השלמות: רותח בתחתית, הצמרת נשמרה

בזמן שהסטטוס בצמרות שני המחוזות נשמר, קרבות התחתית מרימים ראש ומבטיחים דרמות עד למחזורי הסיום. בצפון: חדרה וגבעת שמואל מנסות – אבל לא מצליחות להשיג ניצחון ושוקעות בתחתית. בדרום: מודיעין רעות מפסידה, אבל נשארת בתמונה.

מאת: אלירן כהן

תשעה משחקי השלמה למחזור ה- 12 בליגה הארצית נערכו אמש (רביעי), ומלבד העובדה שהם הולידו בחלקם הגדול משחקים צמודים, הפתעול גדולות לא היו הפעם.

במחוז הדרומי הצליחה עצמה מודיעין למתוח את רחובות במשך 40 דקות וכמעט לחולל סנסציה, אבל הפסידה לבסוף 85:89 למוליכה, וכעת גורל הישארותה בליגה כבר אינו בידיה. גם מכבי מודיעין רעות, שנאבקת על מקומה בליגה, הצליחה להביא את עירוני קרית אונו למשחק צמוד אולם הפסידה לבסוף 70:72 אחרי סל ניצחון של אלכס וינוקר (18 נק׳ ליוני מורן). מכבי שדרות הצליחה גם היא למתוח את אליצור רמלה, אך הפסידה לבסוף 56:64.

במשחק שהוקדם מהמחזור השני, שיתקיים ביום ראשון הקרוב, גברה א.ס. אשקלון על מכבי פתח תקווה 81:91, שעדיין עלולה להסתבך ולרדת למקום ה- 11 שמוביל לליגה הרביעית.

במחוז הצפוני דבר לא השתנה בצמרת, כשהפועל כפר סבא גברה בקלילות על מכבי קרית ביאליק, 63:86, והפועל מגדל יזרעאל ניצחה בביתה את הפועל עמק חפר 69:110. כפ״ס, כזכור, זקוקה למעידה של מגדל יזרעאל כדי לחזור למקום הראשון בטבלה ולהעפיל ללאומית.

אליצור גבעת שמואל הצליחה למתוח את בית״ר כפר יונה אולם הפסידה לבסוף 70:76 והיא עדיין עמוק במאבקי התחתית. מכבי חדרה הפסידה בביתה לגלבוע ברוש 69:74 וגם היא חולקת את המאבקים נגד הירידה, יחד עם ביאליק. מתוך ה- 3, רק אחת תשאר לעונה נוספת בליגה.

הפועל מעלות הפסידה בביתה להפועל כפר קאסם 67:87 במשחק שלא ישפיע על דבר בטבלה, וכך גם מ.ס. צפת, שניצחה בכרמיאל 79:81 (שון לבנובסקי 24 נק׳, טריפל-דאבל לגרנט גרינברג בכרמיאל).