לאומית: ניצחון למכבי אשדוד ברמת השרון, אשקלון ניצחה את ר"ג/גבעתיים

המחזור השישי בליגה הלאומית התקיים הערב ובמוקד ניצחון חוץ להפועל עפולה על מכבי הוד השרון, ניצחון ביתי לאליצור אשקלון על הפועל ר"ג/גבעתיים, ניצחון חוץ למכבי אשדוד על רמת השרון וגם פתיחה טובה של העונה לחבל מודיעין.

מאת: ניב שמולי, צילום ראשי: יעל הראל

אליצור איתו אשקלון – הפועל URDUNS ר"ג גבעתיים 80:109

בקרב בין שתי הקבוצות שניצחו במחזור הפתיחה, נותרה רק אחת מושלמת וזאת אליצור איתו אשקלון. הדרומיים, ללא דודו שמריז שחש ברע, פתחו נהדר את המשחק וכבר ברבע הראשון הובילו ביתרון דו ספרתי שתפח ככל שהמשחק התקדם. האורדונים עם הפסד בכורה לאחר שלא הצליחו להתמודד בהגנה מול צמד הזרים המקומי. אליצור איתו אשקלון קלעה ב-79 אחוז לשתי נקודות.

קלארק רוזנברג פתח בחמישייה בהופעת הבכורה שלו ועזר לאליצור איתו אשקלון להוביל 4:15 בשלב מוקדם. השלשות השאירו את האורחים במשחק, אך 12 מ-12 לשתיים ברבע הראשון עזרו לביתיים לסיים את הרבע ביתרון 18:35. גם בפתיחת הרבע השני הדרומיים לא החטיאו משתי נקודות והגיעו כבר ל-19/19 באמצע הרבע השני בדרך ל-29:52. עד למחצית לא הרבה השתנה ואליצור איתו אשקלון הובילה במחצית 43:62. לא הרבה השתנה בחצי השני והקבוצה של חנן הירשוביץ סימנה ניצחון נוסף.

אלונזו קולמן שוב בלט מול אקסית עם 24 נקודות, פול דילייני קבר 23. מנגד, מייק הולטון סיים עם 18 נקודות (3/6 לשלוש), גיא לביא וגל שטרנברג הוסיפו 11 נקודות כל אחד.

צילום: מדיה פלאש

מכבי עירוני ר"ג – אליצור יבנה 86:101

הקבוצה של אורי קוקיה מסמנת עוד ניצחון והיא במאזן מושלם. מנגד, אליצור יבנה עם הפסד שני ותחפש את הניצחון הראשון בשבוע הבא. החצי הראשון עוד היה שקול, אלא שבמחצית השנייה הבדלי הרמות באו לידי ביטוי. יוני ניר ואייל שולמן הנהדרים סחפו את מכבי עירוני ר"ג לניצחון ביתי. שלומי הרוש סיפק 3 נקודות ב-16 דקות בהופעת הבכורה. שתי הקבוצות התקשו בפתיחת המשחק והרבע הראשון נגמר ביתרון מינימלי 19:18 לאורחים.

שלומי הרוש קלע נקודות בכורה בפתיחת הרבע השני והעניק לביתיים יתרון ראשון במשחק. אלירן חדד ופרנק האסל שמרו את היבנאים במשחק והלוח הראה 25:25 באמצע הרבע השני. יכולת נהדרת של תומר זלמנסון (11 נקודות בחצי הראשון) העניקה למכבי עירוני ר"ג יתרון 41:46 במחצית. אייל שולמן ושחר עמיר שמרו על היתרון המקומי ברבע השלישי שנגמר ב-66:76. ברבע האחרון הקבוצה של אורי קוקיה המשיכה להגדיל את הפער שלה, כשיוני ניר ואייל שולמן בולטים מעל כולם. יבנה לא הצליחה לבלום את המומנטום של המארחים ורשמה הפסד נוסף.

אייל שולמן הוביל את מכבי עירוני ר"ג עם 19 נקודות ו-6 אסיסטים, תומר זלמנסון היה נהדר עם 18 נקודות, יוני ניר ושחר עמיר הוסיפו 14 נקודות כ"א. מנגד, אלעד הופמן ופרנק האסל סיפקו 26 נקודות כ"א.

צילום: יעל הראל

א.ס רמה"ש שיין נדל"ן – מכבי אשדוד 73:83

ניצחון בכורה לקבוצה של עופר רחימי שהתאוששה אחרי חצי ראשון לא טוב. האשדודים שמרו את הקבוצה של גיא קנטור על 31 נקודות בלבד במחצית השנייה והורידה לה את אחוזי הקליעה משמעותית. שתי הקבוצות כעת עם חמישים אחוזי הצלחה.

המקומיים פתחו נהדר, הרבה בזכות אורי חי (שלוש שלשות ברבע הראשון) וג'קוואן לואיס שהובילו אותם ל-16:7. גם בהמשך א.ס רמה"ש שיין נדל"ן נראתה טובה בהתקפה וסגרה את הרבע הראשון ביתרון 22:29. הישראלים של מכבי אשדוד התעוררו ברבע השני ובהובלת דולב דראפיץ' צימקו ל-31:35. אריק סטאץ' דאג שהביתיים יובילו במחצית 42:44. המומנטום של הדולפינים נמשך בפתיחת הרבע השלישי והם נטלו את ההובלה. הקבוצה של גיא קנטור מיד השיבה אש ואחרי רבע של נדנדת הובלה קיבלנו 63:63 לאחר שלושה רבעים. המקומיים לא קלעו במשך 5 דקות ברצף ברבע האחרון ואפשרו למכבי אשדוד להוביל 72:63. עמית ביר כץ ואורי חי צימקו מעט, אלא שלאשדוד היה את דורנד סקוט שהבטיח ניצחון ראשון.

דורנד סקוט הוביל את המנצחת עם 24 נקודות, דולב דראפיץ' הוסיף 16 במשחק טוב. מנגד, אריק סטאץ' סיים עם 24 נקודות ואורי חי הוסיף 14.

הפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון – אליצור 'קוסמוד נדל"ן' נתניה 65:88

הפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון מסמנת ניצחון שני העונה. הקבוצה של ברק פלג שוב נראתה טוב הגנתית ושוב הציגה את הסגל הישראלי הרחב שלה שהוביל אותה לניצחון בכורה בכפר בלום. כבר מהרבע השני המקומיים ברחו ליתרון דו ספרתי שגדל ככל שהמשחק התקדם. הקבוצה של רובן נייברגר עוד לא ניצחה העונה ותקווה לעשות זאת בשבוע הבא.

אחרי פתיחה שקולה, החבורה מכפר בלום יצאה לריצת 16-4 וסגרה את הרבע הראשון ביתרון 13:25. אנטוני פישר פתח את הרבע השני עם שלשה ובהמשך חן גיא קבר אחת משלו בדרך ל-20:35. הקבוצה של ברק פלג שוב יצאה לריצה ועלתה ליתרון שיא במחצית – 29:48, כשהאורחים קולעים 2/17 מחוץ לקשת. לא הרבה השתנה ברבע השלישי – המקומיים המשיכו לשמור על היתרון שלהם וסגרו את הרבע ביתרון 47:64. ברבע האחרון לא הרבה השתנה – הקבוצה של ברק פלג הגדילה את הפער ורשמה עוד ניצחון.

אנטוני פישר (4/6 לשלוש) הוביל את המארחים עם 18 נקודות, ג'ונתן פיירל הוסיף 16. מנגד, רק ברייס וושינגטון הופיע עם 19 נקודות ו-14 ריבאונדים.

צילום: גיל נוימן

הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין – הפועל עכו/מטה אשר 73:85

ניצחון ראשון במשחק הבכורה העונה להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין. כבר מהפתיחה הקבוצה של נתי כהן נראתה טוב וקיבלה תרומה משמעותית מעידן רג'ואן שסיים עם 12 נקודות (4/6 לשלוש). מנגד, הפועל עכו/מטה אשר רושמת הפסד נוסף אבל בהחלט יכולה להתעודד ממחצית שנייה טובה לאחר חצי ראשון בו ספגה 49 נקודות.

המקומיים פתחו את המשחק (והעונה) נהדר עם שתי שלשות של עידן רג'ואן ושתיים נוספת של לייס דאן הובילו את קבוצתם ליתרון 7:20. האורחים יצאו טוב מפסק זמן וסגרו את הרבע הראשון עם שלשה של ג'ורדן לואיס שצימק ל-19:24. גם ברבע השני הקבוצה של נתי כהן עבדה טוב בהתקפה והגדילה את הפער ל-23:34 באמצע הרבע השני. שוב עידן רג'ואן קבר שתי שלשות ולמחצית הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין ירדה ביתרון 34:49. האורחים נראו הרבה יותר טוב ברבע השלישי ועם הגנה טובה החלו לנגוס בהפרש. יריב עמירם עם רצ של נקודות בצבע השאיר את היתרון של הפועל 'מגה אור' חבל מודיעין שהובילה 56:64 לאחר שלושה רבעים. בכל פעם שהאורחים התקרבו, להפועל 'מגה אור' חבל מודיעין היו התשובות. עד לסיום היתרון של הביתיים נשמר ועם רשמו ניצחון במשחק הראשון שלהם העונה.

סטורם וורן הוביל את קלעי המנצחת עם 22 נקודות, אריאל נבון סיפק 19 נקודות. מנגד, רובי דאוול סיים עם 25 נקודות וגוני יזרעאלי עם 16 נקודות.

עירוני 'יובלים' רעננה – מכבי קרית מוצקין 81:92

ניצחון שני לחבורה של עופר ברקוביץ' שמנחילה לזאת של רועי פרל הפסד שני. עירוני 'יובלים' רעננה פתחה את המשחק בסערה ולא הביטה לאחר עד לסיומו. מכבי קרית מוצקין שיחקה ללא ברנדון רנדולף. החבורה המקומית קלעה 26 נקודות ברבע הראשון מול 19 בלבד של האורחים. גם ברבע השני היה נראה כי רק קבוצה אחת על המגרש בדרך ל-32:49 במחצית. גם במחצית השנייה לא הרבה השתנה כשהמקומיים שומרים על הפער עם משחק קבוצתי מרשים והרבה פרגון.

תומר לוינסון אופק מלכה עם משחק נהדר של 24 ו-22 נקודות בהתאמה. נועם מטלון שוב בלט במכבי קרית מוצקין עם 17 נקודות.

צילום: הראל שורצברג

מכבי 'סנו' הוד"ש – הפועל עפולה 82:75

ניצחון בכורה לחבורה של רועי חגאי שמנחילה למכבי 'סנו' הוד"ש הפסד ראשון העונה. כבר מהפתיחה היה נראה שהעפולאים הגיעו מוכנים והציגו הגנה טובה בדרך ליתרון לכל אורך המשחק. ג'ימי הול וטרבון יוז סיפקו משחק טוב מול הקבוצה במדיה שיחקו אשתקד.

צמד הזרים של הפועל עפולה, ששיחק אשתקד באולם עתידים, הובילו את האורחים מהצפון ליתרון 20:13 לאחר הרבע הראשון. תומר אסייג היה נהדר ברבע השני ועם ריצת 16-6 של האורחים הם עלו ל-36:19. אקסבייר מון היה היחיד שתפקד בקבוצה של אלון שטיין שסגרה את החצי הראשון בפיגור 44:33. אקסבייר מון התעורר ברבע השלישי וקיזז את הפער של האורחים, אלא שטרבון יוז ומוריאל לוטאטי התעוררו ועם שלשה של דן ויינר בסוף הרבע השלישי זה 60:49 לעפולה. ההגנה של האורחים המשיכה לעבוד טוב ברבע האחרון והבטיחה לקבוצה של רועי חגאי ניצחון בכורה.

הפועל עפולה קיבלה 18 נקודות מג'ימי הול ומתומר אסייג, טרבון יוז ומוריאל לוטאטי הוסיפו 13 כ"א. בצד המפסיד היה זה אקסבייר מון היה מעל כולם עם 28 נקודות שלא עזרו.