היסטוריה – ליגת ה-NBA ואיגוד הכדורסל מכריזים על ליגת ה-NBA ג'וניור בישראל

שיתוף פעולה ראשוני וחדשני בין איגוד הכדורסל לליגת ה-NBA, במסגרתו ליגת הילדים עד גיל 14 תוכרז כליגת NBA ג'וניור באירוע שיתקיים ביום שני ה-3.2 בשעה 16:30 בכפר המכבייה.
האירוע שנתמך ע"י עמרי כספי, הישראלי הראשון ב-NBA, שעשוי להגיע אליו, יתקיים בצורת דראפט, כל אחת מ-30 הקבוצות שיעלו לליגה החדשה, תקבל שם ומדים של אחת מ-30 קבוצות ה-NBA ותייצג אותה עד סיום העונה כך שבסופו של דבר קבוצות יקראו לדוגמא מכבי לייקרס או הפועל קליפרס וכו'.
ליגת ה-NBA ג'וניור היא ליגה גלובלית וישראל תהפוך לאחת מ-75 המדינית ונגעה בלא פחות מ-51.5 מיליון שחקנים עד היום.
מטרת הליגה החדשה פיתוח יסודות המשחק, ערכי הספורט ופיתוח כישרונות העתיד לצד קידום המאמנים.
עמירם הלוי יו"ר איגוד הכדורסל אמר: אני גאה מאוד על שיתוף הפעולה הזה ומעריך שהמגע של השחקנים הצעירים עם ה-NBA יעזור להם כשחקני העתיד של הכדורסל הישראלי וגם כאנשים טובים יותר מחוץ למשחק. מדובר בפרויקט אדיר שה-NBA משקיע בו משאבים גדולים מאוד ואנחנו שמחים להיות חלק מהדבר הגלובלי הזה. אין לי ספק שהאירוע יהיה מוצלח ומעניין ואני מודה לכל האנשים שעזרו לנו להגיע לרגע הזה.
עמרי כספי שכאמור עשוי להשתתף באירוע אמר: "ליגת ג'וניור NBA ישראל היא תוכנית נהדרת לעודד בני נוער ברחבי הארץ לפנות למשחק, במיוחד כשניתנת להם האפשרות לייצג כמה מקבוצות ה- NBA האהובות עליהם. אני מצפה להשתתף בדראפט האירוע ולקיים אינטראקציה עם המשתתפים שם, לשתף את הסיפור שלי ואת הדרכים בהן הכדורסל השפיע על חיי."
"אנחנו מאוד נרגשים לקראת שיתוף הפעולה עם איגוד הכדורסל בישראל שמטרתו קידום הכדורסל בגילאים הצעירים", מסר ניל מאייר, מטעם ליגת ה-NBA באירופה ובמזרח התיכון. "יחד נקדם תכנית בריאה שמלמדת את ערכי המשחק ויוצרת סביבת משחק נעימה לשחקנים הצעירים תוך טיפוח כישוריהם הבסיסיים".
בדומה לליגת ה-NBA, גם ליגת הג'וניור, תכלול ששה בתים בשתי מחוזות ובסופו של דבר, בדיוק כמו בארה"ב, 16 הראשונות ישתתפו בפלייאוף ושתי הראשונות מכל מחוז ישחקו על האליפות.