הנציגים הישראלים באירופה יוצאים לדרך

הליגה הספרדית תיפתח כבר בשבת וזו תהיה יריית הפתיחה של עונת הכדורסל האירופי 2020/21. העונה בניגוד לעונות קודמות, יש מספר לא קטן של שחקנים ישראלים המשחקים בקבוצות בחו"ל ואנחנו נלווה את השחקנים האלו במהלך העונה.

בספרד יש לישראל לא פחות מ-4 נציגים. גל מקל ממשיך לעונה שניה במלאגה אחרי חצי עונה מוצלחת בשנה שעברה וכבר במחזור הפתיחה במשחק שינעל את המחזור ביום שני הוא וקבוצתו יפגשו את חובנטוד בדאלונה, בה משחק שון דאוסון. שון חזר לשחק במשחקי ההכנה לעונה זו אחרי 2 פציעות קשות שעבר והוא מוכן לעונה. המשחק היה אמור להיות כבר בשבת, אבל חשד למקרה חיובי לקורונה בקבוצת מלאגה דחה את המשחק ליום שני.

הנציג השלישי שלנו בליגה הזו הוא ג'ייק כהן, שחקן נבחרת ישראל, שאחרי 3 שנים רצופות במכבי ת"א עזב לקבוצת אוברדוירו, איתה ינסה להילחם על הפלייאוף. אובדרדוירו תשחק במשחק שיפתח את העונה בספרד, הערב בשעה 19:00 כשתארח את פואנלברדה. הנציג הרביעי והאחרון בספרד הוא גלעד לוי הצעיר בן ה-18 ששייך לסגל הרחב של אסטודיאנטס, עדיין בקבוצת הנוער אך מדי פעם יוזמן לסגל הבוגר ואולי יקבל דקות. אסטודיאנטס תשחק ביום ראשון מול מנרסה במחזור הפתיחה.

הליגה הצרפתית גם כן תיפתח השבוע, ביום רביעי וגם בה יככבו שלושה נציגים ישראלים. משחק הפתיחה של העונה יפגיש את קבוצתו של תומר גינת, מטרופוליטן 92 מול מונאקו החזקה. רפי מנקו וקבוצתו אלן שאלון יפתחו את העונה בשבת הבאה במשחק מול אורטז. הנציג השלישי שלנו בליגה הצרפתית, איתי שגב, יפתח את העונה גם כן בשבת הבאה עם קבוצתו גראבלין, במשחק חוץ בפאריס מול קבוצתו של תומר גינת.

שביעיית השחקנים הזו אינה לבד. בליגה האיטלקית יש לישראל נציג אחד ושמו טי ג'יי קליין המשחק בברשיה ומשחק הפתיחה שלו יהיה ביום חמישי הקרוב במחזור הראשון מול וארזה, שם משחק לואיס סקולה בן ה-41.

בחודש נובמבר יערך דראפט ה-NBA ואז יתווסף לנו נציג נוסף בחו"ל, דני אבדיה שצפוי לשחק בליגה הטובה בעולם ולהיות הנציג הישראלי היחיד מעבר לים, אך כולנו תקווה שגם ים מדר יבחר בדראפט ואולי גם הוא יעשה את הדרך לאמריקה.

בנוסף לכל הנציגים בכדורסל הגברים, גם בכדורסל הנשים יש שחקניות ישראליות שיככבו השנה מחוץ לישראל. באירופה תהיה זו אופיר לביא שתשחק בקבוצת ברנדיס הצ'כית שמשחקת בליגה השניה. מעבר לים במכללות ישחקו 4 שחקניות, כאשר נוגה פלג פלץ וליאור גרזון ישחקו ביחד במכללת וילאנובה. ליאור הלוי תשחק באוניברסיטת מילווקי ורומי לוי תהיה חלק מהסגל של אובורן.