לאומית: הפסד שני לאשקלון, מחזור של דרמות וניצחונות גדולים

מחזור ענק בליגה הלאומית – גיא פלטין (26 נק') לא מנע מאליצור יבנה ניצחון שני ברצף, חבל מודיעין הנחילה הפסד שני לאליצור איתו אשקלון, מכבי אשדוד הובסה בנתניה, הוד השרון ניצחה בכפר בלום.

מאת: ניב שמולי

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – מכבי 'סנו' הוד"ש 79:70

ניצחון ענק אלון שטיין לאחר שהקבוצה שלו קלעה 8 נקודות בלבד ברבע הראשון, אך הצליחה להתאושש ועם הגנת ברזל יצאה מכפר בלום עם ניצחון. מבחינת הביתיים היה זה הפסד ראשון שלהם בכפר בלום העונה במשחק בו הם קלעו רק 5 שלשות ב-22 אחוז. ארד הררי והראל דדון סיפרו משחק אדיר וחיפו על ערב פחות טוב של צמד הזרים אקסבייר מון וסמארדו סמואלס.הרבע הראשון היה כולו של הביתיים שהובילו בסיומו 8:21. ברבע השני האורחים התעוררו ועם עומר פולג והראל דדון הורידו ל-22:27 בלבד. האחרון הוסיף סל ועבירה, ומנגד לביתיים לא הייתה תשובה עד שקנדל אנטוני ועומר טל קלעו מחוץ לקשת – 25:35.

גם די ג'יי שארפ קלע שלשה, אך תום ספקטור סגר את המחצית עם אחת משלו – 32:38 לגליל. עם פתיחת הרבע השלישי שוב הקבוצה של ברק פלג הצליחה לברוח, אלא ששוב הראל דדון ותום ספקטור הצליחו לשמור את האורחים במשחק – 53:54 לביתיים לאחר שלושה רבעים. הרבע האחרון היה צמוד וארד הררי קבר שלשה אדירה שקבעה 63:59, 5 דקות לסיום. חן גיא הגיב עם 4 נקודות ברצף, אך בדקות האלה היה איש אחד שבלי על הפרקט וזה היה ארד הררי. כשתי דקות לסיום קנדל אנטוני קלע שלשה חשובה שצימקה ל-69:68. הררי סחט עבירה בלתי ספורטיבית ועם שלשה גדולה של אפי טיומקין המשחק הוכרע.ה

רבו להפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון: ג'ונתן פיירל (11 ריבאונדים) 17 נק', חן גיא 12 נק', קנדל אנטוני 11 נק'
הרבו למכבי 'סנו' הוד"ש: ארד הררי 16 נק', הראל דדון (10 ריבאונדים) 14 נק', תום ספקטור ואקסבייר מון 11 נק' כ"א.

צילום: גיל נוימן

אליצור יבנה – הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים 103:109 (לאחר הארכה)

אחרי מותחן ענק אליצור יבנה משיגה ניצחון שני ברצף, ורביעי העונה שעוזר לה לברוח קצת מהתחתית הבוערת ומסבך על הדרך עוד מספר קבוצות בחלק הבעייתי. אליצור יבנה הופיעה הערב עם קיילב וקר שהחליף את טרבון יוז, וכבר בהופעת הבכורה שלו סיפק 26 נקודות והוביל את קבוצתו לניצחון. במחצית הראשונה אליצור יבנה קלעה 5/8 לשלוש והצליחה למחוק יתרון של האדומים כשתי דקות לסיום, אלא שהתעלות של גיא פלטין (26 נקודות) ועם סל על הבאזר המשחק הלך להארכה. בתוספת הזמן אליצור יבנה כבר לא אפשרה לאורדונים לנצח והשלימה ניצחון ביתי שני העונה. אליצור יבנה הובילה בפתיחה 8:10, אלא שהאורדונים הגיבו עם ריצת 10-2 עם שלשות של גיא לביא ומייק הולטון. יניב בורגר לקח פסק זמן, אך הקבוצה שלו סגרה את הרבע הראשון בפיגור 26:19.

אליצור יבנה פתחה את הרבע השני עם שתי שלשות של איגור סימין והצליחה לצמק ל-34:32. מנגד, גיא פלטין הגיב בשלשה משלו. שתי הקבוצות המשיכו בקצב התקפי גבוה ועם דאנק של קיילב ווקר ושלשה של יונתן לוי היתרון עבר לצד המקומי – 51:52 במחצית. אחרי 5 שלשות בחצי הראשון, אליצור יבנה פתחה את הרבע השלישי עם שתי שלשות ברצף, אך מנגד מייק הולטון קלע 6 רצופות וגיא פלטין הוסיף 4 ברצף בכדי לקבוע 65:63 לאורחים, ובסוף הרבע השלישי זה 70:70.

פרנק האסל הציג יכולת טובה בפתיחת הרבע האחרון והעלה את אליצור יבנה ליתרון 79:85. בהמשך האסל הוסיף גם דאנק, אך ריצת 10-0 העניקה לאורדונים את היתרון. האסל סחט עבירות ונקודות של עדן דוידסקו קבעו 92:95 למארחת. בהתקפה האחרונה של המשחק גיא פלטין לקח אחריות ועם חדירה קבע שיוויון – 96:96. בתוספת הזמן ניב ברקוביץ', קיילב ווקר ופרנק האסל הבטיחו ניצחון ביתי.

צילום: יעל הראל

עירוני קרית אתא – הפועל עכו/מטה אשר 101:97

ניצחון ענק לעולה החדשה שממשיכה במסע ההיחלצות שלה מהתחתי. גם הערב עכו/מטה אשר התבססה על השלשות כשקלעה 13/28 מחוץ לקשת. טים וויליאמס חזר מהיעדרות בגלל מחלה והצטרף לכריס סמית וג'יי אר הולדר שהמשיכו להוביל את קלעי הקבוצה. מנגד, עירוני קרית אתא נאלצה לרדוף לכל אורך המשחק ולקראת הסיום גם היה נראה שהיא מצליחה לחזור, אך נכנעה לפעולות גדולות של שחקני עכו/מטה אשר. לקראת הסיום מרליין ויל קיבל הזדמנות להשוות, אולם החטיא ומכאן זהות המנצחת הייתה ברורה. שתי הקבוצות הציגו יכולת התקפית גבוהה ברבע הראשון בו אף קבוצה לא הצליחה לברוח והלוח הראה 28:27 להפועל עכו/מטה אשר בסיומו.

כריס סמית קבע 41:38 לביתיים ובהמשך 5 נקודות רצופות של טים וויליאמס (10 נקודות במחצית) וסל קל של לירן מורן קבעו 47:40 לעולה החדשה. עד למחצית רועי נציה ואוראל לב דאגו לקזז ל-51:49 בלבד. עכו/מטה אשר פתחה את הרבע השלישי עם 10 נקודות רצופות ובהמשך שלשה של ג'יי אר הולדר במעבר קבעה יתרון שיא 66:52. השלשות של עכו/מטה אשר המשיכו לצלול והרבע השלישי נגמר ב-81:72. גם בפתיחת הרבע האחרון היתרון של עכו/מטה אשר נשמר.

קרית אתא הציגה לחץ ושלשה של אוראל לב הורידה ל-91:87 בלבד, 4 דקות לסיום. קרית אתא קלעה 4 נקודות בצבע ו-3 דקות לסיום קיבלנו משחק חדש – 91:91. ג'יי אר הולדר קלע 5 נקודות ברצף, ומנגד ג'וליאן בויד הוריד ל-98:95, דקה לסיום. טים וויליאמס הרעיד את הטבעת כחצי דקה לסיום, אך בויד שוב צימק ואיבוד כדור של האורחת כמעט עלה לה במשחק אבל מרליין ויל החטיא שלשה.

הרבו לקרית אתא: ג'וליאן בויד 25 נק', אלייז'ה הירש 19 נק', מרלין ויל (15 ריבאונדים) 18 נק'.
הרבו לעכו/מטה אשר: כריס סמית (8 ריבאונדים) 24 נק', טים וויליאמס (8 ריבאונדים) 23 נק', ג'יי אר הולדר 22 נק', לירן מורן 15 נק'.

צילום: לימור מלינוף

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – אליצור איתו אשקלון 88:92

עדיין ללא גיא דותן ויריב עמירם, אבל עם הרבה מלחמה, הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין הצליחה להנחיל הפסד שני לאליצור איתו אשקלון. הקבוצה של נתי כהן קיבלה משחק ענק מלייס דאן (26 נקודות) ומעידן רג'ואן שתרם 13. מנגד, אליצור איתו אשקלון קלעה 4 שלשות בלבד ב-16 אחוז ואפשרה לביתיים לקלוע ב-61 אחוז משתי נקודות. האורחים פתחו נהדר ועלו ליתרון מוקדם 12:4. סטורם וורן היה היחיד שתפקד בהפועל 'מגה אור' חבל מודיעין ועם אסיסט לעידן רג'ואן הלוח הראה 14:13 בלבד. וורן הוסיף 4 נקודות ברצף והגיע כבר ל-10 נקודות בדרך ל-21:21 לאחר הרבע הראשון. גם בפתיחת הרבע השני שתי הקבוצות הציגו יכולת גבוהה – נקודות בצבע של ג'וש פרוינד וסל מחצי מרחק של דודו שמריז קבעו 36:32 לדרומיים, 5 דקות למחצית.

אליצור איתו אשקלון לא הסתדרה מול האזורית של הביתיים ובמחצית הלוח הראה 42:42. סטורם וורן ואלונזו קולמן ספגו עבירה שלישית כ"א בפתיחת הרבע השלישי. הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין הענישה את האורחים עם שלוש שלשות רצופות שהעניקו לה יתרון 51:54. קלארק רוזנברג שמר את קבוצתו במשחק והלוח הראה 65:65 לאחר שלושה רבעים. דווקא ללא סטורם וורן, המארחת הצליחה לברוח עם פתיחת הרבע האחרון בזכות 10 נקודות רצופות. דונטה קלארק ודודו שמריז צלפו מחוץ לקשת, אך לייס דאן הגיב עם שלשה ועבירה וסטורם וורן סיפק מהלכים גדולים בצבע – 79:86 לחבל מודיעין.

אליצור איתו אשקלון הצליחה לכפות שיוויון קצת יותר מדקה לסיום – 88:88. לייס דאן בפעולה גדולה החזיר את היתרון לביתיים, ובשתי הזדמנויות אליצור איתו אשקלון לא הצליחה לקלוע ודניאל דנינו סגר סיפור מהקו.

הרבו להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין: לייס דאן 26 נק', סטורם וורן (7 ריבאונדים, 4 אסיסטים) 20 נק', אריאל נבון (6 אסיסטים) 15 נק', עידן רג'ואן 13 נק'.
הרבו לאליצור איתו אשקלון: קלארק רוזנברג (9 ריבאונדים, 7 אסיסטים) 24 נק', פול דילייני 20 נק', דונטה קלארק 15 נק'.

צילום: אלעד עילאי

אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה – מכבי אשדוד 63:90

ללא בילי מקשפרד ורביב פיטשון, מכבי אשדוד לא הצליחה להוות יריב שקול לקבוצה הלוחמת של רובן נייברגר שעולה למאזן חיובי ומשיגה ניצחון שמיני העונה. היהלומים קיבלו משחק ענק מאיתי מושקוביץ שעשה הכל ופלרטט עם טריפל דאבל (21 נקודות, 10 ריבאונדים, 7 אסיסטים). מנגד, הקבוצה מעיר הנמל לא מצליחה להתבסס במקום השני וסבלה מערב רע מהשדה מול ההגנה הקשוחה של הביתיים, והיא תקווה להתאושש כבר ביום רביעי במשחק ביתי מול עירוני 'יובלים' רעננה.

אייק אופייבו במשחק בכורה חלש סיפק 7 נקודות. הצמד ברייס וושינגטון ואיתי מושקוביץ בלטו ברבע הראשון עם 6 נקודות כל אחד ועזר לקבוצתם להוביל 16:21 בתום הרבע הראשון, כאשר מנגד ג'ורדן כהן בולט עם 10 נקודות. עמית אהרוני ושגיא זילברשלג פתחו את הרבע השני עם שלשות ובהמשך גם היתרון בצבע של הביתיים בלט בדרך ליתרון שיא 24:35, 4 דקות למחצית.

במחצית 31:44 ליהלומים. מכבי אשדוד המשיכה להתקשות בהתקפה ברבע השלישי ומצאה עצמה בפיגור 38:63 כשאיתי מושקוביץ רוקד על המגרש. המארחת הצליחה לתסכל את היורדת מליגת העל שירדה לרבע האחרון בפיגור 42:67. בפתיחת הרבע האחרון היתרון של אליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה כבר נשק ל-30 נקודות הפרש ומכאן כבר היה ברור מי תנצח את המשחק.

הרבו לאליצור 'קוסמוס נדל"ן' נתניה: ברייס וושינגטון 22 נק', איתי מושקוביץ (10 ריאבונדים, 7 אסיסטים) 21 נק', עבדוליא גויא ובוריס בוגוסלבסקי 13 נק' כ"א.
הרבו למכבי אשדוד: ג'ורדן כהן 19 נק', שגיב דוד 8 נק'.