הערב: המחזור השישי בליגה הלאומית, אשקלון תארח את ר"ג/גבעתיים

המחזור השישי בליגה הלאומית יתקיים הערב (שלישי) עם שבעה משחקים, כולם כמובן בשידור ישיר. במשחק המרכזי שישודר בערוץ ספורט5+ תארח עירוני רמת גן את אליצור יבנה. בעמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל נשדר את המשחק בין א.ס רמת השרון שתארח את מכבי אשדוד. כל יתר המשחקים ישודרו כאן בערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל. בנתיים אתם יכולים לצפות בפרק השני של "המגזין הלאומי" שמסכם את המחזור החמישי ומתכונן להערב.

מאת: ניב שמולי

עירוני רמת גן – אליצור יבנה
שעה: 19:00
שידור: ערוץ ספורט5+

אחרי הניצחון במשחק הפתיחה, העולה החדשה תשחק לראשונה העונה בזיסמן ותעשה זאת עם שלומי הרוש. הגארד, שהצטרף בסוף השבוע החולף, יעמוד לרשות אורי קוקיה ויערוך הופעת בכורה. בעירוני רמת גן ירצו להמשיך בכושר הקליעה משבוע שעבר לאחר שקלעו בחצי השני 7/10 מחוץ לקשת. מנגד, אליצור יבנה הפסידה בדרך הכי אכזרית שיש לאחר שפרנק האסל החטיא זריקת עונשין שיכלה לשלוח את המשחק להארכה. ניב ברקוביץ' שקלע רק 4 נקודות יצטרך להיות משמעותי יותר עבור היבנאים. בעוד עירוני רמת גן קלעה באחוזים גבוהים משלוש, אליצור יבנה קלעה במחזור האחרון 5 שלשות ב-19 אחוז בלבד.

א.ס רמת השרון שיין נדל"ן – מכבי אשדוד
שעה: 19:00
שידור: פייסבוק איגוד הכדורסל + ערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל

אחרי הניצחון במחזור הפתיחה, רוצים ב-א.ס רמה"ש להשיג ניצחון שני ברצף. הפעם האחרונה בה א.ס רמה"ש פתחה עונה כך, הייתה ב-2015/16 כאשר בסוף אותה העונה ירדה הקבוצה לליגה הארצית. אריק סטאץ' סיפק שבוע שעבר משחק נהדר עם 24 נקודות, אבל הערך המוסף היו אביב שמעוני וגיא רושקין. מנגד, הקבוצה של עופר רחימי מגיעה אחרי הפסד ביתי כשהיא קולעת רק 70 נקודות באחוזי קליעה לא גבוהים. באשדוד ירצו לקבל תרומה משמעותית יותר מעבודלאיי גויא שקלע רק 6 נקודות במשחק הקודם.

אליצור איתו אשקלון – הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים
שעה: 19:00
שידור: ערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל

שתי קבוצות מגיעות אחרי ניצחון במחזור הפתיחה. החבורה מהדרום הצליחה לצאת מבירת העמק עם וי אחרי סיום מותח. קלארק רוזנברג הצטרף לקבוצה של חנן הירשוביץ, שאימן את האורדונים אשתקד, במהלך השבוע ויערוך הופעת בכורה. צמד הזרים באשקלון נתן את הטון בשבוע שעבר. אחרי שלשת הניצחון של אלונזו קולמן מול האקסית מעפולה, יפגוש הסנטר קבוצה נוספת בה שיחק. בצד השני, מתן חרוש חוזר לאשקלון שם סיים את העונה החולפת. האורדונים הציגו משחק פתיחה מרשים מאד עם שליטה בריבאונד שאפשרה להם לרוץ למתפרצות קלות. יובל חיים יפגוש את הקבוצה בה שיחק בעונה החולפת.

מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל עפולה
שעה: 19:30
שידור: ערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל

אחרי ניצחון החוץ באשדוד, הקבוצה של אלון שטיין מגיעה לעתידים למשחק ביתי ראשון. חאבייר מון, ארד הררי ואםי טיומקין הובילו את הקבוצה בשבוע שעבר לניצחון ויהיה מעניין לראות האם בהוד השרון יוכלו למנף זאת. מנגד, הפועל עפולה הפסידה את משחקה הראשון אחרי סיום דרמטי. שני הזרים של עפולה שיחקו אשתקד יחד במכבי 'סנו' הוד"ש – ג'ימי הול וטרבון יוז. הראשון היה נהדר עם 31 נקודות במחזור הקודם, בעוד יוז סבל מערב קליעה נוראי.

הפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה
שעה: 19:30
שידור: ערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל

מחצית שנייה סבירה והופעת בכורה נהדרת של גבי צ'אצ'אשווילי סידרו לקבוצה של ברק פלג ניצחון במחזור הפתיחה על חשבון מכבי קרית מוצקין. צמד הזרים של גליל סיפק רק 20 נקודות, אבל הישראלים היו אלה שנתנו את הטון וחיפו על כך. הקבוצה מעיר היהלומים התקשה עם זר אחד וללא אייל ננקין בשבוע שעבר. אנדרו יודי צפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה. בשבוע שעבר הקבוצה של רובן נייברגר איבדה 19 כדורים – נתון איתו יהיה לה קשה מאד לצאת עם הניצחון מכפר בלום.

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל עכו/מטה אשר
שעה: 19:30
שידור: ערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין פותחת את עונת 20/21 עם משחק ביתי, לאחר שבשבוע שעבר לא שיחקה. נתי כהן בנה סגל מנוסה עם הרבה כשרון ובמשחקי האימון הקבוצה שלו נראתה טוב. צמד הזרים בקבוצה הם לייס דאן וסטורם וורן שמכירים נהדר את הליגה הלאומית. מן העבר השני, הפועל עכו/מטה אשר מגיעה אחרי הפסד צורב במשחק הראשון של העונה לעירוני רמת גן. בקבוצה יצטרכו לקבל תרומה משחקי הספסל שתרם במשחק הקודם 10 נקודות.

עירוני 'יובלים' רעננה – מכבי קרית מוצקין
שעה: 19:30
שידור: ערוץ הטלויזיה של איגוד הכדורסל

בעירוני 'יובלים' רעננה סימנו וי על המשחק הראשון של העונה כשחזרו עם ניצחון מיבנה. עופר ברקוביץ' קיבל תרומה משמעותית משני הישראלים הבכירים שלו – ירין איינהורן ורום קורנליוס שיפגוש את הקבוצה בה שיחק בעונה החולפת. גם במכבי קרית מוצקין קיבלו תרומה נאה מהצוות הישראלי בראשות נועם מטלון ורום גפן, אלא ששני הזרים קלעו רק 25 נקודות בהפסד לגליל עליון. במשחק האחרון בין הקבוצות, אחוזי העונשין של מכבי קרית מוצקין מנעו ממנה לנצח. בשבוע שעבר הקבוצה של רועי פרל דייקה ב-57 אחוז מהקו.