ליגה לאומית, מחזור 11: ניצחון לעפולה בהרצליה; הפועל חיפה גברה על רמה"ש

במוקד משחקי המחזור ה-11 התקיים המפגש בין שתי הראשונות בני הרצליה והפועל עפולה, והאורחים מהעמק חגגו בסיום ניצחון גדול שהותיר אותם בפסגת הטבלה.

גליל עליון – אליצור איתו אשקלון 77-74

ניצחון ענק לאליצור איתו אשקלון בכפר בלום. הקבוצה של רועי חגאי הובילה ברוב שלבי המשחק ושוב נכנסה לרבע האחרון ביתרון דו ספרתי כמו בשבוע שעבר, אלא ששוב היא ראתה את היתרון שלה כמעט נמחק. הפעם, למזלה, היה לה את ד'אור פישר שניצח לה את המשחק.

הפתיחה הייתה של הביתיים שהובילו 18-23 לאחר הרבע הראשון. ברבע השני הקבוצה של אבישי גורדון נתקעה בהתקפה וקלעה 9 נקודות ב-8 דקות. מנגד, אריזונה ריד הנהדר דאג ליתרון של הדרומיים במחצית – 46-38. המומנטום של אשקלון נמשך ברבע השלישי והיתרון קפץ לדו ספרתי – 70-57 לאחר שלושה רבעים. האורחים לא קלעו כלל בחמש הדקות הראשונות של הרבע האחרון וראו את הביתיים מצמקים ל-70-65. ד'אור פישר התעורר בזמן ועם מספר מהלכים חשובים עזר לקבוצתו, אלא שגוני יזרעאלי ו-וין לנגסטון הורידו ל-75-74 כדקה סיום. שוב ד'אור פישר היה שם ובשתי פעולות התקפיות ניצח לדרומיים את המשחק. ד'אור פישר ואריזונה ריד בלטו עם 20 נקודות כ"א עבור אשקלון, 25 של ווין לנגסטון לא עזרו לביתיים.

בני הרצליה – הפועל עפולה 93-78

הפועל עפולה גברה על בני הרצליה במשחק העונה, והיא חוזרת לפסגה אחרי שאיבדה אותה בשבוע שעבר. הקבוצה מבירת העמק רשמה רבע אחרון אדיר בו ספגה רק 12 נקודות, ועל הדרך אותתה לכל הליגה שהיא מתכוונת ללכת עד הסוף.

הפתיחה הייתה של הרצליה שהובילה 18-24 לאחר הרבע הראשון. אור לאומי היה בלתי ניתן לעצירה ברבע השני וביחד עם אנטוני פישר השניים סחפו את בני הרצליה ליתרון במחצית 42-47. עם פתיחת הרבע השלישי בני הרצליה עלתה ליתרון דו ספרתי והיה נראה שהמומנטום בצד שלה, אלא שהקבוצה מבירת העמק התעשתה ועם דקות נהדרות של בן קרטר יצאה לריצת 11-2 שהשאירה אותה במשחק ובהמשך גם עלתה ליתרון 62-61. בני הרצליה מיד חזרה להוביל, אך הרבע ההפכפך הזה הסתיים ב-68-66 לאורחים. הרבע האחרון היה במעמד צד אחד. בן קרטר וקלארק רוזנברג הובילו את הפועל עפולה ומנגד בני הרצליה התקשתה בהתקפה ונבלמה בדרך להפסד ביתי ראשון העונה. מקסים קיקוס בלט עם 17 נקודות עבור הפועל עפולה. מנגד, בני הרצליה קיבלה 28 נקודות מאור לאומי שהיה בערב ענק.

חבל מודיעין – אליצור יבנה 90-82

רצף ההפסדים של יבנה נקטע במשחק חוץ בשוהם מול העולה החדשה. דניאל מולינגס חזר ואיתו גם חן כלפון, והאורחים ידעו לנצל זאת בדרך לניצחון יקר. למעשה, הקבוצה של שי סגלוביץ' הובילה החל המרבע השני וניצחה בצדק. מנגד, המצב של העולה החדשה בתחתית הטבלה ממשיך להיות קשה.

יבנה קלעה את 6 הנקודות הראשונות במשחק, אלא שבהמשך הרבע הראשון הקבוצה של אלון שטין התעוררה ועם ריצת 3-10 סיימה את הרבע הראשון ביתרון 21-24. שני הזרים של יבנה פתחו נהדר את הרבע השני ועם 5 נקודות של אפיק ניסים הלוח הראה 38-31. עד למחצית האורחים שמרו על היתרון שלהם והובילו 48-41. הקבוצה של שי סגלוביץ' פתחה נהדר את הרבע השלישי ועם 6 נקודות רצופות של נטע סגל עלתה ליתרון שיא 68-53. הביתיים קלעו 9 נקודות ברצף וסגרו את הרבע השלישי בפיגור 73-64. תום ספקטור ודיונדרה פארקס צימקו ל-79-76, 5 דקות לסיום, אלא שדווקא כאן ההגנה של יבנה שיתקה את חבל מודיעין. הקבוצה של אלון שטיין הוסיפה 6 נקודות ב-5 דקות בלבד בדרך להפסד ביתי כואב. דניאל מולינגס בלט עם 20 נקודות עבור יבנה. בצד המפסיד דיונדרה פארקס בלט עם 25.

הוד השרון – קרית אתא 112-98

משחק התקפי ענק של אתא שרושמת ניצחון גדול אחרי שני הפסדים ברצף. הקבוצה של נתי כהן נקלעה לבעיית עבירות וחמישה שחקנים סיימו את המשחק בחמש עבירות. אלייז'ה הירש סיפק משחק נהדר והיה אחד האחראים לניצחון.

אחרי ששתי הקבוצות קלעו בלי הכרה בפתיחה, הוד השרון הצליחה לייצר עצירות בהגנה ועם שתי שלשות עלתה ל-14-21. גם פסק זמן של אתא לא עזר והאורחים סיימו את הרבע הראשון בפיגור 17-27. הקבוצה של שרון אברהמי חזרה למשחק מיד עם פתיחת הרבע השני כשהורידה ל-27-29. בהמשך מטווח שלשות של הצפוניים העלה אותם ליתרון, אלא שהקבוצה של נתי כהן חזרה להוביל לקראת סיום המחצית אותה סיימה ביתרון 46-49 אחרי שלשה של הראל דדון על הבאזר. הקבוצה מהקריות פתחה נהדר את הרבע השלישי ועלתה ליתרון דו ספרתי בזכות דקות טובות של אלייז'ה הירש ושל מרכוס רלפורד – 73-61. רום גפן חתם את הרבע השלישי בשלשה על הבאזר משליש מגרש והלוח הראה 82-66. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד כששתי הקבוצות לא שומרות והאורחים רשמו ניצחון חשוב ועברו את הוד"ש בטבלה. שגיב דוד הוביל שישה שחקנים בדאבל פיגרס עם 22 נקודות, אלייז'ה הירש הוסיף 18. בהוד"ש בלט שחר עמיר עם 17.

קרית מוצקין – אליצור נתניה 97-106

הניצחון השלישי ברצף של רועי פרל בערב קליעות מטורף בקריות.

רום קורנליוס פתח טוב את המשחק ועם 7 נקודות מתוך ה-12 הראשונות של קבוצתו קבע 2-12 לביתיים. מוצקין לא החטיאה מהשלוש והמגדילה את הפער ל-10-22. שתי הקבוצות צלפו מחוץ לקשת ללא הכרה והלוח הראה 23-35. הקבוצה של רועי פרל הפגיזה ללא הכרה גם ברבע השני ועם 25 נקודות סיימה את המחצית הראשונה ביתרון נאה 46-60. לא הרבה השתנה בחצי השני – שתי הקבוצות המשיכו להציג הגנה נרפית אבל האורחים לא הצליחו להתקרב יותר מדי ומוצקין השלימה ניצחון נוסף בדרך לצמרת הטבלה. נועם מטלון הוביל את המנצחת עם 26 נקודות. רז אדם קלע 23 שלא עזרו לאורחים.

עירוני רעננה – הפועל ר"ג/גבעתיים 77:78

קרב התחתית נגמר בניצחון גדול של רעננה ושתי הקבוצות עם מאזן זהה. הקבוצה של עופר ברקוביץ' קטעה רצף של שלושה ניצחונות והגיעה עם הגב לקיר כשגיא לביא פצוע אבל טיילר ווידמן חזר מפציעה.

ללא גיא לביא הפצוע, איתי גבע נאלץ להיכנס לנעליו והיה טוב ברבע הראשון עם שתי שלשות רצופות שמנעו מהאורדונים לברוח. בסוף הרבע הראשון 21- 18 לאורחים. ברבע השני האורדונים הצליחו להגדיל את היתרון שלהם, אחרי שהיתרון עבר מצד לצד במשך דקות ארוכות. במחצית 39:36 לאדומים. ר"ג גבעתיים פתחה נהדר את הרבע השלישי ועלתה ליתרון דו ספרתי, אלא שלארי אנדרסון ביכולת נהדרת דאג לשיוויון 59-59 לאחר שלושה רבעים. הרבע האחרון המשיך להיות צמוד כשאף קבוצה לא הצליחה לברוח לשנייה. קווין קאפרס קבע 74-72 אחרי זריקות עונשין, אבל אף אחד אחר בר"ג גבעתיים לא תפקד. טיילר ווידמן הגיב עם שתי קליעות עונשין משלו ולאחר מכן לארי אנדרסון הוריד ל-77-76. האורדונים יצאו להתקפה חשובה, אבל החטיאו ובצד השני ריבאונד התקפה של רעננה קבע 77-78, 20 שניות לסיום. בהתקפה החשובה של המשחק ר"ג גבעתיים לא ניצלה שתי הזדמנויות לנצח. יאיר קרביץ בלט ברעננה עם 19 נקודות, 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. קווין קאפרס בלט בצד השני עם 26.

הפועל חיפה – רמת השרון 80-93

הפועל חיפה ממשיכה ברצף הניצחונות שלה. הקבוצה של אלעד חסין אמנם התקשתה מול האחרונה בטבלה, אולם הצליחה להשיג ניצחון נוסף בתצוגה התקפית נאה.

הרבע הראשון היה בשליטת המארחים וג'ייסון סיגרס הוביל את קבוצתו ליתרון 18-24. העולה החדשה פתחה נהדר את הרבע השני וצימקה ל-26-27 בלבד בראשות עודד שעשוע. סל רדף סל עד ששני הזרים של גיא קנטור לקחו פיקוד והצליחו לבצע מהפך עם 5 נקודות רצופות לקראת תום המחצית שהסתיימה ב-44-42. חיפה פתחה את הרבע השלישי בסערה ועם 7 נקודות רצופות חזרה להוליך. הביתיים כבר עלו ליתרון דו ספרתי, אלא שרמה"ש הגיבה עם ריצת 10-2 וצימקה ל-57-62 בלבד. בסוף הרבע השלישי 62-65 בלבד לאדומים. גם ברבע האחרון קיבלנו משחק צמוד ושלשה גדולה של ג'ייסון סיגרס העלתה את הביתיים ל-74-82, 3 דקות וחצי לסיום. מכאן הביתיים לא איבדו את היתרון והשלימו ניצחון נוסף, שישי ברצף, בדרך להתבססות בצמרת. ראקים באקלס הוביל את האדומים עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים. 26 נקודות של טיירל נלסון לא עזרו לרמה"ש.