ארצית: ניצחון לרחובות ב״משחק העונה״ בדרום

מכבי רחובות עשתה צעד משמעותי בדרך חזרה ללאומית, כשגברה בביתה על יריבתה העיקרית – מעלה אדומים. בצפון: מתחדד הקרב בין כפר סבא למגדל יזרעאל, שסיימו שתיהן עם ניצחון קליל.

מאת: אלירן כהן

צילום: פייסבוק מכבי רחובות

ההכרעה עדיין לא הושגה, אבל אמש (ראשון) עשתה מכבי רחובות צעד משמעותי חזרה לליגה הלאומית כשגברה בביתה על מכבי מעלה אדומים, 63:71, ופתחה פער של ניצחון בצמרת הטבלה. משחק הגומלין ייערך בעוד שלושה שבועות במעלה אדומים, ופער של 8 נקודות הוא בהחלט מחיק, אבל מעלה אדומים יכולה בעיקר להתאכזב מכך שכבר הובילה ביתרון דו ספרתי במשחק אך לא השכילה לשמור עליו. אפיק ניסים (12 נק׳) עם פעולות גדולות בסיום הבטיח לרחובות את ניצחון. אופק מלכה (11 נק׳) ועמית סלע (10 נק׳) הרבו לקלוע גם הם.

ובעוד רחובות השיגה את הניצחון החשוב שלה, הצמרת הפחות גבוהה במחוז סיימה את משחקי אמש עם הפסדים. א.ס. אשקלון הפסידה בחוץ לאליצור רמלה, 61:73, ועירוני קרית אונו הפסידה בחוץ לשכנתה מפתח תקווה 84:91 (22 נק׳ לגל צלניק, 20 נק׳ לניב סולומון), שהתרחקה מהתחתית.

שתי קבוצות השיגו נצחונות חשובים במאבקי התחתית – אליצור נחל שורק גברה בחוץ על הפועל חבל איילות 74:83 (איתן רוטנברג 27 נק׳) וטיפסה למקום העשירי, ומכבי שהם גברה בביתה על עצמה מודיעין 58:73. לשהם ולנחל שורק – 6 נצחונות, עדיין מסוכן דיו וקרוב מאוד לקו האדום בטבלה.

במחוז הצפוני לא נרשמו הפתעות מיוחדות. הפועל כפר סבא השיגה ניצחון קליל בחדרה, 51:73 ושמרה על המקום הראשון בטבלה. הפועל מגדל יזרעאל ניצחה בביתה את הפועל צפת, 61:76, ונשארה צמודה מאוד לריבתה העיקרית במאבקי העליה (17 נק׳ לעזמי אבו אחמד). שתי הקבוצות יפגשו ביום ראשון הבא, למשחק הגומלין ביניהן במגדל העמק (במפגש הראשון גברה מגדל יזרעאל 68:70).

ובעוד צפת יצאה מהמירוץ, מי שממשיכה לדלוק אחרי השתיים היא בית״ר כפר יונה, שגברה אמש בביתה על הפועל עמק חפר 81:91 (22 נק׳ לאילן ברקוביץ׳) ונשארה בתמונת המאבקים. גם אליצור שומרון השיגה אתמול ניצחון נוסף, כשגברה בחוץ על מכבי קרית ביאליק, 73:78.

הפועל גלבוע ברוש לא התקשתה במעלות, 64:102, ועם נצחונה השביעי העונה עשתה צעד משמעותי בדרך להישארות בליגה (23 נק׳ לרם זקס, 20 נק׳ לקורן ג׳ורנו). הפועל כפר קאסם עצרה את הריצה הנהדרת של כרמיאל והנחילה לה הפסד ראשון אחרי חמישה נצחונות, 82:104.