לאומית נשים: פותחים את עונת 2015/16

 

יריית הפתיחה של הליגה השנייה בכדורסל נשים לעונת 2015/16 תישמע הערב, ולחובבי הכדורסל הנשי מצפה עונה מרתקת במיוחד. הליגה תמשיך במתכונתה מהעונה החולפת עם 2 מחוזות ו-20 קבוצות, אלא שבניגוד לעונה שעברה יהיו 3 יורדות לארצית מכל מחוז ועולה אחת לליגת העל. הסיבוב הראשון ייערך בהשתתפות כל 10 הקבוצות בכל מחוז, ולאחר מכן יתרחש פיצול. 4 הראשונות מכל מחוז יתקבצו לפלייאוף עליון שישוחק שני סיבובים. אחריו יתייצבו 4 הראשונות מתוך ה-8 לפיינל פור של הטוב מ-3. 6 הקבוצות הנותרות בכל מחוז ימשיכו לבית תחתון ויישארו בשני מחוזות, גם שם ישוחקו שני סיבובים ובסך הכך 10 משחקים, ובסיומם 3 האחרונות יפנו את מקומן בליגה.

מחוז צפון

אלה הקבוצות במחוז הצפוני: הפועל זכרון-מעגן, הפועל נהריה, מכבי חיפה, הפועל נצרת, הפועל גליל עליון/קריית שמונה, הפועל עמק יזרעאל, אליצור נתניה, הפועל קריית טבעון, הפועל כאוכב, הפועל גלבוע/מעיינות, אקדמיית וינגייט.

שימו לב ל: 1. טובות השתיים: רק ב-2 קבוצות על הקווים יהיו נשים. בזכרון תתייצב סיון בלליס לעונתה הראשונה, ואילו בקרית טבעון תהיה זו לנה איזנשטט שפותחת עונה שנייה כמאמנת-שחקנית במועדון.

2. הופעת בכורה: אבישי גורדון בגליל עליון/קריית שמונה פותח עונה ראשונה על הקווים כמאמן נשים ובכלל.

3. כמו יין טוב: לעומתו, שמחה לב צור מאליצור נתניה סוגר כבר 40 שנה על הקווים בתפקידים כאלה ואחרים, והשנה יאמן את קבוצתו שויתרה על המקום בליגה הראשונה בגלל קשיים תקציביים.

 

מחוז דרום

אלה הקבוצות במחוז הדרומי: אליצור תל אביב, מכבי רעננה, מכבי רחובות, הפועל ראשון לציון, מכבי גדרה, מכבי גני תקוה, בני יהודה, הפועל באר טוביה, אליצור רמלה, מכבי תל כביר.

שימו לב ל: 1. טובות השתיים: גם בדרום רק שתי נשים על הקווים. עדי אופיר בגדרה, וגליה אורבך ברעננה.

2. הופעת בכורה: לא פחות מ-5 מאמנים יעשו את עונתם הראשונה בקבוצה שלהם. רועי אייזנברג באליצור תל אביב, גליה אורבך ברעננה, מושיק יוליס ברחובות, אייל זילברמן בתל כביר וקובי ברודו בגני תקווה.

3. כמו יין טוב: קפטנית בני יהודה היא לא אחרת מאשר אירה חשיבון שתחגוג יום הולדת 52 בינואר הקרוב. בבאר טוביה נותנת לה פייט ראוי ויקה רודובסקי שחגגה 51 לפני שבוע וחצי. ברמלה תמצאו את אינה גורביץ' בת ה-47.