לאומית: יבנה במומנטום, אשדוד הפסידה לר"ג/גבעתיים

במסגרת המחזור ה-2 בליגה הלאומית שנערך היום, אליצור יבנה השיגה ניצחון שלישי ברצף, הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון ניצחה בקרב צמרת והאורדונים הכניעו את מכבי אשדוד.

מאת: ניב שמולי
צילום: יעל הראל

עירוני קרית אתא – אליצור עירוני 'קוסמוס נדל"ן' נתניה 83:93

אחרי התבוסה באשדוד, עירוני קרית אתא התאוששה עם ניצחון חשוב על היהלומים במאבק מיקום בשמינייה הראשונה. החבורה של שרון אברהמי ניצחה כל אחד מארבעת הרבעים, ושלטה לכל אורך המשחק. מנגד, הקבוצה של רובן נייברגר עם הפסד שלישי בארבעת המשחקים האחרונים. סטו דאגלס הוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגרס אצל המנצחת עם 17 נקודות ו-4 שלשות.סטו דאגלס פתח טוב את המשחק, כשמנגד ברייס וושינגטון השיב אש – 20:22 למארחת בתום הרבע הראשון.

עבדוליא גויא העניק לאורחים יתרון בפתיחת הרבע השני, אך סטו דאגלס שוב היה שם עבור עירוני קרית אתא. עמית אהרוני קלע שלשה, אך 6 נקודות רצופות של המקומיים סגרו את המחצית הראשונה ב-42:45. הרבע השלישי נפתח בריצת 3-15 של עירוני קרית אתא שעלתה ל-45:60. רועי פריצקי ואוראל לב החליפו שלשות ושלשה של בוריס בוגוסלבסקי הורידה ל-62:69, והאחרון קבע את תוצאת הרבע השלישי – 64:71. ברבע האחרון הקבוצה של שרון אברהמי שוב הצליחה לברוח. אלייז'ה הירש, ג'ליאן בויד ועמית ראובן החזיר את קבוצתם ליתרון דו ספרתי שהספיק עד לסיום בכדי לנצח.

הפועל 'נופר אנרגיה' גליל עליון – הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין 72:77

ניצחון גדול לחבורה של ברק פלג בקרב בין שתי קבוצות שנמצאות ברביעייה הראשונה ורוצות את הביתיות לשלב חצי הגמר. המקומיים הצליחו לשמור על פער קטן לכל אורך הרבע האחרון, בו הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין קלעה רק 14 נקודות. הקבוצה של נתי כהן, שנאלצה להסתדר בחצי השני ללא לייס דאן שהורחק, קלעה 4 שלשות בלבד במשחק ואיבדה 17 כדורים. עומר טל שוב היה נהדר עם 13 נקודות, והפועל 'מגה אור' גליל עליון ניצלה את ההפסד של מכבי אשדוד בקרב על המקום השני בטבלה.

הרבע הראשון היה שקול ונגמר ב-18:17 לאורחים. עומר טל ואלון ספיר הובילו ריצת 0-11 בפתיחת הרבע השני. סטורם וורן ויריב עמירם צימקו עם נקודות בצבע, אך קנדל אנטוני קבר שלשה ועומר טל המשיך ביכולת הנהדרת שלו בדרך ליתרון 36:43 במחצית לביתיים. גם בפתיחת הרבע השלישי השלישייה אנטוני-ספיר-טל המשיכו לככב והלוח הראה 42:55. מכאן, אריאל נבון וסטורם וורן לקחו פיקוד והצליחו לצמק ל-58:64 בלבד לאחר שלושה רבעים. 5 דקות בתוך הרבע האחרון כל קבוצה קלעה רק 4 נקודות.

דניאל דנינו חיץ את האורחים עם סל ועבירה שקיזז ל-64:68, אלא ששוב הקבוצה שלו נתקעה ומכאן הצפוניים הצליחו לשמור על הפער שלהם.

צילום: גיל נוימן

א.ס רמה"ש שיין נדל"ן – הפועל עכו/מטה אשר 77:92

במחצית הראשונה האורחים שלטו, אלא שבמחצית השנייה הם נעלמו לגמרי ואפשרו לרמה"ש שיין נדל"ן לקלוע 55 נקודות מול 32 בלבד שלהם בדרך להפסד כואב. העולה החדשה אמנם קלעה 11 שלשות ב-40 אחוז, אך נכנעו בריבאונד ולא הצליחו להסתדר בצבע עם עמית ביר כץ שסיים עם 18 נקודות. הקבוצה של גיא קנטור קלעה ב-61 אחוז משתי נקודות והיא בורחת מהאזור המסוכן, שם נמצאת עכו/מטה אשר שהסתבכה לאחר הניצחונות של עירוני 'יובלים' רעננה ואליצור יבנה.

פתיחה טוב של האורחים העניקה להם יתרון 16:6, אך א.ס רמה"ש שיין נדל"ן השכילה לסגור את הרבע הראשון ב-21:17. שלשות של אורי חי וים יונתן בפתיחת הרבע השני קבעו שיוויון 23:23, אך כריס סמית ואמיט וויליאמס הובילו ריצה של עכו/מטה אשר – 35:25. השלשות של האורחים המשיכו לצלול והמחצית הראשונה נגמרה ב-45:37. ברבע השלישי רק קבוצה אחת הייתה על המגרש – החניכים של גיא קנטור יצאו כמו מלוע של תותח מחדרי ההלבשה. עמית ביר כץ כיכב בצבע, ג'קוואן לואיס ניהל נהדר את המשחק, אורי חי קלע משלוש וגיל אמיתי תרם גם כן – 62:71 לאחר שלושה רבעים. ברבע האחרון היתרון של הביתיים גדל בדרך לניצחון משכנע.

מכבי 'סנו' הוד"ש – אליצור יבנה 77:76

ניצחון אדיר לאליצור יבנה, ששוב הופיעה עם זר אחד בלבד לאור הפציעה של קיילב ווקר. הקבוצה של יניב בורגר הובילה לכל אורך המשחק ביתקון קטן, כאשר היא לא מצליחה לברוח. ג'רארד דה וון (25 נקודות, 14 ריבאונדים)היה אחראי על המהלך המנצח של המשחק עם גג על אקסבייר מון, וזאת לאחר עבירה בלתי ספורטיבית של אלעד הופמן שכמעט העניקה לביתיים את הניצחון. מכבי 'סנו' הוד"ש מתרחקת מהשמינייה הראשונה בעקבות ההפסד, ואילו אליצור יבנה מחברת עוד ניצחון בתקווה להישאר בליגה.

ג'רארד דה וון וניב ברקוביץ' סיפקו יכולת טובה ברבע הראשון בדרך ליתרון 21:18 בסיומו. גם ברבע השני היבנאים החזיקו ביתרון קטן, הרבה בזכות דה וון. מנגד, אפי טיומקין ועומר פולג עזרו לאקסבייר מון – 31:29 לאליצור יבנה, 5 דקות למחצית. האורחים קלעו 6 נקודות ברצף, אך שלשות של סמארדו סמואלס ואורן מנסקי קיזזו את הפער. במחצית 43:41 לאליצור יבנה. גם ברבע השלישי אף קבוצה לא הצליחה לברוח והלוח הראה 63:61 לאחר שלושה רבעים. הכל התנקז לדקות האחרונות – סל ועבירה של ג'רארד דה וון כבר קבע 70:63 לאליצור יבנה, 6 דקות לסיום. אקסבייר מון ואפי טיומקין לא ויתרו על המשחק והראשון קבע שיוויון 72:72 וגם סיפק חסימה מדהימה על אלעד הופמן.

כשנותרה דקה לסיום עידו שבת קבר שלשה קריטית. אלון שטיין לקח פסק זמן ואפי טיומקין לקח פעמיים אחריות אבל החטיא בשני המקרים. אלעד הופמן נשלח לקו ודייק בזריקה אחת, ובצד השני ביצע עבירה בלתי ספורטיבית. אקסבייר מון קלע פעמיים והוריד ל-76:77, 5 שניות לסיום. האחרון לקח אחריות במהלך האחרון אבל נחסם על ידי ג'רארד דה וון ששלח את חבריו לקפוץ עליו בדרך לחגיגות.

אליצור איתו אשקלון – מכבי קרית מוצקין 78:99

במשך שלושה רבעים זה היה צמוד, ובחלקים אף היה נראה שאנחנו בדרך להפתעת המחזור. אלא שברבע האחרון כריס אוטול יצא בעבירות, ואליצור איתו אשקלון חזרה ליכולת המוכרת שלה ויצאה לריצת 4-25 שהבטיח לה ניצחון נוסף. מכבי קרית מוצקין, שקלעה בכל אחד משלושת הרבעים הראשונים לפחות 20 נקודות, נעצרה על 10 נקודות בלבד ברבע האחרון.רועי נבארו היה נהדר ברבע הראשון עם 7 נקודות ויחד עם ראשד מאדן הוביל את האורחים ליתרון 22:19 בסיומו. הדרומיים פתחו את הרבע השני בריצת 4-13 יעלו ליתרון 26:32. שלשה של ראשד מאדן ואסיסט שלו לשלו לוגשי קבעו שיוויון 32:32.

רועי נבארו השלים מהפך עם 4 נקודות בצבע בדרך לפסק זמן של חנן הירשוביץ. המשחק השקול נשמר עד למחצית שנגמרה ב-42:41 למכבי קרית מוצקין. דנאל כוזהינוף פתח את הרבע השלישי עם אסיסט לכרטיס אוטול ושלשה במעבר, ושלשה אדירה של ראשד מאדן העניקה לאורחים 56:54. אוטול נמשיך לעשות צרות בצבע של הביתיים, מנגד קלארק רוזנברג קלע שלשה מהפינה ועד סוף הרבע השלישי המשחק הצמוד נשמר – 68:68 לאחר שלושה רבעים. הרבע האחרון היה במעמד צד אחד – אליצור איתו אשקלון יצאה לריצת 4-25 בתוך 5 דקות והבטיחה ניצחון נוסף.

הרבו לאליצור איתו אשקלון: דודו שמריז (4/7 לשלוש) 22 נק', אארון אפס (8 ריבאונדים) 20 נק', קלארק רוזנברג 19 נק', אלונזו קולמן (6 ריבאונדים, 6 אסיסטים) 17 נק'.
הרבו למכבי קרית מוצקין: כריס אוטול 18 נק', ראשד מאדן (14 אסיסטים) 16 נק', רועי נבארו 14 נק'.

הפועל ר"ג גבעתיים – מכבי אשדוד 95:100

ניצחון קריטי להפועל ר"ג גבעתיים במאבקי הכניסה לפלייאוף. האורדונים נראו טוב בחצי הראשון, בעיקר בזכות מייק הולטון שקלע 30 נקודות, ובחצי השני הפגינו אופי וידעו ללחוץ על הגז ברגע הנכון. מכבי אשדוד מבחינתה סופגת הפסד שעשוי להיות קריטי מבחינתה במאבק על המקום השני.האורדונים פתחו טוב והובילו 4:12. שלשות של דורנד סקוט וארתור רוזנפלד הוליכו ריצת 10-0 בדרך לפסק זמן. הביתיים הגיבו עם 8 נקודות ברצף והרבע הראשון נגמר ב-22:23 לאדומים.

בפתיחת הרבע השני דורנד סקוט ומייק הולטון (23 נקודות במחצית) ניהלו קרב ביניהם והלוח הראה 31:31. האחרון קלע 8 נקודות רצופות לקראת המחצית שהסתיימה ב-45:51 למארחים. גיא פלטין פתח טוב את הרבע השלישי, וגם כשהחטיא – ג'רמי קומבס היה על הריבאונד. מנגד, ארתור רוזנפלד צימק עם שלשה והרבע השלישי נגמר ב-69:73 להפועל ר"ג גבעתיים. נועם לייש קלע שתי שלשות בפתיחת הרבע האחרון ודורנד סקוט העניק למכבי אשדוד יתרון 80:79, 6 דקות לסיום. הקבוצה של מתן חרוש הגיבה עם 7 נקודות ברצף ומהלך נהדר של ג'רמי קומבס בשני צידי המגרש העניק 83:92 לביתיים, 2 דקות לסיום. מכאן הניצחון של הביתיים הובטח והם סימנו וי על משחק חשוב מבחינתם.

הרבו לר"ג גבעתיים: מייק הולטון 30 נק', ג'רמי קומבס (10/11 לשתיים) 27 נק', גיא פלטין 22 נק'.
הרבו למכבי אשדוד: דורנד סקוט 24 נק', ארתור רוזנפלד (6 אסיסטים) ובילי מקשפרד 19 נק' כ"א, רביב פיטשון 13 נק'.