ליגה לאומית לנוער – מחזור 6

מאת: אילון סלוס

הגרלת רבע גמר גביע המדינה לנוער ע"ש יגאל דר ז"ל , שנערכה ביום ראשון קבעה מפגש מסקרן בין האלופה מכבי רעננה למחזיקת הגביע מכבי ראשל"צ איציק, במשחקים נוספים: גלבוע/מעיינות תארח את מכבי ת"א, בני הרצליה מול הפועל ת"א אוסישקין והפועל גן יבנה מול מכבי אסי חיפה. המשחקים ייערכו ביום חמישי 10/12.

מחוז צפון
הפועל גלבוע/מעיינות והפועל עמק יזרעאל יוצרות ראש חץ בצמרת ולשתיהן מאזן מושלם של 0-6, אחריהן שלוש קבוצות שמשלימות את חבורת הצמרת עם מאזן 2-4: גליל עליון/קרית שמונה, מכבי אסי חיפה והפועל ג.מ. צעירים שמתבססת במקום החמישי אחרי ניצחון על הדולקת אחריה מכבי פרדס חנה (3-3), גם לאליצור קריית אתא מאזן 3-3. בתחתית חמש קבוצות עם מאזן שלילי: מכבי חיפה, אקדמיית וינגייט צפון (4-2) הפועל ניר נהריה, הפועל קרית טבעון (5-1) וסוגרת את הטבלה, מכבי עמיחי חדרה עדיין ללא ניצחון.

התוצאות:
הפועל ג.מ. צעירים – מכבי פרדס חנה 57-80
(אתר סל הגלבוע)
גלבוע/מעיינות צעירים אירחו בקרב על המקום החמישי את פרדס חנה שעד כה מהווה את הפתעת העונה עם מאזן של 3 נצחונות ו-2 הפסדים.
גלבוע/מעיינות צעירים יודעת שבשביל להיות בבית העליון ולהעמיד למועדון שנה הבאה בליגת העל לנוער 2 קבוצות היא צריכה לסיים במקום החמישי ובשביל זה היא צריכה לשמור על הבית.
כל 14 השחקנים בסגל העמוק של ברק וינרייב עמדו לרשותו .
הפתיחה של המשחק הייתה חלשה מאוד ששתי הקבוצות מתקשות לייצר אנרגיה ובעיקר משחק כדורסל סביר שגם הפעולות הבסיסיות נכשלות שרק דקות טובות של הררי המקומי מול אלחדד האורח משאיר איזה אור באפלה מבחינת איכות משחק ובסיום הרבע 13-16 לאדומים לבנים.
ברבע השני שתי הקבוצות התחילו להשתחרר ואנרגיות התחילו לבוא לידי ביטוי . המקומיים התמקדו בקסטן האורח ולא נתנו לו לנשום. מנגד האורחים שיחקו אגרסיבי והתחילו להתמלא בעבירות אישיות .3 דקות לסוף המחצית הוליכה גלבוע/מעיינות צעירים 28-30 אבל אז הגיעו דקות של אנרגיה שסוף סוף יצאו מהחניכים של וינרייב וריצת 9-0 העלתה לראשונה את גלבוע/מעיינות 2 לדו ספרתי. קסטן עוד צימק ובמחצית 30-39 לגלבוע/מעיינות צעירים.
הרבע השלישי נפתח בדקות של שליטה מקומית שעלו ליתרון שיא 30-44 לאחר שלשה של פריבר וסל של בוכריס הנהדר. החניכים של צביקה רוזנברג לא נשברו והגיבו בריצה מדהימה של 15-0 תוך 4 דקות והיתרון שוב של האורחים בשחור 44-45 .
בוכריס שבר המומנטום בשלשה חשובה והעלה שוב ליתרון את גלבוע/מעיינות צעירים (שלא נשמט עד הסיום) ובסיום הרבע השלישי 47-53 למקומיים שהכול נראה פתוח.
פרדס חנה הגיעה לרבע הרביעי נטולת אנרגיה ולא הצליחה דקות שלמות למצוא את הטבעת ובעצם קלעה סל שדה אחד כל הרבע. מנגד השחקנים באדום לבן הראו אופי ופשוט התפוצצו על המגרש לא עם יכולת גדולה אבל עם אינספור אנרגיות שכמעט כל שחקני הקבוצה תורמים את שלהם ברבע וסוגרים רבע מדהים של 10-27 שהאורחים קולעים סל שדה בודד כל הרבע ובסיום 57-80 לגלבוע/מעיינות צעירים שמתקרבת מאוד לבית העליון !

קלעו לגלבוע/מעיינות צעירים:
יאיר הררי -21, יהודה בוכריס-12, אלון חנני, אופק סבג- 9 כ"א ,דן פריבר -7, שלו מלכה -6, נטע בן שלום, אור שבתאי -4 כ"א, דניאל כהן -3, חן ברגר,בניהו סרור-2 כ"א, יהל צור-1

הרב לקלוע לפרדס חנה :
דניאל אלחדד -12, יהונתן רז -10, עידו טייכמן -9, שחר קסטן רז- 8

אקדמיית וינגייט צפון – מכבי עמיחי חדרה 60-71
גליל עליון/קרית שמונה – הפועל גלבוע/מעיינות 73-60
(אתר סל הגלבוע)
שחקני גלבוע/מעיינות הגיעו מוכנים למשחק החוץ הקשה ביותר שלהם העונה מול גליל עליון- קבוצה מאומנת היטב אשר ניצחה את כל משחקיה למעט הפסד חוץ מול עמק יזרעאל.
רבע ראשון צמוד מאד התפתח באולם הנפלא בכפר בלום, כאשר עופרי נווה פותח נפלא עם 8 נק' רצופות ומנגד שקד ירושלמי ותום ספקטור עם 6 ו-5 נק' בהתאמה מובילים את קבוצותיהם,
רבע הגנתי טוב וקשוח של שתי הקבוצות מסתיים ב- 14-13 למקומיים לאחר שלשה של סידריוק ושתיים מהקו של חודרוב המקומי.

ברבע השני- אילן מוקין, שגב גרילק ושובל וקנין מביאים תנופה אדירה מהספסל ביחד עם נטע גל שקולע 8 נק' ברבע הגנתי נפלא שלנו כאשר למעט הסל הראשון של ספקטור, הגליל ללא סלי שדה עד המחצית שמסתיימת ב- 32-24 לאורחים.

רבע שלישי מצוין של עמית ראובן, אמיר הרבסט עם המון אחריות, נק' חשובות ועבודה נפלאה בריב' ההגנה. שגב גרילק ממשיך להיות נפלא משני צידי המגרש ועופרי נווה עם 6 נק' משלו בסיום הרבע מובילים את גלבוע,
כאשר מנגד לידור חיו בדק' טובות, ספקטור וירושלמי עם שלשה כ"א ובסיום הרבע 49-38 לאורחים.

ברבע האחרון ירושלמי ממשיך לשחק נפלא ועם 9 נק' אישיות ברבע מוביל את חבריו, אביאל לוי בדק' נפלאות משני צידי המגרש ביחד עם שובל וקנין, עמית ראובן במחצית שנייה נפלאה והרבסט ששוב משרה שקט בקבלת ההחלטות מול ניסיונות הלחץ של המקומיים מעלים כבר ל-18 נק' הפרש.
לידור חיו עם שלשה בשנייה האחרונה מוריד את הפער וחותם את התוצאה על 73-60 משכנע לגלבוע/מעיינות.

דבר המאמן ליאור קרת: "ראשית, כל הכבוד לגליל על האירוח הנפלא והמכבד בסיום המשחק, המון פרגון על המאמץ והרצון לאורך המשחק כולו והמון הצלחה בהמשך.
שנית, אני גאה מאד בשחקנים ובצוות שלי על המאמץ, הפרגון ובעיקר היכולת המנטלית המרשימה שהפגינו הן בהכנה למשחק והן תוך כדי המשחק בעיקר בדק' בהם הדברים לא הלכו בכיוון שלנו.
שחקנים לקחו אחריות, קיבלו החלטות טובות ובעיקר שמרו על רמת ריכוז גבוה ונצמדו למטרות שלנו. שלישית, אני שמח שניצחנו ובעיקר גאה בדרך בה שיחקנו את המשחק הקשה הזה. "

קלעו לגלבוע/מעיינות : עופרי נווה- 16 נק'/3 כ"ח/3 אס', שגב גרילק- 14 נק'/ 7 כ"ח/3 אס'/3 חט', נטע גל- 12 נק'/5 כ"ח/3 אס', שובל וקנין- 8נק'/5 כ"ח/4 חט', עמית ראובן- 8נק'/3 כ"ח/3 אס'/4 חט', אביאל לוי- 6 נק'/12 כ"ח/2 אס'
אמיר הרבסט- 6 נק'/ 3 כ"ח, דניאל סידריוק- 5 נק'/5 כ"ח/4 אס', שי סרוסי ואילן מוקין- 3 ו-4 כ"ח בהתאמה.

הרבו לקלוע לגליל עליון: שקד ירושלמי- 22 נק', תום ספקטור- 16 נק', לידור חיו- 14 נק'

הפועל ניר נהריה – אליצור קריית אתא 72-57
הפועל עמק יזרעאל – מכבי חיפה אסי 75-79
מכבי חיפה – הפועל קרית טבעון 75-77

מחוז מרכז
המחזור השישי מסמן שלוש קבוצות שמתחילות להתבסס בצמרת: האלופה מכבי עירוני רעננה מוליכה עם מאזן מושלם 0-6 בראש הטבלה, אחריה שתי קבוצות עם מאזן 1-5: הפועל ת”א אוסישקין ומכבי הוד השרון. במרכז הטבלה אליצור עירוני נתניה ואקדמיית וינגייט דרום עם מאזן 2-4 אחריהן הפועל לב השרון מקי ומכבי ראשל”צ איציק עם מאזן של 3-3. בתחתית 5 קבוצות עם מאזן שלילי: בני הרצליה (4-2), הפועל כפר סבא אביב, הפועל יורם חולון, עירוני אהרן ר”ג שרושמת ניצחון בכורה העונה ומכבי טדי ת”א (5-1).

התוצאות:
מכבי ראשל”צ איציק – מכבי רעננה עירוני 80-69
כ-24 שעות אחרי שהקבוצות הוגרלו זו נגד זו למפגש ב"מטרווסט" במסגרת רבע-גמר גביע-המדינה, נפגשו מכבי איציק ראשון-לציון ומכבי עירוני יורם רעננה במסגרת הליגה למעין משחק של "אלוף האלופים" בין האלופה לבין מחזיקת גביע-המדינה.
הקבוצה מעיר היין ידעה שהפסד יכול לסבך אותה מבחינת תמונת העליה לבית העליון והיא פתחה באנרגיות נהדרות ויתרון 0-6 מהיר. תום אולנובסקי בשלשה העלה את רעננה על הלוח, אבל שגיא פלד הגיב בשלשה משלו ולמרות סל ועבירה שסחט עדן נלגס האורחים נראו כבויים ומבולבלים. דקות טובת של ניב בלול בתוספת שלשה של עידו ויגודמן הזניקו את הכתומים-לבנים עד 8-21, ברבע נדיר מבחינת השרונים, בו גיל בני ומייקל בריסקר מסיימים ללא נקודות.
השניים עלו על הלוח מיד בפתיחת הרבע הבא, כששלשה של בריסקר במתפרצת בעזרת הקרש מורידה ל-13-23, אבל שתי שלשות של ויגודמן ויכולת נהדרת של אופק חכמון הטיסו את המקומיים עד ל-15-35. ראשון-לציון יכלה לשבור את יריבתה בדקות הללו אולם ביזבזה כמה אפשרויות ומנגד היו אלה נלגס מקרוב, בני מקו-העונשין, עמרי איל מחצי-מרחק ואולנובסקי בסל קשה ממש לפני ההפסקה, שהצליחו להוריד במעט את הפער עד 25-39 בלבד, כשהפער בין הקבוצות היה נראה גדול יותר.

שחקניו של רון נוה שאבו עידוד מהסיום של המחצית הראשונה ובני עם 4 מהירות קיזז עד 29-39. רון נקרשביץ ענה עם ארבע משלו, אולם הכחולים לא ויתרו והגביו את הלחץ, כשבריסקר משתחרר ממחצית ראשונה בה קלע 3 נקודות בלבד ובתוספת אסיסט יפה לבן תומפסון זה רק 40-47. תומר חיים דייק מעבר לקשת אך המומנטום היה כבר אצל פנינת השרון והעצבים שיחקו תפקיד מרכזי אצל ראשון-לציון, כשחכמון סופג עבירה בלתי-ספורטיבי עבירה מאבק על לוז בול עם תומפסון. בריסקר ובני המשיכו לנגוס בפער ביחד עם דקות מצויינות של נלגס (שפתח את המשחק עם יותר מדי איבודי כדור אבל השתפר מאד ככל שהמשחק הלך והתקדם), עומר ויצמן ותומפסון הוסיפו אנרגיות הגנתיות לסירוגין עם אולנובסקי היציב ותומר פארן, שנתן דקות נהדרות על חכמון, ועל הלוח רק 52-53, לפני שבלול סגר את הרבע בסל מקרוב ממש עם הבאזר.

נלגס סידר לבריסקר שלשה מהפינה בדרך לשיוויון ואולנובסקי באחת משלו הפך ל-58-56 ויתרון ראשון במשחק לאורחים. חכמון ענה עם סל ועבירה ומיד אחרי זה סיים בלול מתפרצת מקומית בסל קל וגרם לנוה להזעיק פסק-זמן בפיגור 58-61. בני בחדירה גדולה צימק לנקודות ואחרי שנקרשביץ" ותומפסון החליפו סלים הגיע בריסקר עם מהלך סטייל רג'י מילר, כשחטף כדור מריבאונד-הגנתי ביתי, המשיך בכדרור מעבר לקשת והסתובב בכדי לקבור שלשה ענקית – 65-63 לרעננה. ההגנה הכחולה המשיכה להכריח את הביתיים לזריקות קשות ושלטה בריבאונד תוך מלחמה נהדרת של הגארדים על כל כדור. ויצמן ואולנובסקי סיימו בסלים מקרוב והעניקו לקבוצתם יתרון 69-63. נקודות מקו-העונשין של חכמון ורון אלקיים צימקו ל-71-67, לפני שסל יקר של פארן מהפינה נתן לאורחים המון אויר. ויגודמן החטיא שלשה אבל נלגס מסר את הכדור דווקא לחכמון, שקלע פעמיים מהקו. בני ריחף באויר מול נקרשביץ' והניח את הכדור בטבעת ועצירות הגנתיות של השרונים אילצה את הלבנים לשלוח פארן ונלגס לקבוע מהעונשין 78-69. חטיפה של בני מחכמון בדרך לליי-אפ חתמה מחצית שנייה מדהימה של קבוצתו, בה קלעה 55 נקודות מול 30 של יריבתה בדרך לניצחון מרשים

מכבי הוד השרון – הפועל כפר סבא אביב 64-69
(דיווחו של גבי ויגלר)
הפתעת העונה, מכבי הוד השרון של המאמן חי דודי ועוזר המאמן לירן ברמן אירחה את הקבוצה השכנה מכפר סבא כאשר הוד השרון במאזן 1-4 וכפר סבא 4-1. לכאורה נראה שהוד השרון מגיעה למשחק עם יתרון, אך הרבע הראשון לא נראה כך.
כפר סבא היו יותר נחושים ומדויקים יותר והרבע הסתיים בתוצאה 19-15 לאורחים.
ברבע השני התנהל כמעין מטוטלת, הוד השרון רצים 0-5 מתחילת הרבע ליתרון 19-20,מנגד כפר סבא חוזרים עם ריצה משלהם 7-0 ושוב מובילים 26-20. הוד השרון חוזרים לשוויון כאשר שניות לסיום המחצית כפר סבא עם שלשה קובעת את תוצאת המחצית 37-32 לכפ"ס.
ברבע השלישי כפר סבא ממשיכה עם הלחץ ושוב הקבוצה בורחת ליתרון 5. הוד השרון חוזרת ולוקחת את שוב אליה את היתרון. במשך כל הרבע נע היתרון מצד לצד ובסיומו שיוויון 55-55
ברבע הרביעי הוד השרון שיפרה את ההגנה והמשחק שהיה צמוד עד כמעט סופו הסתיים בניצחון של הוד השרון 64-69.

עירוני אהרן ר”ג – מכבי טדי ת”א 64-98
הפועל ת”א אוסישקין – אליצור עירוני נתניה 76-82
הפועל יורם חולון – אקדמיית וינגייט דרום 74-61
הפועל לב השרון מקי – בני הרצליה 70-66
מחוז דרום
מחזור חלקי במחוז דרום עם משחקים חד צדדיים. הפועל דני ירושלים ומכבי ת"א ממשיכות להביס את יריבותיהן ולהיות רמה אחת מעל הליגה, כשהן נותרות עם מאזן מושלם 0-6 . השתיים תיפגשנה במחזור הבא למשחק העונה של מחוז דרום. משלימות את רביעיית הצמרת אליצור יבנה והפועל מודיעין אורנים (מאזן 1-4). במרכז הטבלה שלוש קבוצות עם 3 ניצחונות: הפועל נס ציונה איתי, הפועל באר טוביה והפועל גן יבנה (משחק חסר). בתחתית הפועל ברנר עם מאזן 3-2. מכבי עופר ראשל"צ והפועל ירושלים יובל (5-1) ושתי קבוצות ללא ניצחון: מכבי עומר רחובות והפועל ב"ש/בני שמעון.

התוצאות:
הפועל נס ציונה איתי – הפועל ירושלים יובל 62-85
הפועל דני ירושלים – הפועל באר טוביה 45-94
מכבי עופר ראשל”צ – מכבי ת"א 75-49
הפועל מודיעין אורנים – הפועל ברנר (נדחה ליום שבת 28.11)
אליצור יבנה – מכבי עומר רחובות (נדחה ליום שבת 28.11)
הפועל גן יבנה – הפועל ב"ש/בני שמעון (נדחה לרביעי 25.11)