הגבוה הישראלי הבא – שבוע שני

בשבוע שעבר התחלנו במעקב אחרי הגבוהים הצעירים המובילים של הכדורסל הישראלי, אלו שאמורים לתפוס את מקומם של יניב גרין ועידו קוז'יקרו בנבחרת ישראל.
שבוע שני למעקב וכרגיל בסוף עוד הערה לסדר.
ברור לנו שלכל אחד מהם סיטואציה שונה בקבוצה שלו. ברור לנו שלשחק בליגה הלאומית זה דבר אחד ולהיות המחליף של אלישי כדיר ושני זרים או שחקן במכבי ת"א זה שונה לחלוטין ולכן זו לא תהיה השוואה בינהם אלא מעקב אישי.
אנחנו מקווים שבמהלך העונה עוד גבוהים, לא בהכרח בוגרי נבחרות, יתנו לנו סיבה טובה לעקוב אחריהם.
אז מימין לשמאל
עידן זלמנסון
קבוצה: מכבי ראשל"צ
גיל: 20
גובה: 2.06
מכבי ראשל"צ נראית נהדר וזה מחזור שני שזלמנסון לא מקבל דקות. לזכותו הוא נשאר חיבי, מעודד מהספסל, תמיד מתאמן קשה, אבל כרגע הוא בבעיה. בשבוע הבא ראשל"צ תתחיל לשחק גם במסגרת האירופית החדשה שלה הפיב"א יורופ-קאפ, ואולי דווקא שם, מול האנשים הגבוהים של אירופה, זלמנסון יקבל דקות ויראה יכולת.

בן אלטיט
קבוצה: מכבי קרית גת
גיל: 22
גובה: 2.09
המגמה החיובית מאוד נמשכת. ניצחון ראשון והיסטורי לקרית גת בליגת העל ואלטיט שותף מלא. הוא שוב פותח בחמישייה, משחק 30 דקות, תורם 10 נקודות ו-4 ריבאונדים, נכון שהיו גם 3 איבודים, אבל שחקן שמשחק הרבה דקות ופעיל במשחק גם מאבד. בניגוד למשחק הקודם אלטיט לא הגיע הפעם לקו העונשין, אז אנחנו עדיין מחכים לנקודת העונשין הראשונה שלו בליגת העל.
ממוצעים אחרי שני מחזורים: 10 נקודות, 3 ריבאונדים, 55.6 אחוזים לשתי נקודות, 25.5 דקות. נהדר.

איתי שגב
קבוצה: מכבי ת"א
גיל: 20
גובה: 2.04
השבוע שהיה: שני משחקים לא קלים היו למכבי ת"א. הראשון בחמישי שעבר במוסקבה עם תבוסה קשה. שגב שלא אמור לקבל יותר מדי דקות יורוליג, זכה ל-2.26 דקות ולא תרם. גם בהרצליה, עם הלחץ הגדול ולמרות ההעדרות של רנדל ופבריאני, שגב זכה ל-3 דקות בלבד בהן הספיק לחטוף 2 כדורים ולסחוט עבירה.

רם אלייספור
קבוצה: הפועל אילת
גיל: 22
גובה: 2.07
שחקן כדורסל לא נמדד רק ביכולות, רצון או כישרון, אלא גם בהחלטות שלו בקריירה. כרגע ההחלטה של אלייספור לרדת לאילת לא נראית משתלמת במיוחד. הוא לא שותף בניצחון על מכבי חיפה. בקו הקדמי יש לאילת את אחד הגבוהים הישראלים הטובים והדומיננטיים מכולם, את אלישי כדיר ויחד איתו צמד אתלטים נהדרים אמינו ולסלי. ככה לאלייספור יהיה קשה לפרוץ.
יונתן מור
קבוצה: הפועל כפר סבא
גיל: 20
גובה: 2.05
אחרי שהחמיץ את מחזור הפתיחה ואת משחק הגביע בגלל פציעה, מור קיבל דקות ראשונות לעונה זו נגד הפועל באר שבע, עם אחד הקווים הקדמיים הטובים בליגה הלאומית. מור עלה מהספסל, שיחק 17 דקות, תרם 4 נקודות ו-5 ריבאונדים, אבל גם 4 איבודים, יותר מדי לשחקן בעמדה שלו. אנחנו מצפים ממנו להרבה יותר, בטוח שגם הוא מעצמו.

תומר גינת
קבוצה: עירוני קרית אתא
גיל: 21
גובה: 2.03
אליצור קרית אתא ספגה הפסד ראשון העונה ועוד בבית להפועל עפולה וזה בטוח כואב. אבל ברמה האישית גינת ממשיך את פתיחת העונה הנהדרת שלו עם 19 נקודות ב-8 מ-10 מהשדה כולל שלשה אחת וגם 10 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. נכון להיום גינת הוא הישראלי הגבוה הטוב ביותר בליגה הלאומית והכיוון שלו ממשיך להיות נכון.

 

אלון לוין. כבר לא נער, אלא שחקן מוביל בליגה הלאומית
אלון לוין. כבר לא נער, אלא שחקן מוביל בליגה הלאומית

 

ועוד משהו לשבוע הזה:
אחרי שני מחזורים בלאומית ההפתעה היא אליצור אשקלון. הקבוצה שבקושי עמדה על הרגליים, אספה שחקנים ברגע האחרון והוסיפה השבוע גם את אור לאומי המוכשר. אבל ההפתעה הכי גדולה היא אלון לוין. במשחק הראשון במגדל העמק הוא קלע 33 נקודות. אתמול בניצחון על גליל עליון הוא הראה שזה לא מקרי עם 17 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. אחרי שני מחזורים הממוצעים של לוין שגדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א הם 25 נקודות, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. אחרי עונה בה כמעט ולא שיחק בעפולה, בינתיים זו העונה של לוין ואנחנו מבטיחים להמשיך לעקוב אחריו.