כספי: "חיכינו לרגע הזה". גוט: "אנחנו חסרים אבל באים לנצח"

היום אחה"צ על הפרקט בהיכל הטוטו חולון, נערכה מסיבת העיתונאים לקראת משחק גמר גביע המדינה שיתקיים מחר (חמישי) בשעה 20:45 בין מכבי ראשל"צ למכבי ת"א. במסיבת העיתונאים לקחו חלק מאמני הקבוצות והשחקנים עמרי כספי וגולן גוט. המשחק מחר ישודר בערוץ הספורט ובשידור ישיר ברשת ב' ברדיו. זה יהיה המשחק האחרון של רובי ריבלין כנשיא המדינה שיעניק את הגביע לקבוצה המנצחת.

מאמן מכבי ת"א יאניס ספירופולוס: "המציאות היא שלא זכינו 3 שנים, יש לנו את המוטיבציה לנצח כמה שיותר וכמה שאפשר, בטח בתארים. יש לנו הזדמנות מחר, אנחנו משחקים מול קבוצה מצוינ, שלמרות שיש להם חיסורים הם משחקים טוב. לפני ההעדרויות הם קלעו 83 נקודות למשחק, עכשיו הם קולעים 97 נקודות. הגביע ידוע בהפתעות שלו, כולם ישחקו חזק וכולם ילחמו ויבואו מחר בכל הכוח, נהיה מוכנים לזה.

על עיתוי מועד המשחק אמר: "אנחנו מכבדים את הדעה של ראשון, אנחנו מכבדים את הדרישה שלהם אבל אנחנו לא מסכימים. למכבי תמיד יש אמונה בעקרונות, לארגון, לחוקים ואנחנו הולכים עם החוקים של האיגוד והתאריך שנקבע. מעבר לזה, אנחנו חושבים רק על כדורסל וכמו שאמרתי כבר – ראשון משחקת הרבה יותר טוב עכשיו מאשר לפני כן. כשמשחקים גמר, צריך לתקן את הדברים הקטנים. נצטרך להישאר מרוכזים כדי להישאר בתכנית המשחק, זה הדבר החשוב ביותר לגמר".

מאמן מכבי ראשל"צ גיא גודס: "הלך הרוח טוב כי אנחנו בבית התחתון ניצחנו כמה משחקים, הישראלים הציגו יכולות מדהימות. לא ציפו שעם חסרון עם שלושה זרים נעשה את מה שעשינו, אז כל הקרדיט מגיע לשחקנים על הנחישות וההקרבה. אני מלא התפעלות ממה שהם עשו, כל אחד בתרומה שלו. אנחנו חסרים, זו עובדה, גם נועם דוברת שהוא הגארד המוביל שלנו נפצע ונאחל לו החלמה מהירה, זו היתה עונה נהדרת שלו. טל פלד בוגר מחלקת הנוער שלנו הראה את היכולות שלו ולפחות מהצד שלי כמאמן, לראות ילדים מתפתחים זה ממלא".

"מדברים פה על זה שאנחנו הפכנו להיות פייבוריטים, זו זריעת חול בעיניים, כי אנחנו משחקים בבית התחתון ומול חלק מהקבוצות שם לא היה על מה לשחק. היינו במשחקים האלו היינו בפיגור וידענו לנצח. להגיד שאנחנו יותר טובים עכשיו ממה שלפני זה, זה קצת מגוחך. נפגענו מאוד קשה מקצועית, אלו הבדלים גדולים מאוד. לצייר את זה שאנחנו יותר טובים ממה שהיינו זה משהו שקשה לי לקבל".

שחקן מכבי ת"א עמרי כספי: "אני מאוד מחכה לרגע הזה, אנחנו מתרגשים מהאפשרות לשחק על תואר. זכינו בגביע ווינר ואנחנו רוצים לזכות גם גביע המדינה. ראשון קבוצה מוכשרת ומאומנת, הם משחקים את ההתקפה הכי טובה בליגה אז יהיה לנו משחק שנצטרך להיות בשיאנו ולשחק חזק, בע"ה נזכה גם בתואר. גם לפני המשחק מול ירושלים הזהיר אותנו משאננות ודיבר על זה, זו היתה דוגמא מצוינת לא רק לנו כספורטאים אלא לכולם שאין ואקים בספורט, בטח כשמדובר בגמר גביע. מבחינתנו למדנו על בשרנו וזה הוריד את כולנו לקרקע. צריך להית מרוכזים בדברים שאנחנו עושים, אגרסיביות ולבוא ולקחת גביע".

על התקופה האחרונה בארץ: "עברנו תקופה לא פשוטה כמו כל קבוצה בארץ, עם זרים שחששו על עצמם ועל המשפחות שלהם, היינו ביחד בתוך כל התהליך הזה, מנסים להבין אחד את השני כמה שאפשר ולחזק את כולם כמה שאפשר. אפשר היה לתת להם את האפשרות לעזוב וזה מובן, זה לא טריוויאלי להיות במדינה שנמצאת במלחמה. זה זמן טוב להגיד מילה טובה לאיגוד ולמנהלת ולמכבי שעשו את המאמצים להשאיר את השחקנים פה. המצב היום הרבה יותר טוב, החבר'ה שלנו דיברו בזכות ישראל וזה עשה דרך ארוכה גם עד ארה"ב. כרגע מתמקדים בכדורסל ולשם זה התכנסנו".

שחקן מכבי ראשל"צ גולן גוט: "אני מתרגש לקראת מחר, זה מעמד גדול ונגיע אליו קצת חסרים לצערנו, נועם במשחק האחרון נפצע וזה שחקן מאוד חשוב לנו. זה משחק קשה, נצטרך לעשות משחק מושלם כדי לנצח אבל נעשה הכל כדי להשיג את הגביע. אנחנו באים לשחק בסגל מלא או חסר. ניסינו לנטרל את הרעשים של השבוע בזמן ששיחקנו, אמרנו למועדון שאנחנו נתמוך בכל החלטה שתהיה ואנחנו ניתן את הכל. זה מעמד שיש לנו את הזכות להיות בו וניתן את הכל".