ליגה לאומית, מחזור 10: ניצחון להרצליה בקרית אתא; רמה"ש הביסה את רעננה

משחקי המחזור ה-10 בליגה הלאומית התקיימו הערב, ובני הרצליה השיגה את נצחונה השמיני העונה והעפילה למקום הראשון, לפחות עד המשחק מחר בין עפולה להפועל חיפה. רמה"ש השיגה ניצחון שני העונה

חבל מודיעין – הפועל רמת גן גבעתיים 92-89 (לאחר הארכה)

ניצחון ענק לקבוצה של חנן הירשוביץ שנאלצה להסתדר כחצי משחק ללא קווין קאפרס שהורחק. זה הניצחון הראשון של האורדונים בחוץ, ואיזה ניצחון חשוב זה עבורם. בחצי הראשון הביתיים שלטו והיום טובים יותר, אולם לא הצליחו לתרגם זאת ליתרון גדול וירדו לחדרי ההלבשה ביתרון 37-41. ברבע השלישי האורחים הצליחו להפוך את התוצאה עם דקות טובות של איגור מאיור, וגם הרחקה של קווין קאפרס לא עצרה אותם בדרך ליתרון 59-56 לאחר שלושה רבעים. הסיום היה צמוד ושלשה של תום ספקטור קבעה 79-80 לאורחים כעשר שניות לסיום. תומר זלמנסון דייק פעם אחת מהקו ומהצד השני איוון אסקה עמד בלחץ ושלח את המשחק להארכה – 81-81. בהארכה טי קיי אדוגי לקח את המשחק על עצמו והעניק יתרון 92-89 לקבוצתו. בהתקפה האחרונה דיוויד מוסינדי החטיא שלשה שיכלה לשלוח את המשחק להארכה.

אליצור איתו אשקלון – קריית מוצקין 75-73

ניצחון ענק לחבורה של רועי פרל שיוצאת מהמשחק באשקלון עם ניצחון אדיר בזכות רבע אחרון בו ספגה רק 11 נקודות וחזרה מפיגור דו ספרתי. ברבע הראשון קיבלנו משחק שקול והאורחים הובילו 22-21 לאחר עשר דקות. עם פתיחת הרבע השני קלעה מוצקין שתי שלשות רצופות והגדילה את הפער, אלא שיכולת נהדרת של דודו שמריז (11 נקודות בחצי הראשון) וד'אור פישר (9 נקודות בחצי הראשון ללא החטאה) הפכו את התוצאה. אור קורנליוס סגר את המחצית עם שלשה שקבעה 40-43 לאשקלון. הרבע השלישי היה בשליטה של האורחים והם סיימו אותו ביתרון 52-62. נגמר? ממש לא. הקבוצה של רועי פרל פתחה את הרבע האחרון עם 6 נקודות ברצף והמשיכה עם הגנה טובה, כאשר מנגד הביתיים לא מצליחים לקלוע. אמין סטיבנס קבע שיוויון 73-73, דקה לסיום. איבוד קריטי של אריזונה ריד הוליד מתפרצת של הצפוניים שעלו ליתרון ובהתקפה החשובה של המשחק אור קורנליוס איבד ושלח את קבוצתו הקודמת לחגוג. אמין סטיבנס במשחק ענק של 29 נקודות הוביל את המנצחת. מנגד, 16 של דודו שמריז לא הספיקו לאשקלון.

אליצור נתניה – הוד השרון 63-74

אחרי שישה ניצחונות רצופים, הוד השרון ספגה הפסד לקבוצה הצעירה מעיר היהלומים. אחרי מחצית ראשונה רעה, הביתיים התעשתו ויצאו נהדר לחצי השני בו קלעו 48 נקודות והבטיחו ניצחון חשוב. אחרי רבע ראשון מוזר שנגמר ב-11-14 למקומיים, ברבע השני שתי הקבוצות השתחררו. אף קבוצה לא הצליחה לברוח והחטאות ממצבים נוחים השאירו את המשחק על סקור נמוך מאוד. גם ברבע השני לא הרבה השתנה, מלבד השלשות של האורחים שצללו פנימה ואפשרו לקבוצה של נתי כהן להוביל במחצית 33-26. לחצי השני הופיעה רק קבוצה אחת – נתניה, שעלתה ליתרון עם פתיחת הרבע השלישי בזכות ריצת 10-0. האורחים ניסו לחזור ועוד כפו שיוויון בהמשך, אלא ששוב הביתיים הצליחו לרוץ ועשו זאת בדיוק ברגע הנכון בדרך לניצחון חשוב במאבקי התחתית. רז אדם בלט בשורות המנצחת עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים. מנגד, ג'ימי הול קלע 15 נקודות להוד השרון.

א.ס רמה"ש – עירוני רעננה 72-96

ניצחון שני העונה לעולה החדשה. הקבוצה של גיא קנטור הציגה משחק נהדר וניצלה צבע רך של האורחים מפנינת השרון להם זהו הפסד שלישי ברצף והם מסתבכים בחלק התחתון של הטבלה. צמד הזרים של רמה"ש בלטו כבר בפתיחה והצעידו את קבוצתם ל-11-21 ו-15-23 לאחר הרבע הראשון. ברבע השני המקומיים קלעו 27 נקודות כשלרעננה אין תשובות. בסוף החצי הראשון הלוח הראה 33-50. האורחים פתחו את הרבע השלישי עם 10 נקודות רצופות ללא מענה, אך זה היה הכי קרוב שהגיעו. הביתיים לא התרגשו והגיבו עם ריצה משלהם שמיד החזירה אותם ליתרון מבטיח, ואת הפער הזה כבר לא איבדו עד לסיום המשחק.

קרית אתא – בני הרצליה 86-73

המקומיים פתחו את המשחק נהדר, בעיקר בזכות קווינטרל תומאס ורום גפן. במהלך הרבע הראשון הלוח הראה 11-20 לביתיים והם סיימו את הרבע הראשון ביתרון 11-25. הרבע השני היה כולו של הרצליה. החבורה של מיקי גורקה קלעה ברבע הזה 34 נקודות, עם יכולת נהדרת של קנדל אנטוני ואנטוני פישר וסיימה את החצי הראשון ביתרון מינימלי 45-44. הרבע השלישי נפתח בצורה מהוססת עבור שתי הקבוצות, אך הרצליה הצליחה לצאת מזה ראשונה. לעומת זאת, אתא נתקעה על 3 נקודות בלבד ב-7 הדקות הראשונות של הרבע וסיימה אותו בפיגור 64-55. עם פתיחת הרבע האחרון הקבוצה של גורקה עלתה ליתרון שיא 76-60. מכאן, הרצליה שמרה על היתרון שלה והצליחה לחזור מהקריות עם ניצחון יקר. קנדל אנטוני בלט עם 24 נקודות ו-8 אסיסטים. יכולת נהדרת של קווינטרל תומאס שסיים את המשחק עם 31 נקודות, לא עזרה לביתיים.

אליצור יבנה – גליל עליון 87-79

גוני יזרעאלי חזר לפרקט אחרי היעדרות בת שבועיים, והיה האחראי לניצחון של גליל עליון. הרכז סיים את המשחק עם 21 נקודות ו-9 אסיסטים ועם מהלכים גדולים בסיום הבטיח ניצחון לצפוניים. המשחק היה צמוד בתחילתו עד שהאורחים קלעו שלוש שלשות ברצף וברחו ליתרון קטן שהספיק ל-21-18 בתום הרבע הראשון. גם ברבע השני הקבוצה מכפר בלום החזיקה ביתרון ואף הגדילה אותו אחרי סל ועבירה של רון סבג שקבע 40-31. אלעד הופמן ובילי מקשפרד השאירו את אליצור יבנה במשחק והורידו ל-44-40 לאחר החצי הראשון. הקבוצה של אבישי גורדון עלתה ליתרון דו ספרתי עם פתיחתה רבע השלישי, הרבה בזכות יזרעאלי. למקומיים היה את אלעד הופמן ובילי מקשפרד, אלא ששוב יזרעאלי היה שם וחתם את הרבע השלישי ב-67-57 לטובת הגליל. המומנטום עבר צד ברבע האחרון ובילי מקשפרד הוביל ריצה של אליצור יבנה שהשוותה ל-69-69. דווקא כאן הצפוניים ידעו לבצע את הפעולות הנכונות ועם שלשה של יזרעאלי וסלים גדולים בצבע של ווין לנגסטון האורחים חזרו לצפון עם ניצחון. יזרעאלי סיים עם 21 נקודות ו-9 אסיסטים ורועי הובר הוסיף 14. מנגד, בילי מקשפרד קלע 23 נקודות שלא עזרו ליבנה.