גיא גודס מונה למאמן נבחרת ישראל

הועדה המקצועית קיבלה את המלצתו של יו"ר הועדה עמוס פרישמן, למנות את גיא גודס כמאמן נבחרת ישראל. ההמלצה זקוקה לאישור הנהלת האיגוד. גודס יחליף בתפקיד את עודד קטש, שהחוזה איתו מסתיים בסוף החודש.

גודס (50), יכנס לתפקידו עם אישור ההנהלה והמשימה הראשונה שעמודת בפניו, היא חלון הנבחרת הקרוב בחודש נובמבר, במסגרת מוקדמות גביע העולם 2023, אז תפגוש הנבחרת למשחק בית את פולין ותצא למשחק חוץ באסטוניה. בקיץ 2022, יוביל גודס את הנבחרת לאליפות אירופה, אז הבית של ישראל יערך בפראג והנבחרת תפגוש את פינלנד, הולנד, סרביה, פולין וצ'כיה.

גודס הוא המאמן השישי בתולדות הנבחרת שהיה גם שחקן נבחרת, קדמו לו: שמעון שלח, רלף קליין, אליהו עמיאל, אברהם חמו ועודד קטש, שמסיים בימים אלו ארבע שנים בתפקיד, בהן עלה עם הנבחרת לאליפות אירופה ואיגוד הכדורסל מבקש להודות לו.

גודס שיחק בכל הנבחרות הצעירות של ישראל ואת המדים הלאומיים לבש 64 פעמים, בקריירה שנמשכה לאורך יותר מעשור. הוא זומן לנבחרת כבר בגיל 17 ע"י רלף קליין המנוח והפך לשחקן משמעותי בנבחרת בטורניר הקדם אולימפי בשנת 92, כשהוא בן 21 בלבד. למרות שעבר לא מעט פציעות קשות בקריירה, הספיק לשחק ב-2 אליפויות אירופה וקלע את סל הניצחון נגד סלובניה ביורובאסקט 1999 בצרפת.

גודס פרש ממשחק פעיל בתום עונת 4\2003 והפך מיד לעוזר המאמן במכבי ראשל"צ, הקבוצה בה פרש ממשחק פעיל ועונה לאחר מכן הפך למאמנה הראשי. בהמשך שימש כעוזר מאמן במכבי ת"א במשך שנים רבות והיה גם מאמנה הראשי, מאמן ראשי בהפועל ירושלים, עוזר מאמן בנבחרת בריטניה, מאמן נבחרת העתודה ומאז קיץ 2018 משמש כמאמן ראשי במכבי ראשל"צ.

גודס הגיב על ההחלטה: "אני שמח על המינוי, על הכבוד הגדול שניתן לי, על הזכות, הערכה והאמון להוביל את נבחרת ישראל. זה רגע מאוד מאוד רגשי עבורי, כשחקן עבר של נבחרת ישראל, מהנבחרות הצעירות ביותר שיש ועד הבוגרים, זה באמת כבוד גדול. אימנתי בזמנו את נבחרת התעודה ואני מודע לאתגר הגדולה והמחוייבות הגדולה שמצפים לי. מהצד שלי אעשה את כל מה שניתן או צריך כדי לעזור לנבחרת להצליח. אני רוצה להודות ראשי האיגוד על האמון ולמכבי ראשל"צ ופרי שנתנו את אישורם ללא היסוס. אנחנו ניצבים לפני שנה מאוד משמעותית עבור הנבחרת, עם שתי משימות שונות לחלוטין וגדולות מאוד, שהתערבבו אחת עם השנייה בגלל משבר הקורונה. בחודש נובמבר נפתח את מוקדמות גביע בשני משחקים נגד פולין ואסטוניה ובקיץ הבא מצפה לנו אליפות אירופה בפראג ונרצה להצליח בשתי המשימות האלו. יש הרבה איכות בנבחרת הנוכחית וראינו בשנים האחרונות תחת עודד שהנבחרת עשתה תהליך יפה שאנחנו רוצים להמשיך אותו".  

עמוס פרישמן יו"ר הועדה המקצועית אמר: "אני שמח שהוועדה המקצועית קיבלה את המלצתי. גיא מאמן ראוי, שהוכיח את עצמו בשנים האחרונות, בהם הפך משחקן נהדר, גם בנבחרת ישראל, למאמן מעולה והוא יכול להמשיך ולהוביל את הנבחרת להישגים. אני רוצה להודות לעודד קטש וכל הצוות על עבודה מדהימה שעשו במשך 4 שנים והביאו את הנבחרת ליעדים שקבענו".