ארצית, מחזור 2: הפועל חיפה מושלמת בצפון, אליצור רמלה בדרום

 

המחזור ה-2 בארצית התאפיין בלא מעט משחקים צמודים, כאשר במוקד היו אלה אליצור רמלה בדרום והפועל חיפה בצפון שנשארו מושלמות עם 2 נצחונות בשני משחקים. שימו לב לבית"ר כפר יונה ומ.ס. צפת המפתיעות במחוז הצפוני שגם להן מאזן מושלם עד עכשיו. בדרום אלה הן מכבי בת ים ומעלה אדומים שצמודות לרמלה עם 4 נקודות ב-2 משחקים, והשתיים ייפגשו במוצ"ש במעלה אדומים במשחק שיפתח את המחזור ה-3.

 

המחוז הצפוני

 

הפועל חיפה יצאה למשחק חוץ מול אקדמיית וינגייט, ולמרות שעל הנייר יחסי הכוחות נטו בבירור לטובת האדומים, צעירי האקדמיה הפגינו משחק עיקש, לא איפשרו לחבר'ה של שקד שוהם לפתוח פער גדול מדי ונתנו פייט ראוי. 74-89 לחיפאים בסיום, ששומרים על מאזן מושלם. בלטו בחיפה טל פרסלני עם דאבל דאבל נהדר של 25 נקודות ו-10 ריב', ורותם ברזילי עם 19 נקודות. מאמן חיפה, שקד שוהם: "המשחק שלנו לא התעלה לרמה גבוהה. מצד שני, הילדים של וינגייט שיחקו יפה מאוד, נלחמו והיקשו עלינו את החיים. אנחנו מורידים את הכובע בפניהם ומעריכים אותם מאוד".

 

העולה החדשה מ.ס. צפת של שלום חדד שולחת הצהרת כוונות עם ניצחון שני העונה, הפעם בעמק חפר, 52-58. המאחרים עוד הוליכו במחצית 24-26, אבל בחצי השני הצליחה צפת להפוך את הקערה בהנהגתם של תומר ביטן שהשחיל 17 נקודות, דן ווליס שתרם 13 משלו וקובי עמר עם 12. מאמן צפת, שלום חדד: "היה משחק צמוד שהתאפיין בהגנות חזקות של שתי הקבוצות. החבר'ה הפגינו אופי נהדר, ולמרות שאיבדנו 3 שחקנים חשובים בגלל 5 עבירות ברבע האחרון, החבר'ה הצליחו להתעלות על עצמם ולנצח בעזרת הגנה קבוצתית נהדרת".

עוד קבוצה עם מאזן מושלם היא כפר יונה של דן ג'י שגברה בחוץ על כוכב יאיר 68-81. המשחק התנהל באווירה נהדרת עם 250 אוהדים מקומיים ביציע שבאו לעודד את קבוצתם אחרי הניצחון במחזור הפתיחה במוצקין. הפתיחה הייתה בשליטת המארחים שהובילו 16 דקות עד לריצת 0-11 של כפר יונה, ובמחצית 36-43 לאורחים.
המקומיים עוד עשו קאמבק באמצע הרבע השלישי עד למינוס נקודה, אבל הגנה אגרסיבית של כפר יונה ומשחק התקפה נהדר של עומרי שלף (22 נקודות), סידרו לאורחים בריחה נוספת, ממנה כוכב יאיר כבר לא הצליחה לחזור. ערב שלשות נהדר של כפר יונה הביא לה את הניצחון- אילן ברקוביץ' הבלתי נגמר להט עם 5 שלשות ו-21 נקודות, חן ויישניקר ועומרי שלף הוסיפו 3 שלשות כ"א. מאמן כפר יונה, דן ג'י: "משחק ההגנה שלנו עובד כמו שצריך ולכן יש יציבות. אנחנו מתרכזים בעצמנו ומתחברים בהדרגה. למרות הניצחון, חשוב לציין שכוכב יאיר קבוצה טובה עם מאמן מצוין". מאמן כוכב יאיר, עודד וולפסון: "בסך הכל טעינו בכמה דברים .שדיברנו עליהם מראש, אבל גם היו הרבה דברים חיוביים שניתן לקחת מהמשחק. אנחנו כבר עם הראש במשחק הבא, משחק קשה מאוד בחדרה".

מכבי קריית מוצקין, שהפסידה במחזור הפתיחה על הבאזר לכוכב יאיר, הצליחה לחזור עם ניצחון בכורה מלב השרון. למרות שבסיום הרבע השלישי הוליכו המקומיים ב-14 הפרש, שחקניו של דודו זיסקינד לא הרימו ידיים, קיזזו את ההפרש בהדרגה עד שבסופו של דבר הצליחה להפוך את התוצאה ולנצח עם סל ניצחון של בר חג'בי מספר שניות לסיום המשחק. ברק אלמוג ממוצקין רשם ערב נהדר של 33 נקודות, וסייע לו חג'בי עם 21 נקודות ו-7 אסיסטים שחילק לחבריו. מאמן מוצקין, דודו זיסקינד: "היה קרב צמוד מאוד. הם ברחו לנו ל-14 בסוף הרבע השלישי, אבל החבר'ה הוכיחו אופי ונחישות, עשינו ריצת 22-6 והצלחנו לנצח. מגיע שאפו לכל השחקנים שלי".

קרית מוצקין # צילום: ניר שטיינברג
קרית מוצקין # צילום: ניר שטיינברג

 

עמק יזרעאל של עודד הנדלר שנוצחה במחזור הפתיחה מול כפר יונה, אירחה את מכבי חדרה שפתחה את העונה עם ניצחון ביתי מול עמק חפר. החבורה של דורון קרמר מחדרה שלטה במשחק בחצי הראשון, קלעה באחוזים מדהימים מחוץ לקשת ואף הוליכה במחצית 39-47. במחצית השנייה עלתה עמק יזרעאל בטירוף, ובהנהגתו של ההגנה שלה, ברק פלג, ועד סוף הרבע השלישי קוזז ההפרש ל-3 בלבד, 50-53 לחדרה. ברבע האחרון נמשכה המגמה, והמקומיים בניצוחו של אבישי גורדון הותיק, הצליחו להשתלט על המשחק ולסיים עם ניצחון הבכורה שלהם 70-81. יבגני ליוטרין 17 נקודות, גורדון 14, גל ויונטה 12ף ברק פלג 11 ועופר דיגמל 8 נקודות ו-14 ריב' בלטו אצל הנדלר. בחדרה היה זה שגב זיקרי שבלט עם 20 נקודות. מאמן יזרעאל, עודד הנדלר: "שיחקנו מול קבוצה טובה מאוד עם מאמן מצוין. התחלנו את המשחק בצורה מהוססת ולא אגרסיבית. בחצי השני התאפסנו על עצמנו, ואני שמח שזה לא היה מאוחר מדי". מאמן חדרה, דורון קרמר: "הנסיון והאגרסיביות שלהם היו משמעותיים מאוד".

נשר, שנוצחה בצפת במחזור הפתיחה, פגשה את חוף השרון שהגיעה אחרי ניצחון על אקדמיית וינגייט. המשחק התאפיין בהגנות חזקות, והתקפות לא מדויקות. בסיום, 48-56 למקומיים שחגגו ניצחון ראשון העונה.

 

המחוז הדרומי

 

אליצור רמלה של אבי סוכר, שטיילה במשחק הקודם מול תל כביר, יצאה למשחק חוץ מול הפתעת המחזור ה-1, קרית אונו, שניצחה בחוץ את מכבי רחובות החזקה. החבורה של ניר מטלון הוכיחה שהניצחון ברחובות לא היה מקרי וסחפה את רמלה למשחק צמוד עד הדקות האחרונות. אלא שלסוכר יש על הפרקט את צוות "גיל הזהב" קורי קאר וסטנלי ברנדי, והפעם היה זה קאר עם שתי שלשות חשובות שעשה את ההבדל וסגר עניין עם 72-77 לרמלה. קאר וצ'רנוביץ' עם 14 נקודות, ברנדי עם 13, אל על עם 12 ובדלוב עם 10 הובילו את קלעי רמלה. מאמן רמלה, אבי סוכר: "היה משחק קשה וצמוד. היינו צריכים לעשות התאמות לקרית אונו, אבל בסוף החבורה שלי הפגינה אופי ולב וניצחה את המשחק. אני גאה בשחקנים שלי. הרבה מחמאות לקרית אונו שעוד תעשה צרות להרבה קבוצות בליגה". מאמן אונו, ניר מטלון: "רמלה היו מאוד אגרסיביים בחצי השניה ועצרו אותנו על 30 נקודות. קורי קאר דפק שתי שלשות קלאץ' גדולות. אני גאה בשחקנים שלי, ובטוח שיקרו לנו דברים טובים השנה".

אליצור רמלה. 2 מ-2 # מתוך הפייסבוק של אליצור רמלה עונת 2015/16
אליצור רמלה. 2 מ-2 # מתוך הפייסבוק של אליצור רמלה עונת 2015/16

 

שימו לב למכבי בת ים של דרור בריגר שעשויה להפוך לסוס השחור של המחוז הדרומי. אתמול היא טיאטאה בקלות את באר טוביה שלא היוותה יריב של ממש, 46-73. ברבע הראשון האורחים עוד נתנו פייט והוליכו בסיומו 11-15, אבל משם והלאה הייתה רק קבוצה רק אחת על הפרקט – מכבי בת ים. איתי קרביוב עם 15 נקודות, ישראל שיינפלד ויהונתן אלפסי עם 9 כ"א בלטו בבת ים. מאמן בת ים, דרור בריגר: "משחק הגנה טוב וקשוח שלנו. העומק בספסל וחלוקת נקודות טובה נתנו לנו את היתרון במשחק, ואיפשרו לנו לשלוט בקצב".

בת ים (בצהוב) מול באר טוביה. ניצחון קל # מתוך הפייסבוק של מכבי בת ים
בת ים (בצהוב) מול באר טוביה. ניצחון קל

 

משחק משוגע נערך בשוהם שם לאחר מותחן מרתק שכלל שתי הארכות הצליחה מכבי פ"ת לגבור על המקומיים 90-92. לאחר 40 דקות שבהן היתרון עבר מצד לצד, עם סיום הזמן החוקי דווקא הסנטר של פ"ת, עמית שירן, היה זה שתפר שלשה גדולה ששלחה את המשחק להארכה ראשונה. בסיום ההארכה הראשונה בן שוהם יכול היה לנצח את המשחק עבור המקומיים, אבל החטיא. בסיום ההארכה השנייה כאשר התוצאה הייתה 92-90 לפ"ת ונותרו על השעון 2 שניות, החטיא דביר באומל מהעונשין במתכוון, מוריס היימן הצליח להשתלט על הכדור החוזר, אבל החטיא מטווח אפס ומנע הארכה שלישית. בלטו בשוהם אלירן גלבשטיין עם 19 נקודות, עמית סלע 14, בן שוהם 13, דביר באומל ומוריס היימן 11 כ"א. בפ"ת קלעו בלטה השלייה: עמית שירן עם 24 נקודות, בן אלפישר עם 22 ומתן מרציאנו עם 20.

מאמן שוהם, מני גרדנר: "היה ערב גדול של כדורסל. המשחק יכול היה ללכת לשני הכיוונים. חבל שבסופו של דבר זה הלך לכיוון של פ"ת. השחקנים שלי נתנו הכל". מאמן פ"ת, עידן דורון: "היה משחק קשה מאוד מול קבוצה טובה באולם קשה מאוד. אני שמח שבסופו של דבר הצלחנו לחזור הביתה עם הניצחון".

במשחק שפתח את המחזור התייצבה מכבי רחובות בחבל אילות אחרי הפסד ביתי מפתיע במחזור הפתיחה מול קרית אונו. לחבר'ה של נועם אורן לא הייתה כוונה לחזור הביתה עם הפסד נוסף. הם נתנו גז מהפתיחה, ובמחצית כבר 20 הפרש לרחובות, 27-47. בחצי השני האורחים הורידו הילוך, וזה הספיק להם כדי לסיים עם ניצחון ראשון העונה, 57-70. אבישי דרעי עם 17 נקודות, ינעם אירם עם 15 וקובי חסון ודורון קצף עם 10 כ"א בלטו אצל האורחים. מאמן רחובות, נועם אורן: "אני מסתכל על החצי הראשון, ומרוצה מאוד ממה שראיתי מהשחקנים שלי. אנחנו בעיצומו של תהליך התקדמות, ונמשיך להשתפר ממשחק למשחק".

 

בשני משחקים נוספים אתמול ניצחה מכבי תל כביר את גבעת שמואל בחוץ (מאמן גבעת שמואל, אריאל פשין: "מכת פציעות ומשחק חלש שלנו נתנו לאורחים ניצחון מוצדק") 50-54, ואילו מעלה אדומים ניצחה גם היא בחוץ את הפועל לוד, 62-69.