לאומית נשים: ניצחונות לבני יהודה והפועל כפ"ס

מאת: לילך וייס
בתמונה: דבי בלייברג מבני יהודה

בני יהודה – אליצור ת"א 57:65

למרות שחסרה שתי שחקניות בכירות בסגל, בני יהודה הצליחה לרשום ניצחו ביתי מרשים על אליצור ת"א שמצידה רושמת הפסד ראשון העונה. פרט לבריחה זמנית של המארחת ליתרון דו ספרתי בסוף הרבע השלישי, המשחק היה צמוד מאוד ברובו  והוכרע רק בסיום, כשבשני הצדדים קלעו יפה מחוץ לקשת.

כאמור המשחק התחיל צמוד מאוד, כשברבע הראשון אף קבוצה לא הצליחה לייצר יתרון משמעותי. האורחת עם שלשות של קרן נחמה ומאיה לוינשטיין שמרה על יתרון קל, בצד השני גם תמר אנגל ודבי בלייברג קלעו מבחוץ. סוף רבע ראשון שוויון 20.

שתי הקבוצות הידקו את הגנה ברבע השני, ובהתאם לכך שתיהן גם לא ייצרו יותר מדי נקודות, והסקור נשאר נמוך. שלשות של לוינשטיין ואמי רינת העלו את אליצור ל-28:25, בלייברג עם 5 רצופות בצד השני שוב הפכה. לקראת סוף הרבע ת"א חטפה כמה כדורים אבל לא ניצלה אותם לנקודות, ובני יהודה שמרה על היתרון כש-שלשת באזר של יעל טויטו קבעה 33:39 במחצית.

הרבע השלישי המשיך באופן דומה כשהקבוצות מחליפות סלים והמארחת שומרת על יתרון קל. נחמה ומיקה יקיר קלעו בצבע כל אחת לקבוצתה, רבקה רוס ואנגל החליפו שלשות, וסל באזר של עדן כהן נתן לבני יהודה יתרון דו ספרתי ראשון – 44:54 סוף רבע שלישי.

הרבע האחרון שוב נפתח מגומגם, עם 6 נקודות משותפות ב-4 דקות. שיר תירוש עם 5 רצופות העירה קצת את המשחק והורידה את ההפרש ל-3 בלבד, 53:56 מקומי 4 דקות לסיום. אבל כאן האורחת נתקעה. יכולת אישית טובה של בלייברג שמסרה אסיסט יפה לטויטו והוסיפה 5 רצופות (כולל שלשה משוגעת) הגדילה שוב את ההפרש ל-8, ומזה אליצור ת"א כבר לא הצליחה לחזור. בסיום 57:65 לבני יהודה.

קלעו לבני יהודה: תמר אנגל 16 (4 שלשות), דבי בלייברג 15, יעל טויטו 11, מגי איזה, מיקה יקיר ועדן כהן 6 כ"א, תמר ברגל 5.

קלעו לת"א: שיר תירוש 19, מאיה לוינשטיין 15 (5 שלשות), אמי רינת 11, קרן נחמה 9, רבקה רוס 3.

הפועל באר טוביה – הפועל כפ"ס 89:60

למרות פתיחת משחק טובה, בהמשך המארחת לא הצליחה לעמוד בקצב של כפ"ס ורשמה הפסד שלישי העונה כשהיא עדיין ללא נצחונות. האורחת ניצלה הגנה חדירה של באר טוביה לנקודות קלות בצבע והשיגה ניצחון שלישי העונה.

באר טוביה פתחה מצויין את המשחק עם לחץ בהגנה שתורגם לחטיפות ונקודות קלות בצד השני. שלשה של ירדן עיבל ו-7 אישיות של עידן שלוש העלו את המארחת ליתרון 8:14 אחרי 4 דקות. מיכל אפשטיין וטל יעקב קלעו בצד השני ושמרו את כפ"ס צמודה, ובהמשך מאיה איסרוב בחדירה יפה ולירז קניג עם שלשה העבירו את היתרון לאורחות. שלוש המשיכה להוביל את ההתקפה המקומית ושוב העבירה את היתרון צד, שלשה של דרור מייברג סגרה את הרבע הראשון עם יתרון 23:21 לכפ"ס.

האורחת פתחה בסערה את הרבע השני עם ריצת 9-0 תוך 2 דקות, כשהיא חוגגת בצבע למול הגנה מקומית שלא הצליחה לעצור אותה.  כפ"ס הצליחה לברוח לפלוס 15, אבל דקות טובות של המארחת עם קצת לחץ בהגנה ונקודות של שלוש וראם נונו הורידו למינוס 9 בדרך ל-44:35 לכפ"ס בהפסקה.

באר טוביה פתחה את המחצית השניה עם שלשה, אבל זה היה הסל היחיד שלה בדקות הבאות. בצד השני יעקב ואפשטיין המשיכו ללכת פנימה על האין הגנה המקומית והבריחו את כפ"ס ל-52:38. המארחת איבדה כדורים, כפ"ס המשיכה לקלוע בקצב טוב מתחת לסל והפער כבר חצה את ה-20 הפרש אחרי 7 רצופות של איסרוב ומהלך של סל ועבירה של טל יעקב. סל ועבירה של אפשטיין סגרו את הרבע השלישי על 71:44 לאורחות.

באר טוביה פתחה את הרבע האחרון עם ריצת 0-7 שצמצמה קלות את ההפרש, אבל לא מספיק כדי באמת להחזיר אותה למשחק. כפ"ס חזרה לרוץ ועם יציאה מהירה להתקפה אחרי ריבאונד הגנה הגדילה שוב את הפער לאזור ה-30. האורחת שמרה על היתרון, וסיימה בסוף עם ניצחון 89:60 אחרי סל באזר של שחר יום טוב.

קלעו לבאר טוביה: עידן שלוש 24, ירדן עיבל 12, ראם נונו 9, עינב אסולין 8, מאיה מדרי 5, סול קרמר 2.

קלעו לכפ"ס: טל יעקב 22, מיכל אפשטיין 19, מאיה איסרוב 14, לירז קניג 12, דרור מייברג 8, אופיר פרפרה 6, שחרן יום טוב ועדן גיוסי 4 כ"א.