ליגה לאומית לנוער – מחזור 2

מאת: אילון סלוס

המחזור הראשון מתאפיין בהרבה משחקים צמודים, מתח ועניין. לאור צמצום הליגה צפויה לנו עונה מרתקת שבו לכל משחק יש משמעות גדולה. במחוז צפון הצהרת כוונות של שלוש הקבוצות שהן אורחות קבע בצמרת הגבוהה: מכבי אסי חיפה, עמק יזרעאל וגלבוע/מעיינות. מחוז מרכז מסתמן כמחוז חזק עם הרבה קבוצות טובות: מחזיקת הגביע מעיר היין מפסידה בבית להוד השרון המפתיעה, האלופה מרעננה מנצחת אחרי מותחן את נתניה. מחזור חלקי במחוז דרום שבו גן יבנה (בתמונה) רושמת ניצחון היסטורי בליגת העל לנוער.

מחוז צפון
שלוש קבוצות עם שתי ניצחונות: מכבי אסי חיפה, הפועל גלבוע/מעיינות והקבוצה המפתיעה מכבי פרדס חנה, שתי המנצחות של המחזור האחרון הפועל עמק יזרעאל והפועל ניר נהריה יפגשו בסוף החודש למשחק הדחוי, גליל עליון/קרית שמונה והפועל ג.מ. צעירים עם ניצחון והפסד, ושלוש קבוצות ללא ניצחון: מכבי חיפה, אקדמיית וינגייט צפון, הפועל קרית טבעון. שתי קבוצות שהפסידו במחזור הראשון, מכבי עמיחי חדרה ואליצור קריית אתא, ייפגשו למשחק ביום רביעי

גליל עליון/קרית שמונה – הפועל ג.מ. צעירים 78-87
(אתר סל הגלבוע)
פתיחת משחק טובה מאוד מצידה של גלבוע שאלון חנני קולע 4 נקודות ראשונות במשחק.
משחק בקצב גבוה של שתי הקבוצות שרק מחפשות לרוץ. כבר מהרגע הראשון היה אפשר לראות שנטע בן שלום הגיע למשחק כשהוא מסיים את הרבע עם 8 נקודות מתוך ה-13 של גלבוע/מעיינות צעירים. תוצאת הרבע הראשון 18-13 למארחים.
משחק התקפה מצוין של גלבוע/מעיינות צעירים ברבע השני ובמיוחד של פריבר שנכנס לענייניים וקולע מכל טווח.
שמנגד לידור חיון מחזיר בנקודות משלו. תוצאת מחצית 35-31 למארחים.
בתחילת המחצית השנייה הייתה רק קבוצה את על במגרש והיא המארחת מהגליל שעל כל טעות בהתקפה של גלבוע/מעיינות צעירים עשתה סל קל. כאשר היתרון של גליל עליון/ק"ש עומד כבר על 19 נקודות בסיום הרבע השלישי.69-50 למארחים.
בתחילת הרבע הרביעי שחקני גלבוע שינו הגנה ועברו להגנה אזורית כאשר שחקני גליל מתקשים מאוד למצוא את הטבעת, ואילו שחקני גלבוע במשחק התקפה מצוין ברשותו של נטע בן שלום מורידים את ההפרש ל-7 נק'
חמש דקות לסיום.
ירושלמי המארח דואג שהמשחק יישאר אצל המקומיים ועם 5 נקודות מהירות גומר את המשחק.
שחקני גלבוע קולעים ברבע הרביעי 33 נקודות.
תוצאת הסיום בדרבי ההתיישבות העובדת 78-87 לגליל עליון / קריית שמונה.

קלעו לגלבוע/מעיינות צעירים: נטע בן שלום 22 ,דן פריבר- 18,יאיר הררי-16,אלון חנני -10,יהל צור -9,עומר לק -3 .
מכבי חיפה – הפועל גלבוע/מעיינות 72-65
(אתר סל הגלבוע)
האורחים מגיעים לאולם הקשה בביכורים למשחק חוץ קשה שהתפתח כצמוד לכל אורכו- יתרון השיא היה 10 נק' לזכות האדומים כאשר היתרון עובר מצד לצד פעמים רבות במהלך המשחק הקשוח שהתפתח בחיפה.
ברבע הראשון מתפתח משחק צמוד מאד, יתרון בן 1-3 נק' לכל קבוצה- שלו הר אבן הגבוה היעיל של המקומיים פותח עם 4 רצופות ולאחריו שלשה ראשונה מתוך שש של פלג לביא המצויין, האורחים מייצרים נק' בעיקר מקו העונשין עד ששלשה של סרוסי ושתי נק' נוספות מהקו סוגרות רבע חלש מאד של האורחים ב- 16-13 לגלבוע/מעיינות.

לביא פותח את הרבע עם שלשה נוספת ומשווה את התוצאה, האורחים עם 4 שלשות ברבע ומשחק התקפה משופר לקראת סיומו יוצרים פער של 7 נק'- 36-29 בירידה למחצית לאחר שלשה של עידו כהן מגלבוע/מעיינות.

סרוסי פותח עם שלשה אך האורחים לא משכילים לבצע עצירה וחוטפים מיד סל מוייסבך. רבע הגנתי טוב מאד של החיפאים שכופים 11 איבודי כדור ברבע. וייסבך עם 8 אישיות ברבע ועומר אברהם עם סל קשה ויפה מעלים את המקומיים ליתרון בן שתי נק' ורק שלשה על הבאזר של סרוסי שומרת את היתרון אצל האורחים 49-48 בתחילת הרבע האחרון.

פלג לביא עם 3 שלשות ענקיות ברבע אחרון נפלא שלו, מנגד עידו כהן עם שתי שלשות רצופות שומרים את המשחק צמוד צמוד עד שעמית ראובן בחיתוך נפלא מעלה את האורחים ל- 66-62 כ-3 ד' לסיום. וייסבך סיים את המשחק עם מתיחות חזקות ברגליים מהמאמץ הרב, אביאל לוי שבחמש הדקות האחרונות השתלט על המשחק ולקח כל כדור חוזר, תיבל בסל ועבירה וביחד עם נטע גל (5 כ"ח בהתקפה), עמית ראובן ועופרי נווה עם נק' חשובות מהקו ועצירות רבות בהגנה משאירים את הניצחון אצל האורחים מהגלבוע 72-65 בסיום.

ליאור קרת מאמן גלבוע/מעיינות: "מגיע קרדיט גדול לשחקני חיפה 2 ולמאמנם בני כץ על מאמץ עצום והגנה אזורית מצוינת, יש לנו הרבה מה ללמוד מהמשחק הקשוח שהתפתח ואני שמח וגאה בשחקנים ובצוות שלי שאנו יכולים ללמוד לאחר ניצחון. האופי והעומק שלנו הם שעזרו לנו לנצח גם במגרש קשה, מול קבוצה טובה ומאומנת ובעיקר כשהרבה דברים לא הלכו לכיוון שלנו- ידענו למצוא את הדרך ואת האנשים שיכולים לנצח עבורנו את המשחק"

קלעו לגלבוע/מעיינות: נטע גל- 17 נק'/ 7כ"ח/3 אס', עמית ראובן- 12 נק'/3 כ"ח/4אס'/6 חט', עופרי נווה- 10 נק'/8 כ"ח/4 אס'/3חט', עידו כהן- 9נק'/2כ"ח/3 חט', שי סרוסי- 9 נק'/ 2כ"ח/3אס', שגב גרילק- 6 נק'/6 כ"ח/4 אס'/3 חט'
אביאל לוי- 5 נק'/5כ"ח, אילן מוקין-2 נק'/5 כ"ח, שובל וקנין- 2 נק'/2 כ"ח/2אס'/2חט'.
דניאל סידריוק ואמיר הרבסט שיחקו ולא קלעו

קלעו למכבי חיפה: לביא- 18 נק'= 6 שלשות, וייסבך- 16 נק' ומעל 20 כ"ח, שלו הר אבן- 8 נק' ומעל 10 כ"ח.

אקדמיית וינגייט צפון – מכבי פרדס חנה 67-57
הפועל קרית טבעון – מכבי חיפה אסי 100-83
מכבי עמיחי חדרה – אליצור קריית אתא (יתקיים ביום רביעי 22.10)
הפועל ניר נהריה – הפועל עמק יזרעאל (יתקיים ביום שבת 31.10)

מחוז מרכז
המחזור השני מותיר שלוש קבוצות עם מאזן מושלם: האלופה מכבי עירוני רעננה, הפועל לב השרון מקי, הפועל ת”א אוסישקין. אחריהן 5 קבוצות עם מאזן 1-1: אליצור עירוני נתניה, מכבי טדי ת”א, אקדמיית וינגייט דרום, מכבי ראשל”צ איציק, מכבי הוד השרון ובתחתית 4 קבוצות ללא ניצחון: הפועל יורם חולון, בני הרצליה, הפועל כפר סבא אביב ועירוני אהרן ר”ג

מכבי הוד השרון – הפועל יורם חולון 54-64
(דיווחו של גבי ויגלר)

לאחר ניצחון חוץ גדול בשבוע שעבר על ראשון לציון התייצבה מכבי הוד השרון יחד עם מאמנה חי דוידי ועוזרו לירן ברמן, למשחק ביתי מול הפועל חולון.
משחקה של הוד השרון החל עם החטאות ובמצב של 4-0 .רק לאחר שלוש דקות של משחק הצליחו שחקני הוד השרון לקלוע סל ולאחר שתי דקות נוספות ברבע יחד עם שיפור ההגנה מצד הוד השרון, והקבוצה עלתה ליתרון וסיימה את הרבע בתוצאה: 12-19.
ברבע השני, משחק פיזי של חולון וריבוי בעבירות אך יחד עם זאת הוד השרון מצליחים להגדיל את היתרון ל- 12 נקודות. חולון לא נשברת ונלחמת על כל כדור ועולה ליתרון נקודה, 13-14. בסופה של המחצית ירדו הקבוצות עם יתרון 6 להוד השרון 26-32.
הרבע השלישי נפתח שוב במשחק פיזי ואגרסיבי מצדם של האורחים, שחקני חולון יחד עם רפיון בהגנה של הוד השרון ובעיית עבירות הפער הצטמצם בסיום הרבע השלישי ל 41-44.
רבע הרביעי חולון לא מצליחים לשמר את המומנטום מסוף הרבע הקודם ושחקני הוד השרון עלו נחושים לנצח את המשחק. שחקני הוד השרון הפגינו אופי ובמשחק הגנה מצוין ואף לא פחות פיזי מחולון חזרו להוביל שוב לאורך כל הרבע ושלוש דקות לסיום התוצאה 48-52.
הוד השרון המשיכו עד הסוף עם משחק חכם ולא אבדו את הראש גם שחולון לחצו וניסו לחזור למשחק. בדקה האחרונה חולון ביצעו עבירות והביא את שחקני הוד השרון לקו העונשין והפעם שחקני הוד השרון דייקו מהקו ושיפרו את סטטיסטיקת זריקות העונשין של הקבוצה. ובסיום ניצחון של הוד השרון בתוצאה 54-64.

בני הרצליה – מכבי רעננה עירוני 76-57
(אתר עירוני רעננה)
אחרי הניצחון הדחוק בנקודה על אליצור עירוני נתניה במחזור הפתיחה יצאה מכבי עירוני יורם רעננה לדרבי נגד בני הרצליה, שחיפשה ניצחון בכורה בליגה. שתי הקבוצות פתחו בצורה מהוססת ואחרי קרוב ל-5 דקות הראה הלוח 3-2. לאורחים. המקומיים הלכו פנימה לרותם זיו, שהפך את התוצאה ל-5-8 אבל ספג עבירה שלישית מהירה, בעוד עדן נלגס וגיל בני מחזירים את ההולכה לכחולים עם 13-10. שלשה של מייקל בריסקר שמרה את קבוצתו ביתרון קטן, לפני שדין זהבי ורועי יעקב סגרו את הרבע ביתרון 16-17 לקבוצתו של איתי לוי.

המשחק המשיך להיות צמוד גם ברבע הבא, כשאף קבוצה לא מצליחה לברוח ליריבה. בריסקר דייק שוב מעבר לקשת (בשלשה סטייל שון אליוט עם העקבים מעל קו החוץ בפינה), תום אולנובסקי ועומר ויצמן סיימו ביעילות מקרוב, אולם שלשה של דרור דרגוצקי צימקה ל-27-26 ובהמשך עלה דור בורגס מהספסל עם חמש נקודות מהירות בדרך לשיוויון 31-31. בני ונלגס הגיבו בצד השני והורידו את פנינת השרון ביתרון קטן של 38-36 להפסקה.

הרבע השלישי היה שייך בעיקר לויצמן, שעם סיומת טובה מקרוב תוצרת דישים יפים של נלגס העלה את הכחולים ל-48-44. דין זהבי דייק בשלשה ועומרי גוטמן הפך ל-50-51, אולם רעננה לא ויתרה, כשבריסקר מקו-העונשין ועמרי איל בשלשה מהפינה קבעו 55-51 בכניסה לעשר הדקות האחרונות.

קבוצתו של רון נוה, שלא ספגה הפסד מול הרצליה בנוער מאז שלהי 2011, הציגה הגנה נהדרת ברבע האחרון ושלטה בריבאונד ההגנה. בריסקר ובני הגדילו ל-59-51 וגם ניסיון של הלבנים לצמק לא עזר, כשבריסקר עם 5 רצופות משלים ריצת 2-14 ועל הלוח זה 64-53. גם כשהאורחים לא קלעו הם השיגו את העצירות בהגנה והמקומיים נותרו מאחור. בני, נלגס, אולנובסקי ו-ויצמן הגדילו את הפער עד ל-76-57 משכנע בסיום.

הפועל ת”א אוסישקין – אקדמיית וינגייט דרום 81-84
הפועל לב השרון מקי – הפועל כפר סבא אביב 54-73
אליצור עירוני נתניה – מכבי טדי ת”א 52-76
עירוני אהרן ר”ג – מכבי ראשל”צ איציק 88-81

מחוז דרום
שלוש קבוצות עם מאזן מושלם: הפועל דני ירושלים, הפועל באר טוביה, הפועל גן יבנה. הפועל ברנר ואליצור יבנה עם ניצחון והפסד, מכבי ת"א עם ניצחון אחד ומשחק חסר, וחמש קבוצות ללא ניצחון: הפועל ירושלים יובל, הפועל עומר רחובות, הפועל ב"ש/בני שמעון ושתי קבוצות שייפגשו במשחק השלמה: הפועל מודיעין אורנים והפועל נס ציונה איתי
הפועל דני ירושלים – הפועל ירושלים יובל 67-71
מכבי ת"א – הפועל עומר רחובות 47-108
מכבי עופר ראשל”צ – הפועל ברנר 68-84
הפועל באר טוביה – הפועל ב"ש/בני שמעון 34-71
הפועל גן יבנה – אליצור יבנה 65-84
הפועל מודיעין אורנים – הפועל נס ציונה איתי (יתקיים ביום שלישי 21.10)