הפועל גליל עליון ואליצור נתניה העפילו לליגת העל

משחק ענק בכפר בלום נגמר עם עליית ליגה של הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון לליגת העל, לראשונה מזה 13 שנה, אחרי ניצחון 82:86 על הפועל עפולה בבית במשחק החמישי והמכריע בסדרת חצי הגמר. גליל עליון מצטרפת לאליצור נתניה בליגת העל אחרי שהאחרונה השיגה ניצחון חוץ 75:83 על אליצור אשקלון, גם כן במשחק החמישי והמכריע בחצי הגמר. שתיהן ישחקו בסדרת הגמר של הליגה הלאומית.

מאת: ניב שמולי
צילומים: לימור מלינוף ומישל פישמן

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – הפועל עפולה 84:88 (2:3 להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון בסדרה)

החצי הראשון היה שקול ואף קבוצה לא הצליחה לייצר ריצה. המקומיים הצליחו לברוח ברבע השלישי, אך נועם מטלון החיזר את קבוצתו למשחק. גם ברבע האחרון המשחק היה צמוד עד שהפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון ברחה, אלא שפה קרון דשילדס (30 נקודות) הוכיח שוב כמה גדול הוא וקלע 7 נקודות. הקבוצה של ברק פלג לא קלעה סל במשך כמעט 4 דקות ברבע האחרון, אך עם 4 זריקות מהקו עלתה ל-84:86. עפולה יצאה להתקפה של עונהשתי הקבוצות הציגו כדורסל איכותי בפתיחה. האורחים היו מדויקים יותר ועם קרון דשילדס עלו ל-9:18.יכולת טובה של קנדל אנטוני צימקה ל-23:20 לאחר הרבע הראשון.

היה השני היה בסימן קרון דשילדס מול אלון ספיר – לכל אורך הרבע הזה אף קבוצה לא הצליחה לברוח והשניים ניהלו קרב ביניהם בדרך ל-47:46 להפועל עפולה במחצית. קרון דשילדס המשיך ביכולת הנהדרת מהחצי הראשון גם בפתיחת הרבע השלישי והלוח הראה 51:51. שתי שלשות רצופות של המקומיים העבירו אליהם את היתרון, ועם מתפרצת של עומר טל הלוח הראה 56:63. קרון דשילדס ונועם מטלון עם שלשה גדולה הורידו ל-64:66 בלבד. גם פסק זמן לא עצר את נועם מטלון שקלע עוד שלשה וסל ראשון במשחק של גוני יזרעאלי קבע 71:70 להפועל עפולה לאחר שלושה רבעים. המקומיים קיבלו תרומה אדירה מקנדל אנטוני שסגר מתפרצת בשלשה – 75:82, 5 דקות לסיום.

הקבוצה של ניר קפלן חסרה מפסק זמן עם 7 נקודות ברצף של קרון דשילדס שקבע שיוויון ותומר כהן השלים מהפך – 84:82, 2 דקות לסיום. קנדל אנטוני השווה מהקו ל-84:84, 45 שניות לסיום. קרון דשילדס איבד בהתקפה קריטית ובצד השני אלון ספיר נשלח לקו ודייק פעמיים – 84:86 למארחת, 10 שניות לסיום. הפועל עפולה יצאה להתקפה של עונה, אך איבדה כדור קריטי שעלה לה במשחק.

אליצור איתו אשקלון – אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה 83:75 (3:2 לאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה)

הפתיחה הייתה כולה של אליצור איתו אשקלון – אארון אפס וקלארק רוזנברג קבעו 3:9 מהיר בדרך לפסק זמן. איתי מושקוביץ ועמית אהרוני צלפו מחוץ לקשת, אך בצד השני דודו שמריז קלע שלשה שניה ברבע הראשון וקבע 17:22 למארחים. הרבע השני נפתח טוב מבחינת הדרומיים, אלא שהגעת ברזל של היהלומים הפכה את התוצאה. הקבוצה של רובן נייברגר המשיכה לאבד כדורים, אולם זה לא הפריע לה להגדיל את הפער ל-33:28. דקות ארוכות של בצורת של הביתיים נקטעו עם סל בצבע של אלונזו קולמן. מכאן אליצור איתו אשקלון קלעה 7 נקודות ברצף עד למחצית שנגמרה ב-37:37.

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה הלכה פנימה עם פתיחת הרבע השלישי וזה השתלם לה. כשהמקומיים צופפו את הצבע – עמית אהרוני העניש עם שלשה שקבעה 49:44. בצד השני דודו שמריז העניש בשלשה, ולאחר מכן גם אארון אפס וקלארק רוזנברג – 51:55 למארחים. לאחר שלושה רבעים הלוח הראה 56:59 לביתיים. בפתיחת הרבע האחרון אליצור איתו אשקלון לא מצאה את הטבעת, אך האורחים לא ניצלו זאת – 57:62, 7 דקות לסיום. היתרון הקטן של הדרומיים נשמר והלוח הראה 68:71, 3 דקות לסוף. היהלומים קיבלו סל גדול מאיתי מושקוביץ ועם סל ועבירה של ברייס וושינגטון היתרון של האורחים צמח ל-75:71, 56 שניות לסיום. אליצור איתו אשקלון המשיכה להיתקע בהתקפה וראתה את אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה משלימה עלייה לליגת העל.