הפועל עמק חפר השלימה דאבל וזכתה בגביע המדינה לנוער

הפועל עמק חפר השלימה דאבל היסטורי אחרי שזכתה הערב בגביע המדינה לנוער אחרי ניצחון 60:81 על מכבי ראשל"צ. רק לפני כמה ימים היא זכתה באליפות, והיום עשתה זאת שוב עם ניצחון על מכבי ראשל"צ. הרבע הראשון דווקא היה בשליטה של הכתומים שברחו ליתרון דו ספרתי, אבל ברבע השני חפר השתלטה על המשחק והחלה לברוח ליתרון שחצה את ה-20 הפרש בשיאו בדרך לגביע. אריאל אייזיק נבחר לשחקן המצטיין עם 18 נקודות ו-7 כדורים חוזרים.

מאת: לילך וייס

בדומה למפגש בגמר הפלייאוף לפני כמה ימים, גם המשחק בגמר הגביע נפתח בקצב גבוה במיוחד. חפר הייתה הראשונה לעלות על הלוח משלשה של שוהם גת, אבל המשך הרבע היה בשליטה של ראשל"צ. יוגב עובדיה חילק אסיסטים, טל פלד חסם בהגנה וקלע בצד השני, ובכלל ראשל"צ הציגה משחק קבוצתי טובה ששמר אותה ביתרון של 5-7 הפרש. יואב ושלר תרם קצת נקודות לשרונים, אבל ההגנה של חפר די חלמה ופלד עם עוד 4 רצופות הגדיל ל-21:12 בדרך ל-23:12 סוף רבע ראשון.

המחצית הראשונה התחילה אותו הדבר – רק הפוך. הסל הראשון היה בצד של ראשל"צ (יוגב עובדיה), ולאחריו הגיעה ריצת 0-11 בהובלת אריאל אייזיק (שגם קלע וגם מסר) ונועם יעקוב. ראשל"צ עברה לשחק על מתפרצות וזה השתלם לה עם כמה סלים מהירים שהחזירו אותה ליתרון קל – 30:26, אבל היתרון שלה לא החזיק לאורך זמן. ההגנה של חפר נראתה הרבה יותר טוב ברבע הזה ויחד עם מטווח שלשות של ושלר את אייזיק טסה קדימה ליתרון 32:43 בתום המחצית הראשונה.

המחצית השניה נפתחה בקצב הרבה יותר רגוע, עם לא מעט החטאות משני צדדים וכשהפער של חפר נשאר. אייזיק עם 4 אישיות תוך חצי דקה הקפיץ את היתרון של השרונים ל-17, ושלח את רועי קארש למזכירות לבקש פסק זמן. גם זה לא עצר את המומנטום של חפר שעם שלשה של עמית פאר וסלים בצבע עלתה ליתרון 40:60. כמה דקות של לחץ הגנתי לצד נקודות של פלד עזרו לראשל"צ למנוע מהפער לגדול אפילו יותר, ובסוף הרבע השלישי 48:67 עמק חפר.

הכתומים ניסו להמשיך במומנטום לתוך הרבע הרביעי וכבר הצליחו להוריד את ההפרש ל-14. אבל פסק זמן של יהוא אורלנד החזיר את שחקניו לקצב כשושלר ממשיך במשחק המצויין שלו ומגדיל חזרה – 57:76 כ-4 דקות לסיום המשחק. שתי הקבוצות לא ממש פגעו בדקות שנגמרו, מה שהשאיר את ההפרש באזור ה-20 נקודות לזכות חפר. זה נגמר ב-60:81 לשרונים שחגגו גביע היסטורי שהשלים להם דאבל היסטורי.

קלעו לעמק חפר: יואב ושלר 19 (4 רב', 4 שלשות), אריאל אייזיק 18 (7 רב', 4 אס'), שוהם גת 14 (6 רב', 4 אס', 4 חט', 3/5 ל-3), נועם יעקוב 10 (10 רב', 7 אס'), עמית פאר (5 רב') וקורן משה (7 רב') 5 כ"א, אדם ישראלסתם 4, חי ממן, ארז חסון ואורי רון 2 כ"א.

קלעו לראשל"צ איציק: טל פלד 18, יוגב עובדיה 15 (7 רב'), עומר חממה 12 (7 רב', 5 אס'), בן אונצ'ה 6, מאור נקרשביץ ועידו ירקון 3 כ"א, מייק קמינצקי 2, תומר ברדוגו 1.