הפועל ירושלים והפועל חולון פותחות את העונה האירופית

אחרי שבעונה שעברה ליגת האלופות של פיב"א נעצרה עקב משבר הקורונה והמשיכה בטורניר פיינל 8 באתונה בחודש שעבר, עונת 20/21 נפתחה בשבוע שעבר במתכונת מעט שונה, כדי לאפשר את קיום העונה בצורה יותר ריאלית לאור מצב הבריאות העולמי והמשחקים תחת מגיפת הקורונה.

במקום ארבעה בתים של שמונה קבוצות, מהן עולות ארבע קבוצות לשלב שמינית הגמר, הליגה חולקה לשמונה בתים של ארבע קבוצות, כאשר שתי הראשונות יעלו לשלב שמינית הגמר. הקבוצות ישחקו כל שבועיים במקום כל שבוע כדי לאפשר מרווחים במידה ויהיו משחקים שידחו. הנציגות הישראליות במפעל ימשיכו להיות הפועל ירושלים והפועל חולון, זאת אחרי שהפועל ת"א לא הצליחה לעבור את שלב המוקדמות בסוף החודש שעבר.

הפועל ירושלים מסומנת כמעט בכל עונה כאחת הקבוצות הפייבוריטיות להגיע לשלבים הגבוהים של המפעל. עצירת העונה שעברה פגעה בקבוצה שהיתה במומנטום מצוין ללכת עד הסוף ונאלצה בסופו של דבר להגיע לטורניר הסופי בחודש ספטמבר עם קבוצה חדשה לחלוטין. האדומים של קטש עברו מהפכה קלה בסגל הישראלי שלה בקיץ האחרון עם שיחרורו של בר טימור לאחר 7 עונות בבירה. בנוסף גם נמרוד לוי עזב לנס ציונה ובמקומם הגיעו אדם אריאל מראשל"צ ועדי כהן סבן מהפועל ב"ש שחזר למועדון נעוריו. השניים הללו הצטרפו לישראלים הבכירים שנשארו בקבוצה, שחקני נבחרת ישראל תמיר בלאט ועידן זלמנסון.

הקבוצה הצליחה בקיץ לשמור על שלושת הזרים המרכזיים שלה – ג'ייקובן בראון שבנתיים פצוע, טיישון תומאס וסולימאן בריימו. אחרי שלוש שנים נפרדה הקבוצה מג'יימס פלדין והחתימה את טאריק פיליפ ומלקולם היל שהגיעו בעמדות 2-3. בנוסף החתימה הקבוצה את הרכז כריס קרמר שהגיע במקומו של בראון הפצוע, עד שיחלים. הליטאי ארווידאס סירוידיס נשאר בקבוצה שהתחזקה גם בניב בלול שהגיע ממכבי ראשל"צ.

הפועל ירושלים הוגרלה לבית בו היא אמורה לעלות מאחד משני המקומות הראשונים. היריבות שלה הן טורק טלקום אנקרה הטורקית, מולה היא תשחק הערב (שלישי) בשעה 19:30 בטורקיה (שידור ישיר בערוץ ספורט5), לימוז' הצרפתית בעלת ההיסטוריה המפוארת וקבוצת איגוקאה הבוסנית. המשחקים יערכו בשני סיבובים של בית חוץ ובסה"כ שישה משחקים.

גם הפועל חולון התחדשה לקראת העונה הזאת, המאמן סטפאנוס דדאס נשאר בקבוצה, כמו העוגנים הישראלים גיא פניני ויוגב אוחיון. הקבוצה החתימה את ווילי וורקמן ממכבי חיפה ואת עודד ברנדווין ממכבי אשדוד, בנוסף החזירה לשורותיה את ריצ'ארד האוול שחקן נבחרת ישראל לשעבר כדי לייצר סגל ישראלי ותיק ועמוק. כל הזרים של העונה שעברה הוחלפו על ידי טיירוס מקגי, אייזאה מיילס, סי ג'יי האריס וכריס ג'ונסון שכבר שיחק בארץ, במדי הפועל ירושלים לפני שנתיים.

odedgaya@gmail.com

חולון הוגרלה לבית לא פשוט שכולל את א.א.ק אתונה, אחת מהקבוצות החזקות במפעל, שולה הצרפתית וטסמוקי מינסק מבלארוס והיא תקווה להשתחל לשמינית הגמר ולתפוס את אחד משני המקומות הראשונים. המשחק הראשון של הפועל חולון מול קבוצת שולה הצרפתית היה אמור להתקיים בשבוע שעבר אך נדחה עקב הידבקות בקורונה של מספר שחקנים בשולה. המשחק הראשון של הקבוצה בליגת האלופות יהיה ב-4 בנובמבר בשבוע הבא, כשהיא תתארח באואקה א.א.ק אתונה.

ליגת האלופות של פיב"א השתדרגה השנה ביותר קבוצות איכותיות מאשר בשנים הקודמות והיא ממצבת את עצמה כליגה תחרותית וחזקה במיוחד. אל קבוצות ותיקות במפעל כמו טנריפה, א.א.ק אתונה, סראגוסה, הפועל ירושלים, סאסרי, באמברג, בורגוס ונימבורק, הצטרפו השנה כוחות משמעותיים כמו ריטאס וילנה, דרושאפקה, גלטאסראי ופורטיטודו בולוניה. הקרב על העליה לשלבים הגבוהים צפוי להיות קשה ואיכותי יותר מבשנים עברו.