ליגה לאומית, מחזור 19: ניצחונות להרצליה והפועל חיפה; עפולה יורדת למקום ה-3 עם הפסד רביעי ברציפות

במשחקי המחזור ה-19 בליגה הלאומית שנערכו הערב נקבע כי המוליכה החדשה היא בני הרצליה אחרי ניצחון קל בבית על ר"ג גבעתיים. הפועל חיפה ניצחה בחוץ את מוצקין והעפילה למקום השני. עפולה ששיחקה במוצאי שבת מול חבל מודיעין ספגה הפסד רביעי ברציפות וירדה  למקום השלישי.

אליצור נתניה – אליצור איתו אשקלון 52-75

תצוגת נפל של אשקלון שנכנעת באולם ישורון לקבוצה המקומית. נתניה הציגה משחק הגנה אדיר בדרך לעוד ניצחון ביתי. גם הקבוצה של רועי חגאי תרמה לסקור הנמוך כשקלעה רק 2 שלשות ב-10 אחוז בלבד. הקבוצה של רובן נייברגר רחוקה משחק אחד בלבד מהמקום השמיני. שתי הקבוצות פתחו לא טוב את המשחק, אך המקומיים היו עדיפים קצת יותר וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 16-19. במשך דקות ארוכות האורחים לא קלעו סל שדה והם ראו את אייל ננקין קובע 24-31. גיא נצר צימק מעט, אבל ברבע בו האורחים קולעים רק 10 נקודות הם פיגרו במחצית 26-35. הרבע השלישי היה טוב יותר התקפית. פול דילייני ואלון ספיר התעוררו ולאט לאט קיזזו בפער – 48-54 בלבד לביתיים. אלא שברבע האחרון אשקלון שוב נתקעה עם 4 נקודות בלבד. רז אדם הוביל את קלעי המנצחת עם 15 נקודות. מנגד פול דילייני קלע 11.

גליל עליון – עירוני רעננה 73-82

אחרי חמישה ניצחונות ברצף בכפר בלום, רעננה נבלמה הערב. הקבוצה מכפר בלום שלטה כבר מהפתיחה, אלא שמספר פעמים האורחים הצליחו לחזור. ברבע האחרון האדומים הוליכו ביתרון דו ספרתי, אלא ש-4 דקות לסיום קיבלנו שיוויון 69-69. מכאן גליל עליון הידקה את ההגנה ושמרה על הבית. ווין לנגסטון פתח טוב נגד האקסית והביתיים הובילו 0-8 מהיר, אלא שבהמשך צמד הזרים של רעננה בשיתוף עם יאיר קרביץ ויהל מלמד החזירו את קבוצתם למשחק – 18-21 לביתיים לאחר הרבע הראשון. הרבע השני המשיך להיות צמוד ובמחצית הביתיים הובילו 34-40. ברבע השלישי רועי הובר דאג שקבוצתו תעלה ליתרון דו ספרתי – 51-61 לאחר שלושה רבעים. רעננה פתחה את הרבע האחרון בסערה והצליחה להשוות ל-69-69. דווקא כאן המומנטום עבר צד ועם שלשות של די ג'יי שארפ וגוני יזרעאלי הקבוצה של אבישי גורדון הבטיחה ניצחון יקר. לנגסטון סיפק 18 נקודות ו-9 ריבאונדים מול האקסית. מנגד, אנטינו ג'קסון בלט עם 16 נקודות ו-9 אסיסטים.

הוד השרון – רמת השרון 99-92

מי אמר שרמת השרון ירדה ליגה? הקבוצה של גיא קנטור קיבלה את ריקי טרנט בהופעת בכורה אדירה ועם שתי שלשות לקראת הסיום של מוטי מוסקוביץ' ניצחה את משחק החוץ בהוד השרון. מנגד, הקבוצה של נתי כהן נבלמה אחרי רצף של ארבעה ניצחונות. טיירל נלסון ואורי חי הצעידו את האורחים ליתרון 20-14 בפתיחה. טרבון יוז וג'ימי הול השיבו אש והרבע הראשון נגמר ב-25-20. יריב עמירם ודורי סהר קירבו את הביתיים ברבע השני והלוח הראה 28- 26 בלבד לרמת השרון. ריקי טרנט מיד הגיב עם סל ועבירה ומיד לאחר מכן קבר שלשה גדולה – 36-26 לרמה, 5 דקות למחצית. גם איגור סימין קבר שלשה והגדיל את היתרון של האורחים, אך יריב עמירם וטרבון יוז הצליחו למזער נזקים והמחצית הראשונה נגמרה ב-46-39 לרמת השרון. אורי חי, מוטי מוסקוביץ' וגל גילינסקי המשיכו את המומנטום של קבוצתם מהחצי הראשון, אלא שהביתיים קלעו 6 נקודות רצופות ולפתע זה רק 54-52. 5 נקודות רצופות של טרבון יוז קבעו מהפך ושלשה של הראל דדון קבעה 63-68 להוד השרון בתום שלושה רבעים. טרנט פתח את הרבע האחרון בסערה וביחד עם שלשות של אורי חי רמת השרון חזרה להוביל – 79-78. טרנט ויוז ניהלו קרב ראש בראש, אך לקראת הסיום היה זה מוסקוביץ' ששבר את המשחק הצמוד עם שתי שלשות והלוח הראה 93-85 ומכאן האוויר יצא מהריאות של הוד השרון שספגה הפסד ביתי כואב לאחרונה בטבלה. טרנט סיפק 26 נקודות עבור רמת השרון בבכורה שלו ואורי חי הוסיף 18. טרבון יוז בלט עם 26 נקודות ויריב עמירם הוסיף 24 נקודות ו-14 ריבאונדים עבור הוד השרון.

קריית אתא – אליצור יבנה 83-99

האם המשחק הערב בין הקבוצות היווה קדימון לסדרת רבע גמר ביניהן? לפחות לפי המצב בטבלה ייתכן מאוד שכן. יבנה הגיעה אחרי ארבעה ניצחונות ברצף, אך נכנעה באתא – מקום בו לא ניצחה כבר 7 שנים. הקבוצה של שרון אברהמי קלעה 9 שלשות באחוזים גבוהים בדרך לניצחון שני ברצף והיא שוב חוזרת למאבק על מיקום בחלק העליון של הטבלה. האורחים מיבנה פתחו נהדר, בעיקר בזכות יכולת טובה של צמד הזרים, והובילו 15-7. המומנטום עבר לאתא, כשאלייז'ה הירש עולה מהספסל ותורם 6 נקודות, כמו קווינטרל תומאס בדרך ל-22-25 לאתא לאחר הרבע הראשון. הקבוצה של אברהמי המשיכה לנצל את היתרון שלה בצבע ושמרה על הפער. דניאל דנינו ושגיב דוד קלעו שלשות, בעוד בצד השני דניאל מולינגס בלט והמחצית הראשונה נגמרה ב-40- 45 לצפוניים. ברבע השלישי תומאס ושגיב דוד פתחו מבערים והיתרון של אתא גדל ל- 60-71 בסוף הרבע השלישי. ברבע האחרון המגמה הייתה זהה – הביתיים עשו מה שרק רצו ועם הירש הנהדר עלו ליתרון שיא 64-82 והדרך לניצחון הייתה קצרה מאוד. הירש תרם 16 נקודות ו-8 ריבאונדים מהספסל. מנגד, מולינגס קלע 25 נקודות ליבנה.

בני הרצליה – הפועל ר"ג גבעתיים 66-96

היורדת מליגת העל מנצלת את ההפסד של עפולה כדי לטפס למקום הראשון בטבלה. הקבוצה של מיקי גורקה התקשתה בחצי הראשון, אלא שלחצי השני רק היא הופיעה בדרך לניצחון מרשים ומשכנע. מנגד, ר"ג גבעתיים יורדת מתחת לקו האדום. חנן הירשוביץ פתח עם חמישייה ישראלית והקבוצה שלו קלעה את 6 הנקודות הראשונות במשחק. לאחר חצי רבע כמעט כל החמישייה הוחלפה, אך האורחים המשיכו להוביל וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 14-9. אור לאומי היה היחיד שתיפקד בהרצליה, ומנגד איגור מאיור השיב אש. האדומים החזיקו ביתרון קטן לכל אורך הרבע השני, אך במחצית הרצליה הובילה 31- 32. אלא שהחצי השני היה שונה לגמרי מקודמו. הרצליה קלעה 64 נקודות בהובלתם של לאומי, ניצן חנוכי ואייזיאה אייזנדורף. האורדונים עוד היו בתמונה ברבע השלישי בזכות תומר זלמנסון, אלא שהשליטה של הרצליה באה לידי ביטוי ככל שהמשחק התקדם בדרך למקום הראשון בטבלה. לאומי בלט עם 20 נקודות ו-9 ריבאונדים עבור הרצליה. מנגד, תומר זלמנסון הנהדר סיפק שיא קריירה של 29 נקודות.

קרית מוצקין – הפועל חיפה 85-80

ניצחון גדול לקבוצה של אלעד חסין, אחרי משחק צמוד וקשוח, שמכניעה את מוצקין בזכות סיום אדיר. הקבוצה של רועי פרל, מנגד, שוב מפסידה משחק צמוד כשבדקות האחרונות היא לא הצליחה לקלוע. אמין סטיבנס נפגע במחצית הראשונה ולא חזר לפרקט. הרבע הראשון היה צמוד ונגמר ביתרון מינימלי למקומיים – 15-16. גם ברבע השני שתי הקבוצות הציגו משחק הגנתי נוקשה. הקבוצה של רועי פרל ברחה ל-25-30, אלא שעד למחצית האדומים הצליחו להישאר במשחק וירדו לחדרי ההלבשה בפיגור 33-34. האורחים פתחו טוב את הרבע השלישי, אולם השלשות של מוצקין השאירו אותה בתמונה וגם הצליחו להפוך את התוצאה – 56-60 לאחר שלושה רבעים. גם הרבע האחרון היה צמוד ושקול ו-4 דקות לסיום הלוח הראה 72-76 לביתיים. אופק אביטל קלע שלשה גדולה ועם מהלכי קלאץ' של ג'ייסון סיגרס חיפה עלתה ליתרון. מנגד, המקומיים נתקעו בהתקפה ולא הצליחו לייצר נקודות בדרך להפסד ביתי. סיגרס הוביל את האורחים עם 22 נקודות, לורנס אקפריגין בלט אצל המפסידה עם 20 נקודות ו-11 ריבאונדים.

חבל מודיעין – הפועל עפולה 73-75

הפסד רביעי ברציפות לקבוצה מבירת העמק שעלה לה בירידה למקום ה-3. מנגד, העולה החדשה עם ניצחון שלישי ברצף והיא עולה מעל לקו האדום. הקבוצה של אלון שטיין ניצחה בריבאונד והצליחה לייצר מכך לא מעט נקודות, בעיקר ברגעים החשובים. עפולה פתחה טוב והובילה 17-14 בתום הרבע הראשון. ברבע השני תום ספקטור נכנס לעניינים ועם הרבה התלהבות העביר את היתרון לקבוצתו – 28-31 במחצית לביתיים. גם ברבע השלישי היתרון נשאר אצל חבל מודיעין, הרבה בזכות איוון אסקה, 50-53 לביתיים. הדקות האחרונות היו צמודות ועפולה עלתה ליתרון אחרי דקות ארוכות אבל רז ניסים כהן קלע 4 נקודות רצופות מריבאונד. עפולה השיבה אש והובילה 72-71, חצי דקה לסיום. ג'אמר יאנג קלע סל חשוב ובצד השני לייסדריוס דאן החטיא שלשה ועפולה ירדה מנוצחת. אסקה הוביל את המנצחת עם 20 נקודות, דאן קלע 16 לעפולה.