הגבוה הישראלי הבא – שבוע 4 למעקב

שבוע רביעי למעקב שלנו. תומר גינת שומר על יציבות, זלמנסון פורע שטרות ראשונים, יונתן מור הולך ומשתפר ומה יהיה עם רם אלייספור?

שבוע רביעי למעקב וכרגיל בסוף עוד הערה לסדר.

ברור לנו שלכל אחד מהם סיטואציה שונה בקבוצה שלו. ברור לנו שלשחק בליגה הלאומית זה דבר אחד ולהיות המחליף של אלישי כדיר ושני זרים או שחקן במכבי ת"א זה שונה לחלוטין ולכן זו לא תהיה השוואה בינהם אלא מעקב אישי.

אנחנו מקווים שבמהלך העונה עוד גבוהים, לא בהכרח בוגרי נבחרות, יתנו לנו סיבה טובה לעקוב אחריהם.

אז מימין לשמאל

עידן זלמנסון

קבוצה: מכבי ראשל"צ

גיל: 20

גובה: 2.06

שבוע לא מוצלח למכבי ראשל"צ, אבל שבוע הרבה יותר טוב לזלמנסון. ראשל"צ נראתה רע נגד בני הרצליה בשבת האחרונה וזלמנסון ניצל 6 דקות בגארבצ'-טיים כדי לצבור 6 נקודות ראשונות עונה זו בליגה ושוב הוכיח שיש לו יד רכה עם 4 מ-4 מקו העונשין.

ביום רביעי ביורופ-קאפ של פיב"א הוא כבר היה נהדר, כשבשש דקות נהדרות ברבע השני קלע 8 נקודות בלי החטאה והביא איתו המון התלהבות. בהמשך שיחק עוד 3 דקות בלי רומה של ממש, אבל נתן למאמן שלו שרון דרוקר להבין שיש על מי לסמוך.

בן אלטיט

קבוצה: מכבי קרית גת

גיל: 22

גובה: 2.09

קרית גת ואלטיט פגשו את מכבי חיפה, ככל הנראה הקבוצה הכי אגרסיבית בליגת העל. לראשונה העונה אלטיט עלה מהספסל, כנראה בגלל שיקולי מצ'-אפ, אבל זה לא הפריע לו לשמור על היציבות המאפיינות אתו מתחילת העונה עם 8 נקודות ושיא עונתי של 6 ריבאונדים ב-20 דקות. היה גם שיפור מקו העונשין עם 4 מ-6. לא רע בכלל.

הממוצעים מתחילת העונה: 8.8 נקודות, 3.5 ריבאונדים ב-21 דקות. בסך הכל המגמה מאוד חיובית.

 

איתי שגב

קבוצה: מכבי ת"א

גיל: 20

גובה: 2.04

יש לחץ במכבי ת"א, יש שינויים, רנדל חזר מפציעה, אופיבו חתם ומתחיל להשתלב וגם המחמאות שקיבל שגב הצעיר שלו אחרי המשחק נגד הפועל ירושלים, לא עזרו לו כדי לקבל יותר מ-4 דקות לא ממש משמעותיות נגד הפועל חולון בליגה. ביורוליג נגד ססארי החלשה, הוא לא זכה לדרוך על המגרש וזה לא מפתיע.

ממוצעים מתחילת העונה: 2.8  נקודות, 1.5 ריבאונדים וממוצע הדקות עדיין 10.5 מרשימות, אבל צריך לראות מה המגמה והאם ימשיך לקבל דקות של ממש.

 

רם אלייספור

קבוצה: הפועל אילת

גיל: 22

גובה: 2.07

השבוע זה היה אמור להיות סוג של מפנה מבחינת אלייספור. אלישי כדיר, הגבוה הישאלי המוביל של אילת לא שיחק, אבל גם זה לא עזר, לא לאלייספור, בטח לא לאילת, שהפסידה למכבי אשדוד מהתחתית. אלייספור שיחק רק 2 דקות, גם זה בקושי, וכמובן שבזמן קצר זה לא הספיק לעשות יותר מ-3 עבירות שלא שכנעו את אריק שיבק להחזיר אותו למגרש.

יונתן מור

קבוצה: הפועל כפר סבא

גיל: 20

גובה: 2.05

הפועל כפר סבא של יונתן מור, פגשה את הפועל עפולה, אחת מהקבוצות החזקות בליגה ולא עמדה מולה בדרך להפסד בית 90-73. מור לעומת הקבוצה שלו, במגמת שיפור זוחלת. לראשונה העונה הוא פתח בחמישייה וסיפק 10 נקודות באחוזים לא טובים רק 3 מ-10 מהשדה ו-5 ריבאונדים. אנחנו מחכים עדיין למשחק גדול מהצד שלו.

ממוצעים מתחילת העונה: 5.8  נקודות, 3.3 ריבאונדים, ב-16.1 דקות.

תומר גינת - שחקן החודש
תומר גינת – שחקן החודש

 

תומר גינת

קבוצה: עירוני קרית אתא

גיל: 21

גובה: 2.03

לפני המשחק נגד אשקלון גינת קיבל את תואר שחקן החודש בליגה הלאומית וגם בניצחון על אשקלון החלשה הוכיח, למי שזקוק להוכחה, שהוא כרגע הישראלי הטוב ביותר בליגה הלאומית ובטח היציב ביותר עם 20 נקודות ו-14 ריבאונדים. בכלל גינת יציב מאוד, שקט על המגרש, עושה את העבודה שלו ונראה בדרך הנכונה.

ממוצעים מתחילת העונה: 19.5 נקודות (מקום 11 בליגה), 12.5 ריבאונדים (מקום 2 בליגה), 4.5 אסיסטים (מקום 16 בליגה) וגם המקום השלישי במדד היעילות.

גיא אוד - צילום: חסדאי כהן
גיא אוד – צילום: חסדאי כהן

ועוד משהו לשבוע הזה:

היה קשה להמר על אליצור יבנה כמי שתהיה אחרי 4 מחזורים עם 0 בצד ההפסדים. אין שם תקציבים גדולים כמו בעמק או בבאר שבע והשנה גם אין אולם ביתי, כי הכניסה לאולם החדש מתעכבת, האולם הישן נפסל ומשחקים באולם הכמעט ריק ברמלה.

אבל בכל זאת יבנה היא הפתעת העונה בלאומית והקרדיט מגיע למאמן אוהד יתום ולשחקנים שלו. דיברנו כבר על יניב סולומון והקאם-בק המרגש שלו, היום גיא אוד, שחזר אחרי גלות בליגות נמוכות בגרמניה ועם 7.8 אסיסטים למשחק (שני בליגה) מוכיח שהוא מתאים ואולי בעתיד נראה אותו בעמדה הזו גם בליגת העל.