המחזור ה-3 בארצית: חיפה מאותתת, בת ים שולחת מסר, כפר יונה מפתיעה

 

משחקי המחזור ה-3 בליגה הארצית שהתקיימו אמש  (ראשון) הביאו איתם מספר תוצאות מעניינות במיוחד. בצפון ממשיכה הפועל חיפה לנצח, והפעם נתנה בראש לשכנה מנשר. באותו מחוז כפר יונה ממשיכה להפתיע, וסגרה ניצחון שלישי ב-3 משחקים. צפת, לעומת זאת, רשמה הפסד ראשון העונה. בדרום, מכבי בת ים היחידה כרגע עם 3 נצחונות, כאשר היא נהנית מהעובדה שמשחק של אליצור רמלה מול חבל איילות בוטל עקב תנאי מזג האוויר שלא איפשרו את הגעתה את איילות למשחק. בשבוע הבא דו קרב מרתק בין שתיים מהמועמדות לעלייה כאשר מכבי בת ים תארח את מכבי רחובות.

המחוז הצפוני

אחרי שני משחקי פתיחה בינוניים למדי, אותתה הפועל חיפה, המועמדת הכי בולטת לעלייה, על כוונותיה כאשר נתנה בראש לשכנתה מנשר, 61-102. אחרי רבע ראשון רגוע וצמוד למדי, החבורה של שקד שוהם נתנה גז ברבע השני וסיימה את המחצית ביתרון של 27 נקודות, 30-57. החצי השני כבר היה גארבג'-טיים אחד גדול, וחיפה סימנה לעצמה עוד 'וי' בדרך למשוכה הבאה – משחק חוץ בעמק חפר. בלטו בחיפה: טל פרסלני עם 20 נקודות, ג'ונתן בייז ואור זינדרמן עם 18 כ"א. מאמן חיפה, שקד שוהם: "המשחק התחיל צמוד. ברבע שני ברחנו ונראה שנשר נשברו. זה היה הזמן של הצעירים להוכיח את עצמם, ואני שמח שהם עשו את זה". מאמן נשר, צור לביא: "הפועל חיפה זה לא הליגה שלנו. אנחנו צריכים לשכוח מהמשחק הזה ולהתכונן למשחק הבא מול עכו".

טל פרסלני. 20 נקודות # צילום: דף הפייסבוק של המועדון
טל פרסלני. 20 נקודות # צילום: דף הפייסבוק של המועדון

 

הפתעת העונה עד עכשיו היא בית"ר כפר יונה של דן ג'י, גם לה מאזן מושלם של 3 נצחונות ב-3 משחקים. השבוע גברו חניכיו של ג'י על לב השרון, 65-77. מאמן כפר יונה, דן ג'י: "יש אצלנו שמחת חיים ואנרגיות טובות. מקצועית, נצטרך להמשיך להשתפר, אנחנו עדיין לא ממצים את היכולות מבחינה התקפית. שמחתי שהייתה לנו אפשרות לשלב את שחר קוזולין ואיתי ארז הצעירים שמובילים את הנוער במועדון. יש חיבור מיוחד עם הקהל שמחבק ודוחף".

אחרי הפסד במחזור הפתיחה מול כפר יונה, רושמת עמק יזרעאל של עודד הנדלר ניצחון שני העונה, 83-88, הפעם על העולה החדשה צפת, לה היה זה הפסד ראשון העונה לאחר 2 נצחונות. הקהל שהגיע נהנה ממשחק צמוד לכל אורכו. עמק יזרעאל הצליחה לברוח מספר פעמים ל-8 הפרש, אבל צפת בהנהגתם של דן ווליס עם 16 נקודות וניס פלח עם 15, הוכיחה אופי, לא נשברה ובעזרת ערב שלשות מצוין לא איפשרה לאורחים לפתוח פער משמעותי ומתחה אותם עד הדקה האחרונה. בלטו ביזרעאל: עופר דיגמל עם 25 נקודות, ברק פלג 22, יבגני ליוטרין 13 ואבישי גורדון 9. בלטו בצפת הנוסף לווליס ופלח: תומר ביטן עם 13 וליאור סרף עם 11. מאמן יזרעאל, עודד הנדלר: "עשינו ניצחון גדול. צפת היא קבוצה ביתית מובהקת, והרבה קבוצות עוד יאבדו שם נקודות. יש לנו עוד הרבה מה לשפר כדי להשיג את המטרות, אבל אני שמח שאפשר לתקן תוך כדי נצחונות".

בשאר המשחקים ניצחה אליצור כוכב יאיר בחוץ את מכבי חדרה 68-70 (שלשת ניצחון על הבאזר של תומר סנקר), עמק חפר לא התקשתה לנצח בחוץ את חוף השרון 56-86 ועכו גברה על אקדמיית וינגייט 64-83.

 

המחוז הדרומי

שימו לב למכבי בת ים שהשתלטה על המקום הראשון אחרי המחזור ה-3 כשהיא שומרת על מאזן מושלם עם 3 נצחונות ב-3 משחקים. השבוע גברו חניכיו של דרור בריגר במשחק חוץ על מעלה אדומים, 65-75. ברבע הראשון בת ים לא הגיעה למשחק, וספגה 23 נקודות, מה שממש לא מאפיין את ההגנה החזקה שהנהיג בריגר בבת ים השנה. בהמשך חזרה בת ים לעצמה, ובשלושת הרבעים האחרים עצרה את המקומיים על 40 נקודות בלבד. בלטו בבת ים: סרגיי אולשניצקי 15 נקודות, דן שפי 14, איתי קרביוב 12, ישראל שיינפלד 10. למעלה אדומים: טל אזולאי 18 נקודות, אלחי מנסבך 14, עדי ברגמן 11. מאמן בת ים, דרור בריגר: "משחק חוץ קשה שמראש הגדרנו כמוקש. הגענו מאוחר למגרש בגלל בעיות עם האוטובוס ובגלל זה ברבע הראשון לא היינו בעניינים. אחר כך חזרנו לעצמנו עם ההגנה החזקה שלנו שהביאה לנו ניצחון נוסף".

הבת ימים מול מעלה אדומים # צילום: מתוך דף הפייסבוק של המועדון
הבת ימים מול מעלה אדומים # צילום: מתוך דף הפייסבוק של המועדון

 

אחרי הפסד במחזור הפתיחה, מכבי רחובות סוגרת ניצחון שני העונה, הפעם בבית מול הפועל לוד, 50-70. החבורה של נועם אורן פתחה מהוססת, והחצי הראשון עוד היה צמוד. בחצי השני פתחה רחובות מבערים, ולא הותירה סיכוי לחניכיו של אילן פרג'. בלטו ברחובות: ינעם אירם 23 נקודות, אבישי דרעי 15, דורון קצף 12, ארז מרקוביץ' 10. מאמן רחובות, נועם אורן: "התחלנו את המשחק לא רע, אבל אז משום מה עצרנו ונגררו לקצב של לוד. במחצית השנייה עלינו באנרגיות אחרות, כאלה שצריכות להיות מההתחלה, ולא משנה נגד מי אחנחנו משחקים. האנרגיות האלה גרמו לנו לעצור את לוד על 15 נקודות בחצי השני. ברגע שנבין וניישם את זה, נהיה איפה שאנחנו רוצים להיות. הראש כבר בבת ים לשם אנחנו מגיעים כאנדרדוג. נקווה להפתיע אותם". מאמן לוד, אילן פרג': "מחצית ראשונה מצוינת הגנתית והתקפית, שלא הספיקה לנו עקב רוטציה קצרה בספסל והיעדר עומק בספסל. בסופו של דבר נכנענו לסגל הבלתי נגמר של רחובות".

באר טוביה רשמה ניצחון ראשון העונה מול מכבי שוהם, 75-81. המשחק היה צמוד עד השניות האחרונות, אז קבר דיימון פטרסון סל מ-5 מטר שהכריע את המשחק. בן שוהם עוד ניסה לנצח את המשחק עבור האורחים בשלשה, אבל החטאה שלו סגרה עניין. בלט בבאר טוביה: דיימון פטרסון עם 22 נקודות. בלט בשוהם: עמית סלע עם 28 נקודות, אבל משחק מפוזר מאוד דווקא ברבע האחרון. מאמן שוהם, מני גרדנר: "חסרים לי כרגע הקלעים שלנו, וזה מאוד השפיע. בסופו של דבר, למרות הסגל המאוד חסר שלנו, המשחק היה יכול ללכת לשני הכיוונים, ובאר טוביה היו אלה שהצליחו להיות יותר מרוכזים בשניות הסיום, בראשותו של דיימון פטרסון הותיק".

בשאר המשחקים גברה גבעת שמואל בחוץ על מכבי פ"ת 71-79, ואליצור קרית אונו ניצחה בתל כביר 66-80 (מאמן קרית אונו, ניר מטלון: "למרות התחלה גרועה ידענו להתעשת, לנעול את ההגנה ולנצח משחק שהיה מבחן אופי חשוב עבורנו"). כאמור המשחק ברמלה בין אליצור לחבל איילות נדחה עקב תנאי מזג האוויר.