גיא גודס: "זה חלון הרבה יותר מנטלי מאשר פיזי"

נבחרת ישראל פתחה לפני מספר ימים את ההכנות לחלון המשחקים הקרוב במוקדמות גביע העולם, כשתתמודד ב-30.6 בחוץ מול פולין וב-3.7 בהיכל קבוצת שלמה מול אסטוניה. אחרי שניצחה במשחק הכנה את נבחרת העתודה, התייצבו היום המאמן גיא גודס והקפטן גל מקל למסיבת עיתונאים לקראת המשחקים.

גיא גודס: "זה החלון המשמעותי, לפחות ניצחון אחד יכול להעלות אותנו לפלייאוף ואם זה שני ניצחונות זה יתן לנו מקדמה מסוימת. יש לנו יותר אימונים מהרגיל אבל מצד שני הרבה שחקנים הגיעו אחרי פגרות, צריך להכניס את כולם לכושר משחק ואני מקווה שעד יום חמישי נבוא מוכנים. כשמשחקים בתוך עונה, כל השחקנים בכושר ומשחקים ואתה צריך לעשות שניים שלושה אימונים ולשחק. בחלון כזה, זה יותר מנטלי מאשר פיזי, צריך ליישר קו ולחזור לשחק ביחד. קשה מאוד לצפות מה יהיה וקשה לצפות את היריבות, הפולנים עשו משחק אימון, האסטונים שני משחקי אימון אז יש להם יתרון קטן עלינו, שאותו נצטרך לסגור".

"אי אפשר לנתק את המציאות, זה קיץ אבל זה לא אמור להפריע לשחקנים להתאמן טוב ולהתרכז במשימה שאנחנו צריכים לעשות. אפשר לדבר על כל הקיץ מחוץ לאימון אבל ברגע שמתחיל האימון צריך להתרכז במשימה ואת כל הדברים האחרים לשים בצד במשך שבוע. זה חלק מהביזנס שלנו. יש לנו המון שחקנים איכותיים והתפקיד שלי זה לבחור את השחקנים שנמצאים בכושר הכי טוב ויכולים להוביל את הנבחרת לניצחון. זה דבר מצוין וחשוב וכמעט בכל עמדה יש לנו מספר שחקנים טובים".

"המשחק הראשון מול פולין היה שילוב של משהו חדש מבחינתנו וגם מבחינתם, לקח לנו 15 דקות להתאפס על עצמנו ולקראת החצי חזרנו ועשינו את זה מצוין. אנחנו צריכים לצפות לאותו סגנון משחק, ראינו אותם, הצטרפו אליהם עוד שלושה שחקנים איכותיים אבל הם לא ישנו את הסגנון האגרסיבי שלהם".

גל מקל: "הפולנים פוצצו אותנו בדקות הראשונות ולקח לנו זמן להסתגל, זה יושב בראש כי הם מאוד אגרסיבים. אנחנו מתכוננים לזה ונצטרך להערך למשחק מהסוג הזה, בסה"כ מבחינת איכות כדורסל אנחנו לא נופלים מהם. אני מרגיש טוב אישית, אני עובד חודשיים באופן רציף עם הצוות של הנבחרת ואני מרגיש שהבאתי את עצמי בכושר טוב. הייתי במצבים האלה הרבה פעמים, התחלתי את העונה בלי קבוצה וחיכיתי בסבלנות. בטוח שיש שחקנים שזה יושב להם בראש אבל אני רוצה רק להתרכז בנבחרת כרגע".

"נבחרת ישראל לאורך השנים תמיד שיחקה עם 2 גארדים על המגרש, כל השנים האחרונות שיחקתי יחד עם תמיר ויש לנו כמיה טובה מאוד. יש הרבה גארדים, זה טוב, הרבה חבר'ה צעירים שלאט לאט תופסים מקום משמעותי ומשחקים ברמות גבוהות, לנבחרת זה טוב וכל אחד צריך להתחדד מזה ולבוא לתת את המקסימום. אני הייתי בקבוצות עם 4-5 גארדים וצריך למצוא את הדרך, ככה בנויה קבוצה".