גודס: "אנחנו צריכים ללמוד מזה ולהגיע בכל הכוח למשחק ביום ראשון"

אכזבה בנבחרת ישראל לאחר ההפסד אתמול לפולין, אחרי שישראל היתה בעמדה מצוינת לנצח את המשחק. כעת הנבחרת תחזור הבוקר לארץ ותתכונן למשחק מול אסטוניה ביום ראשון כשניצחון הוא חובה כדי להעפיל לשלב הבא.

מאמן נבחרת ישראל, גיא גודס אמר לאחר המשחק: "תחושות קשות. התחלנו את המשחק בצורה לא טובה אך מצאנו את הדרך לחזור. המשחק היה בידיים שלנו ובמהלך בסוף משום מה לא עשינו פאול וזה עלה לנו במשחק, אנחנו יכולים להאשים רק את עצמנו. בהארכה היינו סחוטים ועייפים, לקראת הסוף הם קלעו שלשה, איבדנו כדור והמשחק אבד לנו מהיד. לא היינו צריכים להגיע בכלל להארכה, זה מה שמרתיח אותי, שלא עשינו עבירה במהלך האחרון וחטפנו שלשה".

על כך שנבחרת זרקה המון לשלוש, אמר גודס: "לא תכננתי את זה, אבל שחקני הפנים שלנו לא נתנו לנו יותר מדי אז ניסינו מבחוץ, וקלענו באחוזים לא טובים מהשלוש. בסופו של דבר, אם היינו עושים עבירה היינו מנצחים. ברגע שנכנסנו להארכה עם כל העייפות ועם כך שנמרוד לוי ויובל זוסמן יצאו כבר בחמש עבירות, זה היה קשה. בנוסף, המשחק נערך פה בחום לא נורמלי, כבשן, ממש סאונה, זו הפעם הראשונה בקריירה שלי שאני חווה דבר כזה".

על המשך חלון המשחקים, אמר המאמן: "רשמנו היום פספוס גדול ואנחנו צריכים ללמוד מזה ולהגיע בכל הכוח למשחק ביום ראשון. אנחנו חייבים לנצח את אסטוניה כדי להיות תלויים בעצמנו. גם אם פולין תפסיד לגרמניה אנחנו עולים, אבל כמובן שאנחנו רוצים לנצח ולעלות לשלב הבא עם עוד ניצחון במאזן שלנו. כל חלון משחקים הוא שונה, אי אפשר להשוות בין חלון לחלון. יש פה מצב מנטלי מורכב, תמיר בלאט ויובל זוסמן הגיעו לאחר שלפני שבוע הגיעו לפיק שלהם בעונה וחגגו אליפות, מנגד יש כאלה שסיימו את העונה כבר לפני חודש".

"זה מאכזב, בסופו של דבר שיחקנו לא טוב לאורך כל המשחק, אבל הגענו ליתרון של שש נקודות ולא עשינו עבירה בסוף", אמר תמיר בלאט, "אם היינו משחקים יותר טוב לפני כן אז לא היינו מגיעים למצב הזה. באופן אישי איבדתי שמונה כדורים שזה לא מתאים לי, אבל אנחנו צריכים להסתכל קדימה ויש לנו משחק גדול ביום ראשון עם אסטוניה. הגענו לפה יותר מדי לחוצים, אני פחות מתחבר למנטרה הזו של 'חייבים למנצח' כי זה מכניס את כולנו לסטרס. אם נבוא בגישה שאנחנו רוצים לנצח, להיות ביחד ולהיות מחוברים ושמחים אחד בשביל השני אז זה ייראה הרבה יותר טוב"

יובל זוסמן דיבר על החזרה לנבחרת לאחר שנעדר מהחלון הקודם: "היה כיף להיות עם החבר'ה, שוב פעם אני מרגיש בבית, זה כיף גדול לייצג את הנבחרת ולהיות עם חברים ששיחקתי איתם ונגדם בארץ, זה חיבור שהוא מעבר לקבוצה. מה היה חסר? זה הדברים הקטנים, הובלנו בשש נקודות דקה וכמה שניות לסוף המשחק והיינו צריכים להיות קצת יותר חכמים. זה מתחיל בדברים הקטנים – בריבאונד ההגנתי, באיבודים, בירידה להגנה, ביציאה אחרי שקיבלנו סל, לא עשינו את זה מספיק טוב".

גיא פניני הוסיף: "המשחק הזה היה בידיים שלנו אך מצאנו את הדרך להפסיד אותו עם טעויות שעשינו. היינו צריכים לעשות פאול בסוף, לקבל החלטות נכונות ולקלוע באחוזים טובים יותר מהקו".