גיא פניני: "אנחנו שמחים לחזור ליורובאסקט, זה הישג גדול עבורנו"

בסיום המשחק ולאחר החגיגות הגדולות על הפרקט בולנסיה, בנבחרת התפנו לדבר על המשחק ועל ההפעלה ליורובאסקט 2022.

המאמן עודד קטש אמר: “כיף גדול. השחקנים, כמה שהם צעירים, הם מגלים בגרות אדירה. דיברנו על האווירה הטובה בנבחרת. הגענו למשחק ב-99 אחוז שאנחנו עולים אבל היה חשוב לשחקנים לסיים עם ניצחון. אנחנו נהנים להיות אחד עם השני. צלחנו פעמיים קשיים, פתחנו לא טוב את המשחק אבל גילינו אופי. ניצחנו נבחרת טובה, היא עשתה לפני יומיים תצוגה משכנעת מול הרומנים. עשינו את זה בצורה חלקה, זה מרשים, הרבה מילים טובות לשחקנים”.

עוד אמר: “יש פה תהליך, המון שחקנים צעירים שיקבלו יותר ביטחון וניסיון. אני אוהב את החיבור בין השחקנים. יש עוד זמן עד האליפות וצריכים להמשיך וליהנות. קרדיט אדיר לגיא פניני וגל מקל. הם מייצרים אווירה מדהימה וחונכים את הצעירים. הם גם נותנים את שלהם ביכולת, מקל הוא בשיא שלו מבחינת כדורסל. הוא נתן שני משחקים מצוינים. פניני פחות הגענו אליו התקפית מול ספרד, אבל הפעם עם כמה מהלכים גדולים הוא עזר לנו לנצח. הנוכחות שלהם עוזרת לצעירים וזה כיף לראות”.

המאמן הוסיף במסיבת העיתונאים: “בקושי החמצנו בעבר את הטורניר הזה, ואנחנו שמחים שהשגנו מהר את המטרה של להעפיל אליו שוב. הדרך שהשגנו את זה יותר מרשימה מבחינתי, ניצחנו נבחרת טובה מאוד עם מאמן טוב מאוד, זה העניק לנו הרבה ביטחון כקבוצה צעירה, ידענו שלא יהיה קל, ועשינו עבודה טובה מאוד”.

“כמו במשחק מול ספרד, לא פתחנו טוב כמו במחצית השנייה, פספסנו כמה זריקות חופשיות, אבל הראינו הרבה אופי, ואני חושב שהראינו שיש לנו עתיד ורוד. כולנו נשארנו חיוביים, גם כשהיינו בפיגור 18 מול ספרד, אני גאה מאוד בצעירים, אני כמאמן רוצה להמשיך לתת להם ביטחון ולעזור להם לשחק בצורה הנכונה, המשחק הוכרע על הגנה”.

ההופעה של יפתח זיו וגיא פניני: “אהבתי את הדרך שבה שיחק, הוא מאוד עזר לנו, גם לנמרוד לוי היו דקות טובות, אני גאה בדרך שבה הגבנו. גיא? אין קהל אבל כל מי שהיה שם ידע שייקח זריקות, כל עוד ההחלטה היא בידיים שלי, גיא יהיה חלק מהנבחרת”.

כמה רחוק ישראל תגיע ביורובאסקט: “זה תהליך, שהתחיל לפני שלוש שנים, ואנחנו רוצים להשתפר. אנחנו נבחרת צעירה, יש זמן עד אליפות אירופה, אני לא יודע אם אנחנו פייבוריטים אבל יהיה נהדר להגיע לרבע הגמר. הניצחון היום היה גדול עבורנו, זה לא היה משחק התקפי הכי גדול אבל ניצחנו בהגנה, אני שמח מאוד על ההעפלה, מאוד גאה בצוות ומהדרך. היה שבוע קסום, נהנינו מאוד וההנאה היא המפתח לקבוצה מנצחת. מחכים לחלון הבא להמשיך לצבור ביטחון”.

תומר גינת הוסיף: “אני עושה הכי טוב שאני יכול, שמח שהצלחתי לעזור בשני המשחקים אבל זו עבודה קבוצתית אדירה. בדרך ששיחקנו גם מול ספרד וגם הפעם, כשפתחנו לא טוב, הצלחנו לנצח. אנחנו נבחרת מיוחדת ואפשר להרגיש את זה באווירה. מאוד נהנים אחד מהשני וכיף לנו. זה הישג נהדר, גם הדרך שבה עשינו את זה זה יפה ומרשים. אנחנו גאים ושמחים, מגיע כל הכבוד לכולם”.

גיא פניני אמר במסיבת העיתונאים: “מאושרים לסיים את השבוע עם ניצחון גדול, ידענו שפולין נבחרת גדולה, פגשנו אותה בפגרה האחרונה, זה היה חשוב מאוד להשלים את העבודה היום, אנחנו שמחים לחזור ליורובאסקט, זה הישג גדול עבורנו להיות בתחרות הזאת. הניסיון שקיבלו החבר’ה הצעירים יתרום להם להמשך”.

החשיבות שלו לנבחרת: “זה כיף להיות בנבחרת עם הרבה שחקנים צעירים מסביבי, אני מנסה לעזור להם כמה שאני יכול במגרש ומחוצה לו, זאת הזדמנות ליהנות מכדורסל ואני שמח להיות כאן. אם אשחק ביורובאסקט בגיל מתקדם? אני כרגע לא חושב על זה אם הגוף יאפשר אז כן. המטרה הייתה להעפיל לטורניר, השגנו את זה ומעכשיו אלוהים יחליט מה יהיה בקיץ 2022”.