המנצחים. מותחן צמוד במיוחד התפתח בגבעת שמואל, במשחק שהסתיים עם ניצחון חוץ של שומרון, 74:76, שממשיכה להיות חלק ממועדון הצמרת (17 נק׳ לרז אורבך בצד המנצח).

המפגש בין הפועל מגדל יזרעאל למכבי חדרה נדחה ויערך ב- 10/03. המשחק בין עירוני כרמיאל להפועל מעלות ייערך ב- 24/03.

במחוז הדרומי התקיימו אמש כל ששת המשחקים. התוצאה המפתיעה של הערב נרשמה באולמה של הפועל חבל איילות, שם גברה הקבוצה המקומית על מכבי פתח תקווה 84:107 וחלפה על פניה בטבלת הליגה (טום ספיר 21 נק׳). מכבי רחובות לא התקשתה בביתה בקרב הקצוות נגד מכבי מודיעין רעות וגברה 71:91 (14 נק׳ לעומר בירנפלד ושי גואטה), וגם מוליכת הטבלה, מכבי מעלה אדומים, סיימה עוד ערב מוצלח ושמרה על מאזן מושלם אחרי 88:106 על קריית אונו (24 נק׳ לבר שפע).

והיו גם כמה מותחנים. אליצור רמלה חזרה משוהם עם ניצחון 83:88. עצמה מודיעין ניצחה בביתה את מכבי שדרות, 66:67, בקרב תחתית לוהט, אבל התוצאה הגדולה של הערב הגיעה מהאולם בלוד, שם גברה א.ס. אשקלון על הקבוצה המקומית 79:80 בתום דרמה גדולה וסל ניצחון של תומר אלוני.