הפועל כפ"ס ניצחה, סדרת הגמר הולכת למשחק על האליפות

הולכים למשחק שלישי. הפועל כפ"ס עם משחק לחימה והגנה טובה השוותה את סדרת הגמר ל-1-1, ועכשיו הכל מתנקז למשחק המכריע ביום רביעי הקרוב בת"א (20:30, נווה עופר). הקהל המקומי מלווה בתופים וזמבורות דחף את כפ"ס קדימה, ועם רבע אחרון בו עצרה את האורחת על 8 נקודות בלבד השיגה את הניצחון שהשאיר אותה בחיים.

מאת: לילך וייס

אופירה פרפרה פתחה את המשחק מצויין עם סל ואסיסט, ועזרה לכפ"ס לעלות ליתרון מוקדם 0:6. בצד השני שיר תירוש עם 2 סלים, אחד מהם משוגע במיוחד, הכניסה את אליצור ת"א לעניינים והפכה את התוצאה לזכות האורחת. מכאן הרבע המשיך צמוד כשהיתרון זז מצד לצד. פרפרה סיפקה מהלך של סל ועבירה לזכות המאחרת, דוריאן דהן סוויץ' הגיבה בשלשה ובהמשך הוסיפה סל בצבע. סל כמעט על הבאזר של רבקה רוס חתם את הרבע הראשון על 19:15 לת"א.

רוס המשיכה במומנטום גם בפתיחת הרבע השני, ועם 6 רצופות הובילה את ת"א ליתרון שיא 27:18. מיכל אפשטיין בסל ועבירה קטע את רצף ההחטאות המקומי, והמומנטום שוב עבר צד כשהפעם כפ"ס היא זאת שמצליחה לייצר מיני ריצה בדרך לשיוויון. גלי קונטס קלעה שלשה לזכות האורחת שחזרה להוביל, אבל המומנטום המשיך עם כפ"ס שעם 3 מהלכים של סל ועבירה (2 של אפשטיין) ירדה להפסקה ביתרון 36:39.

ת"א עלתה למחצית השניה חדה בהגנה עם לא מעט חטיפות, אבל לא ידע לנצל אותן לנקודות. במקביל מאיה איסרוב בשלשה ואפשטיין עם חפירות בצבע הגדילו את היתרון המקומי ל-38:45. פסק זמן של אורן לם והכנסה של הצעירות אמי רינת וקונטס לפרקט עשה טוב לאורחת בכחול. השתיים במו ידיהן הובילו ריצת 13-0 של ת"א, שהעלתה אותן ליתרון 53:49, כשכפ"ס בדקות האלו מחטיאה ומאבדת. שלשה נוספת של איסרוב ונקודות מהקו שלה ושל אפשטיין שוב הזיזו את היתרון צד, לפני ששלשת באזר של קונטס (הרביעית שלה במשחק) קבעה שוויון 56 בכניסה לרבע האחרון.

שתי הקבוצות שמרו חזק מאוד ברבע האחרון, מה שהשאיר אותנו עם מעט נקודות על הלוח – 60:62 לכפ"ס אחרי 4 דקות. כפ"ס עבדה קשה בצבע והצליחה לעלות לפלוס 8, כשת"א לא מצליחה למצוא את הסל בדקות המאני טיים. איסרוב עם נקודות מהקו הגדילה עוד קצת, ת"א עם נקודות מהקו גם כן צמצמה אבל הזמן שלה אלך ואזל. כפ"ס שמרה על היתרון הקל עד לסיום, וחגגה ניצחון ביתי גדול 64:72.

קלעו לכפ"ס: מיכל אפשטיין 23, מאיה איסרוב 19, טל יעקב 13, אופיר פרפרה 10, דרור מייברג 5, שלי שפית 2.

קלעו לת"א: גלי קונטס 17, דוריאן דהן סוויץ' ושיר תירוש 12 כ"א, רבקה רוס 11, אמי רינת 8, קרן נחמה 4.

הפועל נצרת אורטודוקס – הפועל גלבוע קרן 95:64

העונה העגומה של נצרת מגיעה לסיומה כשהיא נפרדת מהליגה הלאומית אחרי הפסד 2-0 בסדרת ההישרדות וכשהיא בלי אף ניצחון העונה. במשחק האחרון שלה היא שוב פגשה את גלבוע, ושוב ירדה מנוצחת. למרות שהייתה בעניינים ברבע הראשון אותו סיימה בשוויון 16, ברבע השני האורחת כבר ברחה לדו ספרתי וסגרה את הסיפור מוקדם. גלבוע מצידה עושה את העבודה עם עוד ניצחון קל במשחק בו הייתה פייבוריטית, ונשארת לעוד עונה בליגה הלאומית.

קלעו לנצרת: מנאר קובטי (4 שלשות) ורגד עבדו 12, סוהיר אבו ערב ומריאנה שאמא 10, לין קסיס 9, סאלי עלימי 4, קארין שאמא 3, מרים גרגורה ולובנה עבד אללה 2 כ"א.

קלעו לגלבוע: יפית כהן 24 (7 שלשות) , עדי פירסטנברג 18, שירה בן דוד 16, אליס חתוקאי 14, נועה רודה 7, יעל פרחי 6, גילי ארמה ועמית סרויה 5 כ"א.