בשישי: סדרת הגמר יוצאת לדרך

סדרת הגמר בשיטת הטוב מחמישה משחקים יוצאת לדרך בין שתי קבוצות שבלטו לאורך העונה ומספקות פלייאוף נהדר, מכבי עירוני רמת גן ועירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא.

מאת: ניב שמולי
צילום: לימור מלינוף

גם השנה, בדומה ל-6 העונות האחרונות – הקבוצה מהמקום הראשון לא תזכה באליפות. כזכור, מכבי עירוני רמת גן סיימה את העונה במקום השלישי ועד כה הפסידה רק משחק פלייאוף אחד – להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. מנגד, הקבוצה מהקריות סיימה את העונה במקום הרביעי ובשלבים הקודמים עברה את רמת השרון ונהריה. אולם זיסמן צפוי להיות מלא מחר.

מכבי עירוני רמת גן מגיעה אחרי מנוחה של כשבוע וחצי אחרי הניצחון 1:3 בחצי הגמר על הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. בקרב הקבוצה קיימת לא מעט התרגשות מהעובדה שהחזרה לליגת העל קרובה לאחר יותר מעשור. שמוליק ברנר הפסיד עד כה משחק פלייאוף אחד בלבד העונה, ומאז הצטרפות עבדוליא גויא, שכזכור עלה בשנה שעברה ליגה עם אליצור נתניה, הקבוצה ברצף די מדהים של 13 ניצחונות מ-15 המשחקים האחרונים. מי שעשה קפיצת מדרגה בחלק האחרון של העונה הוא מוריאל לוטאטי שגם סיפק מהלכים חשובים בדקות ההכרעה בפלייאוף. עבור אלייז'ה הירש יהיה זה מפגש פיקנטי כשיפגוש את הקבוצה במדיה שיחק בשנתיים החולפות.

מנגד, עירוני 'ירח סוכנות לביטוח' קרית אתא חוזרת למעמד הגמר לראשונה מאז עונת 2015/16 אז הפסידה להפועל גלבוע/גליל. הקבוצה של שרון אברהמי הצליחה להתחבר במהלך הפלייאוף הנוכחי, כשהיא משחקת בסדרת חצי הגמר ללא קני פנדרבורק הפצוע. בקרית אתא זוכרים את שתי סדרות הגמר האחרונות שלהם בה הפסידו במשחק החמישי והמכריע, והפעם ירצו לשנות זאת. הקבוצה מהקריות כבר ניצחה העונה את מכבי עירוני רמת גן בזיסמן, אך זה היה בשלב מוקדם מאד של העונה. מי שללא ספק הוא השחקן החשוב ביותר הוא אמין סטיבנס שמוביל את קבוצתו בכל הקטגוריות, ועד כה אף קבוצה בליגה לא הצליחה לבלום אותו. במהלך הפלייאוף הנוכחי שלו לוגשי הצליח להרים את רמת המשחק שלו וקולע בפלייאוף 10.6 נקודות, לעומת 6 נקודות בלבד במהלך העונה הסדירה.