המאמן אריק אלפסי הלך לעולמו

מאמן הכדורסל אריק אלפסי הלך לעולמו כשהוא בן 49 בלבד. אלפסי שימש בעבר כעוזר מאמן נבחרת ישראל. איגוד הכדורסל מרכין את ראשו ומשתתף בצערה של המשפחה. ההלוויה תתקיים היום (רביעי) במושב אביחיל.

אלפסי (49) פרץ כמאמן נוער כשהוביל את מכבי נתניה לזכייה בגביע המדינה ובאליפות. הוא אף הוביל את תיכון שרת לזכייה באליפות בתי הספר התיכונים. לליגת העל הוא הגיע לאחר שהיה עוזרו של עופר ברקוביץ' באשקלון והאחרון התפטר, כך שבשנת 2008 קיבל את הקבוצה לחצי עונה. לאחר אותה עונה שב לאליצור נתניה, הוביל אותה לליגת העל עם עונה ללא הפסדים בלאומית והגיע עם הקבוצה עד לחצי גמר הפיינל פור וגמר גביע המדינה. בשנת 2011 עבר לאליצור אשקלון, ובמקביל מונה לעוזרו של אריק שיבק בנבחרת ישראל.

אחרי העונה באשקלון אימן את נבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב', ובמהלך עונת 2013/14 קיבל את מכבי אשדוד, אך לא הצליח להשאיר את הקבוצה בליגה. בקיץ 2015 חזר לליגת העל ומונה למאמן עירוני נהריה, אותה הוביל בשתי קדנציות לרבע גמר היורופקאפ, השתתפות בליגת האלופות של פיב"א, ומקום רביעי בליגת העל, כשהוא אף זוכה בתואר מאמן העונה בליגת העל. בקיץ 2019 קיבל את תפקידו האחרון בליגה הראשונה כמאמן הפועל אילת. במהלך העונה שעברה נקרא לאליצור אשקלון כדי לנסות ולעזור לקבוצה לעלות לליגת העל, אך הפסיד בסדרת העלייה דווקא לנתניה, אותה אימן במשך שנים רבות.

מזכ"ל פיב"א אירופה, קמיל נובאק, הביע את צערו על פטירתו של אריק אלפסי במכתב רשמי ששלח ליו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי: "בעצב עצום קיבלנו את הידיעה על לכתו. מר אלפסי תרם רבות לכדורסל והוא יחסר לכולם. המחשבות והתפילות שלנו עם משפחתו וחבריו הקרובים בשעה קשה זו, ואנו מבקשים להביע את תנחומינו אליהם".