ליגה לאומית לנוער – מחזור 7

מאת: אילון סלוס

מחוז צפון
הפועל גלבוע/מעיינות מוליכה את הטבלה עם מאזן מושלם 0-7, אחריה הפינאליסטית הפועל עמק יזרעאל (1-6) שנמצאת במשבר אחרי ההדחה מהגביע מגיע הפסד ראשון מפתיע בליגה, ולא סתם הפסד, תבוסה מקרית אתא. ובמחזור הבא משחק העונה במחוז מרכז, הדרבי הגדול בין הפועל עמק יזרעאל לגלבוע/מעיינות. אחריהן שתי קבוצות שמשלימות את חבורת הצמרת עם מאזן 2-5: גליל עליון/קרית שמונה ומכבי אסי חיפה. במרכז הטבלה שתי קבוצות עם מאזן 3-4, הפועל ג.מ. צעירים ואליצור קריית אתא, שתיפגשנה ביניהן במחזור הבא בקרב על המקום החמישי. בתחתית שש קבוצות עם מאזן שלילי: מכבי חיפה, מכבי פרדס חנה (4-3), הפועל קרית טבעון, אקדמיית וינגייט צפון (5-2) הפועל ניר נהריה (6-1) וסוגרת את הטבלה, מכבי עמיחי חדרה עדיין ללא ניצחון.

התוצאות:
הפועל גלבוע/מעיינות – הפועל ניר נהריה 53-85
(אתר סל הגלבוע)
משחק חד צדדי התפתח אתמול בגן נר, נהריה שהגיעה עם מאמן זמני ופתיחת עונה קשה התחילה עם אנרגיות טובות ובפתיחה 10-9 לביתיים אך משם- שלשה של סידריוק, דק' מצוינות של עמית ראובן ואביאל לוי מהספסל ומשחק התקפה מפרגן- 9 אס' ברבע, במקביל מאמץ וריכוז במשחק ההגנה- 11 חט' ברבע ותוך 6 ד' ריצת 20-2 שמכריעה את המשחק 30-11 בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני ממשיכים המקומיים לשלוט בקצב- מוקין ברבע מצוין עם 7 נק' אישיות ושליטה בכדורים החוזרים, שובל וקנין, עופרי נווה ונטע גל עם שלשות ובסיום המחצית- 54-20 לגלבוע/מעיינות.

אורפז שילמן ביכולת נפלאה ברבע השלישי עם 12 נק' מול הגנה מאד לא מרוכזת של המקומיים מצמצם את הפער ומנגד נטע גל עם 7 רצופות משלו ובסיום רבע מאכזב מאד עבור המקומיים 70-43.

ברבע האחרון הגנת המקומיים חוזרת לפעול ודקות טובות של אמיר הרבסט, עופרי נווה ממשיך את יכולת הקליעה הנפלאה עם שלשה נוספת ועמית ראובן ממשיך לשחק באינטנסיביות מרשימה עד לסיום 85-53 לגלבוע/מעיינות.

דבר המאמן ליאור קרת: "ברצוני לאחל הצלחה לשחקני נהריה ולמאמנם שהגיעו להילחם למרות הסיטואציה הלא פשוטה בה הם נמצאים.
אנחנו שיחקנו מחצית ראשונה נפלאה עם המון מאמץ ופרגון אך ברבע השלישי הפגנו חוסר ריכוז ושגיאות בלתי מחויבות המציאות משני צידי המגרש אשר אותן אסור לנו לקבל כספורטאים השואפים למצוינות. אני שמח שברבע האחרון חזרנו להיות מרוכזים לפחות במשחק ההגנה.
אני מצפה משחקנים ברמה האישית לדרוש מעצמם יותר עקביות ברמת הביצוע ללא קשר לתוצאה וליריב, אני בטוח שנדע ללמוד מהדק' הטובות והפחות טובות ולהמשיך ולשפר את הפרטים הקטנים לקראת שלושת המשחקים המרתקים העומדים בפנינו.
אנחנו כבר עם הפנים קדימה למשחק החוץ הקשה ביזרעאל".

קלעו לגלבוע/מעיינות: נטע גל- 15 נק'/6כ"ח/6אס'/5חט', אביאל לוי- 12 נק'/7כ"ח/2חט', דניאל סידריוק- 11 נק'/4כ"ח
עמית ראובן- 10 נק'/6אס'/6חט', עופרי נווה- 9נק' (3/4 ל-3 נק')/ 7אס'/3חט', אמיר הרבסט- 8 נק'/3 כ"ח, אילן מוקין- 7 נק'/7כ"ח/2 אס'/4חט', שגב גרילק- 4 נק'/3כ"ח/3חט', שי סרוסי- 4 נק'/3כ"ח/4אס'/5חט', שובל וקנין- 3 נק'/2חט'
פלג פוקס- 2 נק'/2 כ"ח.

הרבו לקלוע לנהריה: תומר כהן-15 נק', אורפז שילמן- 13 נק', איתי לוי- 8 נק'

מכבי חיפה אסי – הפועל ג.מ. צעירים 60-93
(אתר סל הגלבוע)
גלבוע/מעיינות צעירים יצאו למשחק קשה מאוד נגד הקבוצה המצוינת של מכבי חיפה אסי.
כבר מהשנייה הראשונה ראו את הבדלי הרמות שאחרי 4 דקות התוצאה הייתה 4-12 למכבי חיפה אסי.
דקות טובות של אלון חנני ודניאל כהן והרבע הראשון נגמר בתוצאה 10-28 לחיפה.
ברבע השני עלו שחקני גלבוע/מעיינות צעירים הרבה יותר חדים בעיקר בחלק ההגנתי כאשר הם מפעילים לחץ טוב על הכדור אך שחקני חיפה קולעים מכל טווח תוצאת המחצית 24-50 לחיפה
במהלך הרבע השלישי ההפרש נשאר (25 נקודות) אבל מכאן ועד לסיום היו אלה שחקני חיפה ששלטו בכל פרמטר של המשחק הן בהתקפה והן בהגנה ובסיום 60-93 למקומיים.

אליצור קריית אתא – הפועל עמק יזרעאל 59-78
מכבי עמיחי חדרה – גליל עליון/קרית שמונה 73-57
מכבי פרדס חנה – מכבי חיפה 81-45
הפועל קרית טבעון – אקדמיית וינגייט צפון – 66-77

מחוז מרכז
מחזור של ניצחונות ביתיים שבסיומו חמש קבוצות מתבססות בצמרת. האלופה מכבי עירוני רעננה מוליכה עם מאזן מושלם 0-7 בראש הטבלה, ואחריה ארבע קבוצות עם חמש ניצחונות: מכבי הוד השרון, אליצור עירוני נתניה, אקדמיית וינגייט דרום והפועל ת”א אוסישקין (משחק חסר). במרכז הטבלה הפועל לב השרון מקי ומכבי ראשל”צ איציק עם מאזן של 4-3. בתחתית 5 קבוצות: מכבי טדי ת”א, הפועל כפר סבא אביב (5-2), הפועל יורם חולון, עירוני אהרן ר”ג (6-1) בני הרצליה (4-2 ומשחק חסר).

התוצאות:
אליצור עירוני נתניה – מכבי הוד השרון 74-82
(דיווחו של גבי ויגלר)
קבוצת נוער לאומית מכבי הוד השרון של חי דוידי ולירן ברמן התארחה אצל עירוני נתניה למשחק שהוקדם למוצ"ש.
הוד השרון פתחה טוב את המשחק עם ריצה של 2-13 עד פציעתו בקרסול של אלון ששון שהחזירה את נתניה למשחק והרבע הסתיים בשוויון 20-20 .
הרבע השני התחיל שוב בריצה של הוד השרון כאשר נתניה חוזרת הוד השרון ברצף שלשות חוזרת וגומרת את הרבע 28-20 לטובתה.
הרבע השלישי היה בשליטה מלאה של נתניה שמחקה את פיגור שמונה הנקודות ואף הובילה בשתי נקודות 59-61.
ברבע הרביעי הוד השרון מצליחה בשתי דקות לסיום להגיע לשלוש נקודות פיגור 70-73 וזאת למרות איבודי כדור מצידה, ההגנה חזקה של נתניה ו-10 שלשות של הוד השרון יחד עם משחק הקרבה של הוד השרון לא הספיקו לאורחים שהפסידו בחוץ בתוצאה 74-82.

מכבי רעננה עירוני – הפועל יורם חולון 46-71
מכבי עירוני יורם רעננה אירחה בהצגה המוקדמת ב"מטרווסט" (לפני משחק הבוגרים נגד הפועל באר-שבע) את הפועל יורם חולון למפגש קצוות, שהיה המשחק הרישמי הראשון בין הקבוצות מאז שנפגשו בסיבוב הראשון של גביע-המדינה באוקטובר 2007.

הסגולים פתחו טוב, כשנקודות של עדן נלגס לא מבהילות אותם והראל דדון קובע 10-7. גיל בני התעורר ויחד עם נלגס ושלשה של עומר פולג הצליחו להפוך את התוצאה ל-15-22. האורחים איבדו ביטחון והירבו לאבד גם כדורים. תומר פארן סיפק מהלכים יפים ויחד עם מייקל בריסקר ובני הגדילו את הפער, כששלשה של בריסקר ממש לפני הבאזר איפשרה לרעננה לחצות את פער 20 הנקודות כבר בהפסקה 22-43.

שחקניו של רון נוה הורידו הילוך במחצית השנייה, ולמרות שנלגס קבע 22-48 הצליחה חולון לצמק חזרה ל-29-51 אחרי שלשה של הדר יחזקאל. בריסקר דאג לענות בשתי שלשות משלו, שהתקזזו מול נקודות של עמית ארבץ ועל הלוח 36-59. הלבנים התקשו לייצר סלי-שדה בפתיחת הרבע האחרון, אולם קבוצתו של רועי מייזליק לא הצליחה לנגוס בפער משמעותית למרות ניסיונות של ניר אנג'ל ודדון. סיומת טובה של בריסקר, פארן ואופק בר-שי חתמה ניצחון 46-71 לביתיים, שקרובים מאד להבטחת המקום בבית העליון.

אקדמיית וינגייט דרום – הפועל לב השרון מקי 67-91
הפועל כפר סבא אביב – עירוני אהרן ר”ג 55-72
מכבי טדי ת”א – מכבי ראשל”צ איציק 81-84
בני הרצליה – הפועל ת”א אוסישקין (נדחה ליום רביעי 2.12)
מחוז דרום
מכבי ת"א כובשת את ראשות הטבלה שהיא במאזן מושלם 0-7, לאחר שהיא מביסה ללא תנאי במשחק הצמרת את השנייה הפועל ירושלים דני (מאזן 1-6) ומצהירה כוונות לגבי ההמשך. משלימות את חמישיית הצמרת אליצור יבנה והפועל מודיעין אורנים (מאזן 1-5 ומשחק חסר) והפועל גן יבנה (3-4). במרכז הטבלה שלוש קבוצות עם 3 ניצחונות: הפועל ברנר, הפועל נס ציונה איתי, והפועל באר טוביה (משחק חסר). בתחתית הטבלה: הפועל ירושלים יובל (5-2) מכבי עופר ראשל"צ (6-1) ושתי קבוצות ללא ניצחון: מכבי עומר רחובות והפועל ב"ש/בני שמעון.

התוצאות:
מכבי ת"א – הפועל דני ירושלים 69-105
הפועל ירושלים יובל – מכבי עופר ראשל”צ 55-59
הפועל ברנר – הפועל גן יבנה 45-75
מכבי עומר רחובות – הפועל נס ציונה איתי (נדחה ליום שלישי 1.12)
הפועל ב"ש/בני שמעון – אליצור יבנה (נדחה ליום חמישי 3.12)
הפועל באר טוביה – הפועל מודיעין אורנים (נדחה שבת 5.12)