ליגה לאומית לנוער – מחזור 3

מאת: אילון סלוס

מחוז צפון
מחזור בסימן ניצחונות ביתיים שרק גליל עליון/קרית שמונה מצליחה לנצח בחוץ. שתי הקבוצות של גלבוע/מעיינות מנצחות בבית ואליצור קרית אתא מנצחת אחרי מותחן צמוד את קרית טבעון.
שלוש קבוצות שהגיעו בעונה שעברה לפלייאוף העליון שומרות על מאזן מושלם: מכבי אסי חיפה, הפועל גלבוע/מעיינות והפועל עמק יזרעאל (משחק חסר). אחריהן 4 קבוצות עם מאזן חיובי 1-2: גליל עליון/קרית שמונה, מכבי פרדס חנה, הפועל ג.מ. צעירים ואליצור קריית אתא. הפועל ניר נהריה עם ניצחון והפסד ומשחק חסר ובתחתית 4 קבוצות ללא ניצחון:מכבי חיפה, אקדמיית וינגייט צפון, הפועל קרית טבעון ומכבי עמיחי חדרה.

הפועל גלבוע/מעיינות – מכבי עמיחי חדרה 44-72
(אתר סל הגלבוע)
הפועל ג.מ. צעירים – הפועל ניר נהריה 56-60
(אתר סל הגלבוע)
המשחק נפתח באנרגיות מצוינות של הפועל ג.מ. צעירים ושלשה של יהודה בוכריס כבר בהתקפה הראשונה של המשחק הייתה הסימן לכך שהמקומיים באו לתת פייט גדול ליריבה הקשה מנהריה.
הרבע הראשון היה בתחילתו בשליטה מקומית. הכדורים הלכו פנימה בעוד שהאורחים לא מצאו את הטבעת. אולם, חוסר ריכוז בגנה לקראת סיום הרבע הוביל לכך שנהריה הצליחה לצמצם. בתום הרבע הפועל ג.מ. צעירים ביתרון קטן של 13-11.
לרבע השני, המקומיים עולים נחושים והשתלטו על המשחק. דן פריבר עם 9 נקודות מוביל את המקומיים לריצה של 6-20 ולגרום להרבה עצבים בצד של האורחים. 17-33 תוצאת מחצית.
אחרי המחצית, נהריה התאפסו והתחילו לנגוס ביתרון. רבע פיזי מאוד וקצב משחק שהתאים יותר לאורחים והם מצמקים את התוצאה ל- 6 נקודות. 37-47 להפועל ג.מ. צעירים.
רבע אחרון מותח מאוד, נהריה ממשיכה לשחק פיזי מאוד שג.מ. צעירים מתקשים להשיג עצירות בהגנה ולעצור את איתי לוי שמוביל את נהריה עם 26 נקודות ולהוריד את הפער עד כדי 2 נקודות בלבד. אולם סיום משחק גדול של נטע בן שלום, יאיר הררי, ושלשה ענקית של דן פריבר מבטיחות את הניצחון למקומיים.

קלעו ל הפועל ג.מ. צעירים: נטע בן שלום 18 נקודות, דן פריבר 18 נקודות, יהודה בוכריס 11 נקודות, יאיר הררי 9 נקודות, שלו מלכה ואלון חנני 2 נקודות כ"א.

מכבי פרדס חנה – גליל עליון/קרית שמונה 63-60
הפועל עמק יזרעאל – מכבי חיפה 56-78
מכבי חיפה אסי – אקדמיית וינגייט צפון 70-87
אליצור קריית אתא – הפועל קרית טבעון 58-59

מחוז מרכז
ההפתעה הגדולה של המחוז החזק, הוד השרון שומרת על מאזן מושלם לאחר ניצחון במשחק חוץ דרמטי בויינגיט,
גם האלופה מכבי עירוני רעננה עם מאזן מושלם שהיא מביסה בבית את יריבתה לצמרת הפועל ת"א אוסישקין. אחריהן 5 קבוצות עם מאזן 1-2: מכבי ראשל”צ איציק, הפועל לב השרון מקי, אליצור נתניה, והפועל ת”א אוסישקין. 3 קבוצות עם ניצחון אחד: מכבי טדי ת”א (משחק חסר), אקדמיית וינגייט דרום והפועל יורם חולון שמשיגה ניצחון בכורה. בתחתית 3 קבוצות ללא ניצחון: הפועל כפר סבא אביב, עירוני אהרן ר”ג ובני הרצליה (משחק חסר)

אקדמיית וינגייט דרום -מכבי הוד השרון 66-65
(דיווחו של גבי ויגלר)
מכבי הוד השרון של חי דודי ועוזר המאמן לירן ברמן התארחה אצל קבוצת האקדמיה בוינגייט.
המשחק החל בשלשה מהירה של האקדמיה כאשר הוד השרון מתעשתים ואחרי סדרת החטאות חוזרים למשחק. היתרון עבר מצד לצדשהרבע מסתיים בשוויון 14-14.
ברבע השני האקדמיה שוב פותחים טוב מובילים בחמש, הוד השרון חוזרים למשחק ומובילים 22-23. למחצית יורדות הקבוצות בתוצאה נמוכה 27-28 לאקדמיה.
רבע שלישי החל כמו הרבע השני. האקדמיה מובילים בשבע נקודות כאשר הוד השרון לקראת סוף הרבע חוזרת מעט אך לא הספיק לאורחים והאקדמיה מגדילה את הפער לארבע נקודות 43-47.
ברבע הרביעי שוב האקדמיה בורחים,והוד השרון רודפים ומצליחים להשוות ל 58-58 דקה וחצי לסיום. התקפה של האקדמיה שקולעת שלוש נקודות ומנגד סל של הוד השרון מביא לתוצאה 60-61. סל ועבירה של האקדמיה מביאה אותם ל-4 יתרון, 60-64. הוד השרון בצד השני במהלך דומה של סל ועבירה מצמקת לנקודה 63-64. עבירה על שחקן האקדמיה שקולע נקודה אחת משתיים 63-65 ו-18 שניות לסיום המשחק. התקפה אחרונה של הוד השרון כשחמש שניות לסיום. שחקן הוד השעון מקבל אסיסט נהדר וזורק לשלשה חלקה. השופטים מאשרים את הסל למרות מחאות הספסל של האקדמיה שטענו ל- AIRBALL והוד השרון מנצחת 65-66 במשחק קשה את האקדמיה.
להוד השרון זהו ניצחון שלישי ברציפות עם מאזן מושלם ללא הפסדים וממקם את הקבוצה במקום הראשון בטבלה.

מכבי רעננה עירוני – הפועל ת”א אוסישקין 70-94
(אתר עירוני רעננה)
מכבי ראשל”צ איציק – הפועל לב השרון מקי 59-85
הפועל יורם חולון- עירוני אהרן ר”ג 84-96
הפועל כפר סבא אביב – אליצור עירוני נתניה 84-59
מכבי טדי ת”א – בני הרצליה (יתקיים ביום שישי 30.10)

מחוז דרום
ארבע קבוצות עם מאזן מושלם: מכבי ת"א, הפועל דני ירושלים, הפועל באר טוביה (משחק חסר), והפועל גן יבנה (משחק חסר). אליצור יבנה והפועל מודיעין אורנים עם מאזן 1-2, מכבי עופר ראשל"צ והפועל ברנר (משחק חסר) עם ניצחון אחד. בתחתית, ארבע קבוצות ללא ניצחון: הפועל ירושלים יובל, הפועל עומר רחובות, הפועל ב"ש/בני שמעון והפועל נס ציונה איתי (משחק חסר)

אליצור יבנה – מכבי עופר ראשל”צ 54-73
הפועל ב"ש/בני שמעון – מכבי ת"א 79-69
הפועל ירושלים יובל – הפועל מודיעין אורנים 74-65
הפועל עומר רחובות – הפועל דני ירושלים 79-50
הפועל ברנר – הפועל באר טוביה (יתקיים ביום חמישי 29.10)
הפועל נס ציונה איתי – הפועל גן יבנה (יתקיים ביום שבת31.10)