חצי גמר גביע המדינה ווינר סל: ניצחון לנהריה על נס ציונה; הבטיחה את מקומה בגמר

עירוני נהריה היא העולה הראשונה לגמר גביע המדינה ווינר סל והיא עושה זאת לראשונה בתולדותיה, אחרי ניצחון 86-91 על עירוני נס ציונה במשחק חצי הגמר הראשון. נהריה תמתין למנצחת במשחק חצי הגמר השני כדי לדעת מי תהיה היריבה שלה.

נהריה פתחה חזק עם רבע ראשון מצוין שבסיומו הוליכה 19-27.  נס ציונה איזנה מעט את הכוחות ברבע השני, ובמחצית 41-47 לנהריה. ברבע השלישי נהריה שוב לחצה על הגז והעלתה את הפער לדו ספרתי, אבל בכל פעם ראתה את נס ציונה חוזרת, בעיקר בזכות משחק שיא של דקוואן קוק. ב-5 הדקות האחרונות הקבוצה של דני פרנקו טסה קדימה ושוב פתחה פער דו ספרתי שאותו הפעם נס ציונה לא יכלה לסגור, בעיקר בזכות משחק נהדר של דומיניק ווטרס ודיימון סימפסון. טל דן וג'רל מקניל הורחקו לקראת הסיום לאחר קטטה ביניהם.

קלעו לנהריה: ווטרס 28, סימפסון 14, קולשוב 12, מקניל 12, גפני 10, שגב 6, משגב 5, שולמן 4.
קלעו לנס ציונה: קוק 35, פישר 15, טוקוטו 11, טל דן 8, וויטי 8, גוט 5, פיטשון 2, לימונד 2.

פרנקו: גאווה גדולה להגיע לגמר עם קבוצות שונות; זילברשטיין: התחלנו לא טוב ועשינו שטויות

מאמן נהריה, דני פרנקו: "בקבוצה שלי להיות רגוע זה הכי חשוב, לפעמים קבוצות מנסות לקחת אותנו למקומות לא טובים ולצערי זה גם קרה הפעם מתסכול של שחקן יריב. אני חושב שהובלנו ב-15 הפרש כמה פעמים ותמיד נס ציונה מצאה דרך לחזור. הם קבוצה מאומנת עם שחקנים טובים ובשנייה אחת שלא שמים לב הם מענישים. אני שמח על ההתקדמות של הקבוצה, נכנסנו לעניינים וניצחנו ואני גאה בשחקנים. אני מדבר מדם לבי כי אני מסתכל על הגמר. זו גאווה גדולה להגיע למעמד הזה כל פעם עם קבוצות שונות עבורי, לא הגעתי עם הפועל ירושלים או עם קבוצה בתקציב גדול. הגעתי עם קבוצה צנועה שרצתה שאאמן אותה ויש המון אחריות עליי. אני גאה באוהדים שהגיעו, זה מקדם את הכדורסל בעיר, כל הכבוד לראש העיר שתומך בנו תמיד. אני עם הראש בגמר".

מאמן נס ציונה, נדב זילברשטיין: "התחלנו את המשחק לא טוב ונכנסנו למעין לופ עם עצמנו, שכל פעם שחזרנו לא הצלחנו להוביל. עשינו כל פעם כמה שטויות רצופות, כל פעם סלים גדולים שלהם בסוף שעון תיסכלו אותנו, ניסינו לחזור ולהוביל וזה לא הצליח. זה לא בהכרח היה עניין של מאמץ קבוצתי, ניסינו לתקוף בצורה טובה ומסודרת, אבל במקביל היינו צריכים לחשוב על הפער ולנסות לצמק ולחזור למשחק. התכוננו טוב, האווירה הייתה טובה, השחקנים התאמנו טוב, היינו אולי קצת יותר מדי לחוצים, בטח שבדקות מסוימות. היינו צריכים לשחק רגוע יותר ושם נפלנו".