ליגה לאומית לנוער – מחזור 4

 

מאת: אילון סלוס

מחוז צפון
שתי היריבות הוותיקות מהעמק נותרות מושלמות אחרי ניצחונות במחזור, עם מאזן 0-4, הפועל גלבוע/מעיינות והפועל עמק יזרעאל. הפתעת המחזור שייכת לגליל עליון/קרית שמונה שמנצחת, בסוג של הצהרת כוונות, בבית את מכבי אסי חיפה מנחילה לה הפסד ראשון ומורידה אותה למקום הרביעי. גם לחמישית, מכבי פרדס חנה מאזן של 1-3. במרכז הטבלה שתי קבוצות עם מאזן 2-2: אליצור קריית אתא והפועל ג.מ. צעירים. שלוש קבוצות עם ניצחון אחד: הפועל ניר נהריה, אקדמיית וינגייט צפון ומכבי חיפה בתחתית שתי קבוצות ללא ניצחון: הפועל קרית טבעון ומכבי עמיחי חדרה שתיפגשנה ביניהן במחזור הבא.

התוצאות:
הפועל קרית טבעון – הפועל גלבוע/מעיינות 84-60
(אתר סל הגלבוע)
שתי הקבוצות הגיעו למשחק במאזנים הפוכים מתחילת העונה- טבעון, קבוצה חזקה שהתחילה את העונה לא טוב עם 4-0 ומנגד האורחים מגלבוע/מעיינות שהחלו ב- 0-4.

האורחים פתחו נפלא משני צידי המגרש ולאחר כ- 4 ד' הלוח מראה 14-5 אדום וסרוסי עם שלשה שנייה מהפתיחה מכריח את המקומיים לפסק זמן אשר לאחריו התנהל משחק התקפי נפלא של שתי הקבוצות- גלעד כץ חריג הגיל המקומי המצוין עם 7 אישיות ברבע מוביל את קבוצתו שמולה משחק הגנה רע מאד של האורחים מצליחים לייצר סלים קלים, מנגד סידריוק לאחר חדירה נפלאה מוסיף שתי שלשות ונטע גל חותם את הרבע עם שלשה 27-24 אדום.

את הרבע השני פתחו האורחים במשחק הגנה נפלא ומשחק התקפה מפרגן ומהנה- גרילק, נווה, אביאל לוי, הרבסט ונטע גל בדקות נפלאות מובילים ריצת 16-4 והתוצאה מראה 43-28. שלשה של כינר צור מורידה ל- 43-31 אבל אז סידריוק עם שתי שלשות נוספות ולוי עם סל על הבאזר מאסיסט נפלא של סרוסי חותמים את התוצאה 51-33 בירידה למחצית.

המחצית השנייה נפתחה עם זריקת עונשין של נטע גל וכדור מהצד לזכות האורחים לאחר עבירה טכנית שספג מאמן טבעון על מתן הכדור המהיר לסרוסי בסיום המחצית. הגנת האורחים המשיכה לעבוד נהדר והמקומיים קלעו את סל השדה הראשון שלהם רק לאחר כ- 5 ד' משחק- זבק הנפלא (עם 9 אישיות ברבע). התקפת האדומים המשיכה לשחק ביחד ולפרגן כאשר וקנין עם סל יפה מעלה ל- 66-39, מוקין בדק' טובות וגרילק שממשיך להיות יעיל חותמים את הרבע 74-46 לאורחים.

ברבע האחרון- וקנין עם 6 אישיות ולוי עם סל יפה פותחים טוב 78-46 לאחר כ-3 ד', אך בדק' האחרונות משחק חלש ולא מאורגן משני צידי המגרש של האדומים ומנגד שתי שלשות של צור ואברמוביץ ובסיום 84-60 לגלבוע/מעיינות.

קלעו לגלבוע/מעיינות:
דניאל סידריוק- 19 נק' ו- 10 כ"ח, שגב גרילק- 16 נק'/8 כ"ח/4 אס'/5 חט', אביאל לוי- 14 נק'/14 כ"ח/2 אס', עופרי נווה- 7 נק'/6כ"ח/3אס'/2חט', נטע גל- 7 נק'/3כ"ח/3אס', שובל וקנין- 7 נק'/2כ"ח, שי סרוסי- 6 נק'/6 אס'/2 חט', עמית ראובן- 2 נק'/3אס'/3חט', אילן מוקין- 2 נק'/2חט'/4כ"ח, אמיר הרבסט- 2 נק'/2אס'

הרבו לקלוע לקרית טבעון: גל זבק- 15 נק', גלעד כץ- 11 נק'

ליאור קרת מאמן גלבוע/מעיינות: " התקפית שיחקנו שלושה רבעים וחצי של כדורסל נפלא- מפרגן, סבלני, חכם ובקצב שלנו, הגנתית- ברבע הראשון לאחר דקות מצוינות אפשרנו סלים קלים למקומיים, אני שמח שהשכלנו לבצע וליישם הפקת לקחים מהירה ולצאת לשלושה רבעים של הגנה מתאמצת וחכמה, דרכה הכתבנו את קצב המשחק שאנו רוצים. חבל שבדקות האחרונות רמת הביצוע אצל חלק מהשחקנים ירדה והפסדנו דקות יקרות בהן אפשר וצריך להתקדם כפרטים וכקבוצה. בסה"כ אני גאה בשחקנים שלי על הדרך בה שיחקנו ברוב שלבי המשחק- הפגנו משמעת, אינטנסיביות, אגרסיביות, מאמץ ופרגון שאם נשכיל להתמיד בהם נמשיך להתקדם וליהנות ביחד"

מכבי חיפה – מכבי עמיחי חדרה 51-65
אקדמיית וינגייט צפון – אליצור קריית אתא 66-86
גליל עליון/קרית שמונה – מכבי חיפה אסי 60-70
הפועל ניר נהריה – מכבי פרדס חנה 71-51
הפועל עמק יזרעאל – הפועל ג.מ. צעירים 47-76

מחוז מרכז
משחקים צמודים ומרתקים שאף משחק לא מסתיים מעל 10 הפרש, במחוז מרכז במחזור הרביעי, שמותיר את האלופה מכבי עירוני רעננה עם מאזן מושלם 0-4 בראש הטבלה, לאחר ניצחון במפגש הצמרת מול השנייה מכבי הוד השרון. שגם לדולקות אחריה מכבי ראשל”צ איציק ואליצור עירוני נתניה יש מאזן 1-3, אחריהן שתי קבוצות עם שתי ניצחונות: הפועל ת”א אוסישקין (משחק חסר) והפועל לב השרון מקי. חמש קבוצות עם ניצחון אחד: הפועל כפר סבא אביב, הפועל יורם חולון ובני הרצליה, מכבי טדי ת”א (משחק חסר) , אקדמיית וינגייט דרום (משחק חסר) ורק עירוני אהרן ר”ג עדיין ללא ניצחון.

התוצאות:
מכבי הוד השרון – מכבי רעננה עירוני 77-67
מכבי עירוני יורם רעננה התארחה אצל מכבי הוד-השרון המפתיעה, כששתי הקבוצות מחזיקות במאזן 0-3 ויודעות שניצחון יהיה משמעותי עבורן בכדי להשיג את המטרה להיכנס לבית העליון.
עדן נלגס ועומר ויצמן העלו את הכחולים ליתרון 7-4, אולם עידו אלון איזן את התוצאה בשלשה ויד רכה של אלירן חדד העבירה את היתרון להוד-השרון עם 13-15. גיל בני עם שתיים מקו-העונשין ואסיסט לבן תומפסון החזיר את ההובלה לרעננה בתום הרבע הראשון – 17-15.
תומפסון (מסוכריה של מייקל בריסקר) ועמרי איל (מאסיסט של נלגס) קבעו 21-18, אולם המקומיים יצאו לריצת 0-9, כששלשות של אלון ששון ועידו אלון הפכו את התוצאה ל-21-27. בריסקר ענה בשלשה חשובה ובני עם סל ומסירה ל-2 נקודות של קאי אגין הפכו ל-28-27. המשחק הצמוד נמשך עד להפסקה, כשעומר פולג נותן דקות טובות מהספסל האורח עם 5 נקודות מהירות, בעוד ניר צוק וששון דואגים לשמור את קבוצתו של חי דוידי קרובה ועל הלוח 35-34 לפנינת השרון במחצית.
פולג המשיך במלאכה עם סל בפתיחת הרבע השלישי ויחד עם בריסקר ונלגס ניסו להוביל את האורחים קדימה, אך ששון וחבריו הגיבו בצד השני וצימקו ל-42-41. שחקניו של רון נוה הרימו אנרגיות בהגנה ועם פיניש נהדר של בריסקר ונלגס הנהדרים ביצעו בריחה ל-56-48. הוד-השרון העקשנית לא הרימה ידיים וכך יצאו הלבנים למסע קיזוז הפער, כששלשות נוספות של אלון וששון יחד עם שני סלים של חדד מביאים את קבוצתם עד לשוויון באמצע הרבע האחרון בעוד נלגס מסתבך בבעיית עבירות. בני ובריסקר לקחו אחריות והעלו את קבוצתם ל-72-67. מכאן המקומיים כבר לא יכלו לחזור ו-5 רצופות של בריסקר הבטיחו ניצחון יקר לרעננה עם 77-67 בסיום.

בני הרצליה – הפועל כפר סבא אביב 61-54
מכבי ראשל”צ איציק – הפועל יורם חולון 84-87
הפועל לב השרון מקי – אליצור עירוני נתניה 69-66
הפועל ת”א אוסישקין – מכבי טדי ת”א (יתקיים ביום רביעי 4.11)
עירוני אהרן ר”ג – אקדמיית וינגייט דרום (יתקיים ביום שבת 7.11)
מחוז דרום
מחזור חלקי במחוז דרום שרק שני משחקים מתקיימים ונגמרים בצורה חד צדדית, והשאר נדחים למוצאי שבת. שתי הקבוצות המנצחות של המחזור נותרות עם עם מאזן מושלם: הפועל דני ירושלים ומכבי ת"א. אחריהן חמש קבוצות עם שתי ניצחונות: הפועל ברנר, הפועל גן יבנה , אליצור יבנה, הפועל מודיעין אורנים והפועל באר טוביה. בתחתית שתי קבוצות עם ניצחון אחד: מכבי עופר ראשל"צ והפועל נס ציונה איתי, ושלוש קבוצות ללא ניצחון: הפועל ירושלים יובל, מכבי עומר רחובות, הפועל ב"ש/בני שמעון.

התוצאות:
מכבי ת"א – הפועל ברנר 52-89
הפועל דני ירושלים – הפועל ב"ש/בני שמעון 41-72
הפועל מודיעין אורנים – מכבי עומר רחובות (יתקיים ביום שבת 7.11)
הפועל גן יבנה – הפועל ירושלים יובל (יתקיים ביום שבת 7.11)
אליצור יבנה – הפועל נס ציונה איתי (יתקיים ביום שבת 7.11)
מכבי עופר ראשל”צ – הפועל באר טוביה (יתקיים ביום שבת 7.11)