הפועל אילת פותחת את העונה במוקדמות ליגת האלופות

אחרי קיץ ארוך, הנציגות הישראליות באירופה יחלו במשחקיהן בקרוב כשהנציגה הישראלית הראשונה שתעשה זאת היא הפועל אילת שתתמודד הערב במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות. אילת תפגוש את פארמה הרוסית בשעה 20:00 (שידור ישיר בערוץ ספורט5 GOLD), אותה קבוצה אותה ניצחה בשנה שעברה עירוני נס ציונה בחצי גמר הפיינל פור של היורופקאפ.

המשחק של אילת וכל בית D של מוקדמות ליגת האלופות מתקיים בבועה בסופיה, בולגריה, במגרשה הביתה של לבסקי סופיה. הקבוצה הבולגרית תתמודד במשחק השני בשלב רבע הגמר כשתארח את פרומיתיי האוקראינית. המנצחת בין הפועל אילת לפארמה תפגוש בחצי הגמר את קבוצת לה מאן הצרפתית והמנצחת במפגש בין פרומיתיי לאקדמיק תפגוש בחצי הגמר את אופבה הצ'כית. משחקי חצי הגמר יתקיימו ביום חמישי, מוצאייום כיפור. משחק הגמר יתקיים ביום שבת והמנצחת בו תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות.

הזוכה בטורניר המוקדמות בסופיה תשובץ לבית א' ביחד עם טנריפה, דינמו ססארי ולודוויגסבורג. במידה שתודח במהלך המוקדמות, תעבור אילת לבית ב' של היורופקאפ, בו תשחק נגד רילסקי ספורטיסט מבולגריה, קייב-באסקט מאוקראינה ופרומיתיי, אם לא תעלה גם היא לליגת האלופות.

פארמה נחשבת לפייבוריטית לעליה מהבועה בסופיה, והיא אחת הקבוצות החזקות בכל שלב המוקדמות. מדובר בעונה השלישית שלה באירופה ובעונה שעברה היא העפילה לראשונה גם לפלייאוף ליגת הVTB שם הודחה ע"י זניט סנט פטרסבורג בשלב רבע הגמר.

מאמן הקבוצה הוא קאזיס מקסביטיס הליטאי וזוהי העונה השלישית שלו במועדון. השחקנים הבולטים הם אדאס יושקביצ'יוס הליטאי ולורנזו וויליאמס בקו האחורי, הפולני מארסל פוניטיקה אח של מתיאס שמשחק בזניט והסנטר הבלארוסי אקס מכבי ת"א והפועל ירושלים ארט פראחובסקי.