היום: ארבעה משחקי גמר גביע באולם ברמלה

חגיגת כדורסל ישראלי ממתינה למי שיגיע היום לאולם ברמלה, בו יתקיימו ארבעת משחקי גמר גביע המדינה, שלושה מהם בשידור ישיר. בשעה 14:15 גמר הילדות בין הפועל לב השרון להפועל כפ"ס, בשעה 16:30 גמר נערים א' ע"ש יורם קאופמן ז"ל בין מכבי ת"א להפועל חולון, בשעה 18:40 גמר נערות א' ע"ש נאוה פלס ז"ל בין מכבי רעננה והפועל ראשל"צ ובשעה 20:40 גמר הנוער ע"ש יגאל דר ז"ל בין האלופה הפועל עמק חפר לסגניתה מכבי ראשל"צ, בשחזור משחק האליפות שהתקיים בשבוע שעבר.

מאת: לילך וייס

גמר ילדות : הפועל לב השרון – הפועל כפ"ס (14:15)

במשחק שיפתח לנו את ערב הגמרים החגיגי נקבל דרבי שרוני בין שתי קבוצות שעדיין לא זכו בגביע – ואחת מהן תעשה היסטוריה קטנה. עבור לב השרון גם מדובר בהופעה ראשונה במעמד. לפני שבוע וחצי קבוצת נערות ב' של כפ"ס הייתה קרובה לזכות בגביע אבל פיספסה אותו, והיום קבוצת הילדות תנסה לעשות זאת.

שתי הקבוצות נמצאות בצמרת מחוז שרון בליגה – כפ"ס מוליכה את הטבלה עם מאזן מושלם של 11 נצחונות וללא הפסדים העונה, לב השרון שלישית עם 13 נצחונות ו-2 הפסדים. השתיים נפגשו העונה במסגרת הליגה למפגש שהסתיים בניצחון 74:61 לכפ"ס.

בדרך לגמר לב השרון ניצחה את מכבי גני תקווה, אליצור יבנה רחל, הפועל עמק חפר והפועל נס ציונה טל. כפ"ס גברה על א.ס. רמה"ש, מכבי הוד"ש חצב, ומלה"ש ירושלים.

סגל הפועל לב השרון: עדי רובינשטיין, ליהיא טסלר, עמית אריאלי, רותם שמיר, דנה פוקס, הדר אלטרס, רוני שחם, רוני מינדל, דניאלה מגן, שיר גייר, מיה זלביגר, נטע צימרמן, רוני ברגמן, מאיה שהרבני, אלה ליש. מאמנת: ליאור ראשית.

סגל הפועל כפ"ס: אגם בן עזר, מעיין יצחייק, רותם ניצחון, עמית רוזנצוייג, יובל ולנסי, עמית גילאור, מאיה זילברשלג, אלה הדר, אדל בוגטין, הילה בלומן, טל דודי.

גמר נערים א' על שם יורם קאופמן ז"ל: מכבי יהושע ת"א – הפועל אבי חולון (16:30, אתר ספורט5)

במשחק השני של הערב נקבל שחזור של גמר הגביע מלפני 5 שנים, אז מכבי ת"א זכתה בגביע. שתי הקבוצות מגיעות ממחוז מרכז בליגה לנערים א', כששתיהן העפילו לבית העליון העונה. הקבוצות נפגשו פעמיים העונה במסגרת הליגה – ובשני המשחקים הצהובים ניצחו בהפרש דו ספרתי.

חולון פיספסה כניסה לשלב הפלייאוף על אליפות המדינה לנערים א' בגלל הפרשי סלים, וסיימה את העונה במקום הרביעי עם 10 נצחונות ו-5 הפסדים. מכבי ת"א מנגד סיימה את העונה הסדירה במאזן מושלם של 15 נצחונות, ומאז כבר הספיקה להתקדם במעלה הפלייאוף ובשבוע הבא יהיה לה גמר נוסף – על האליפות.

בסיבוב הראשון בגביע חולון הדיחה את אליצור יבנה עמוס, ולאחר מכן את הפועל בנימין גבעת עדה. ברבע הגמר חולון גברה על מחזיקת הגביע הקודמת הפועל נבון ירושלים, ובחצי הגמר על הפועל עמק חפר. מכבי ת"א ניצחה בסיבובים המוקדמים את אליצור עירוני נתניה והפועל גלבוע מעיינות, ברבע הגמר ניצחה את הפועל עמק יזרעאל ובחצי הגמר את עצמה מודיעין.

סגל מכבי יהושע ת"א: עופרי נווה, אלון אהרונוביץ, רני יפה, אורי רון, ליהוא קורונסקי, יואב וייס, שחר דורון, עומר מרינוב, גל גבריאלוב, עומר מאייר, אורי כהן, יונתן שאקי, רועי בכר, יהונתן גוטר. מאמן: עידו עמוס, עוזר גלעד סטוקלין.

סגל הפועל אבי חולון: איתי פרי, עמית סלבינסקי, דביר רפפורט, לירון אליה, ירדן אבישי, ניר דרך חיים, רן סלומון, דן מורדוב, הראל בנאי, עידו כהן, יובל סוויסה, יאיר אהרוני, אריאל כהן, כפיר כהן. מאמן: טל כהן.

גמר נערות א' על שם נאוה פלס ז"ל: מכבי רעננה – הפועל ראשל"צ (18:40, ספורט5+)

מפגש שני ברציפות ושיש בעשור האחרון בגמר הגביע לקבוצות מראשל"צ ורעננה, שנפגשו במקביל גם לא מעט בגמרי הפלייאוף. בגמר הקודם בעונת 18/19 הייתה זאת ראשל"צ שזכתה בגביע אחרי 3 זכיות רצופות של רעננה בשנים לפני כן. הקבוצות כבר נפגשו פעם אחת במסגרת הליגה, וידה של ראשל"צ הייתה על העליונה עם ניצחון ב-70 הפרש.

ידה של ראשל"צ בכלל על העליונה העונה בכל הנוגע למחוז דרום בליגת העל לנערות, בו היא די טיילה העונה עם מאזן נקי מהפסדים ו-14 נצחונות בהפרש ממוצע של 78 הפרש. רעננה מנגד מדורגת במקום הלפני אחרון עם 2 נצחונות לעומת 13 הפסדים. יחד עם זאת – רעננה של הגביע היא לא רעננה של הליגה. השרוניות מגיעות למפעל מחוזקות בשחקניות ליגת העל לנשים (שאינן משתתפות במשחקי הליגה), ועזרו להן להגיע למעמד המכובד.

בדרך לגמר רעננה ניצחה בסיבוב הראשון את הפועל כפ"ס, ברבע הגמר ניצחה במותחן את גלבוע מעיינות וגם מול הרצליה בחצי הגמר המשחק היה שקול עד לסיום. ראשל"צ מנגד הביסה בסיבוב הראשון את הפועל ב"ש, הביסה לאחר מכן את מלה"ש ירושלים, ברבע הגמר הביסה את אליצור חולון ובחצי הגמר את מכבי חיפה.

סגל מכבי רעננה: גילי גולוד, קטיה ויליקי, יומנא מואסי, רוני חיו, שירה שוורץ, ירדן גרזון, רותם שוסטר, ליאל אריאל, שירי גור, אלה שוסטר, נוגה סלע, דניאל רפופורט, ליעד פסטרנק, מיכאלה יעקוביץ, תמר ברייטמן, ליאל כהן. מאמן: גלעד אידנברג.

סגל הפועל ראשל"צ: נגה אטינגר, יעל טננבוים, קארש הילה, תהל קוור, רוני גופר, עמית טרנר, גוי אוסיגוואי, רומי אלבז. מאמן: זיו ארז.

גמר נוער על שם יגאל דר ז"ל: הפועל עמק חפר – מכבי ראשל"צ איציק (20:40, ספורט5)

מצלצל לכם מוכר? רק ביום רביעי האחרון נפגשו שתי הקבוצות הנ"ל למשחק אחד מכריע על אליפות המדינה. זה נגמר בניצחון דחוק של עמק חפר אחרי משחק מצויין משני הצדדים, והשרונים זכו בתואר היסטוריה. האם הערב הזה יגמר בדאבל עבורם או שראשל"צ תצליח להשיג את הנקמה שלה? לא אהמר מי תנצח בסיום, אבל קרוב לודאי ששוב נקבל משחק צמוד עד לסיום.

בשביל שראשל"צ תצליח לסיים עם הגביע, היא קודם כל צריכה לשפר את אחוזי העונשין שלה. במשחק למעלה הכתומים השאירו 11 נקודות יקרות מאוד על הקו, לעומת 3 בלבד שהשאירו השרונים. עוד נקודה בה ניצחה עמק חפר בגמר פלייאוף – ריבאונד. חפר לקחה כמעט כפול ריבאונד ו-7 ריבאונד התקפה יותר, וגם ניצלה את ההזדמנויות החוזרות שלה ל-23 נקודות (לעומת 10 בלבד של ראשל"צ). בשאר הפרמטרים הקבוצות היו די דומות – קליעה טובה באחוזים מהשדה, אסיסטים, חטיפות ואיבודים.

מבט חטוף להיסטוריה יראה לנו שעבור ראשל"צ מדובר בגמר גביע שביעי, מתוכם הם ניצחו פעמיים. עבור עמק חפר זהו גמר גביע ראשון.

סגל הפועל עמק חפר: שוהם גת, חי ממן, לירן מסיקה, ארז חסון, אדם ישראלסתם, אנטון אגייב, יואב ושלר, אריאל אייזיק, עמית פאר, נועם יעקוב, קורן משה, הילל בלו, אורי רון. מאמן: יהוא אורלנד, עוזר רמון וולפסון.

סגל מכבי ראשל"צ איציק: טל פלד, מאור נקרשביץ, עידו ירקון, עומר חממה, בן אונצ'ה, מייק קמינצקי, יוגב עובדיה, רועי בבכנוב, תומר ברדוגו, ניב פילוסוף, ינאי אשרוב, עדי ענטבי. מאמן: רועי קארש, עוזר עידן בורג.