ליגה לאומית, מחזור 21: הרצליה הביסה את אשקלון; עפולה עם הפסד שישי ברציפות

ארבעה משחקים במסגרת המחזור ה-21 של הליגה הלאומית התקיימו הערב, והמוליכה בני הרצליה ממשיכה להחזיק במקום הראשון אחרי ניצחון מספר 15 העונה שהושג הערב מול אשקלון. הקריסה של הפועל עפולה נמשכת והיא ספגה הפסד שישי ברציפות, הפעם בחוץ מול עירוני רעננה.

מכבי הוד השרון – אליצור יבנה 92-98

אחרי הניצחון הגדול על הרצליה, אליצור יבנה ספגה הערב הפסד בהוד השרון שמנצחת אותה פעמיים העונה. זה היה משחק של ריצות, כאשר הריצה האחרונה והחשובה הייתה של הביתיים. הקבוצה של נתי כהן חוזרת לנצח ומצליחה לשמור על מקומה בשמינייה הראשונה. הביתיים פתחו טוב והחזיקו ביתרון ברוב הרבע הראשון, אלא שיבנה צימקה ל-24-25 בסיומו. גם ברבע השני הקצב הגבוה נמשך והמחצית נגמרה ב-44-45 להוד השרון. ברבע השלישי האורחים הצליחו לפתוח פער, בעיקר בזכות חן כלפון ודניאל מולינגס, אבל הוד השרון חזרה עם צמד הזרים שלה – 72-66 ליבנה אחרי שלושה רבעים. כמו כל המשחק, גם הרבע האחרון היה רבע של ריצות. זה התחיל עם אחת של יבנה שעלתה ל-86-77, אלא שהביתיים הגיבו עם 9 נקודות ברצף. ביתרון 90-91 לביתיים יבנה איבדה כדור, וטרבון יוז הבטיח לקבוצתו ניצחון ביתי. צמד הזרים של הוד השרון קלעו יחד 67 נקודות מתוך ה-98 של הקבוצה – 37 נקודות של טרבון יוז ו-30 של ג'ימי הול שהוסיף גם 16 ריבאונדים.

מכבי קריית מוצקין – הפועל ר"ג גבעתיים 72-71

משחק ענק באולם גושן בסיומו האורדונים חוזרים למרכז עם ניצחון שני ברצף וניצחון שני העונה על קריית מוצקין. הקבוצה של רועי פרל שוב מפסידה משחק צמוד, והיא עלולה לאבד את המקום השמיני לאחר השלמת המחזור. מנגד, ר"ג גבעתיים קיבלה עוד הופעה טובה של אלונזו קולמן שגם קלע את העונשין שניצח את המשחק. מאמן ר"ג גבעתיים חנן הירשוביץ הורחק מהמשחק ברבע השני לאחר דין ודברים עם השופטים. המשחק נפתח בצורה די שקולה והרבע הראשון נגמר ב-18-19 לביתיים. ברבע השני מוצקין כבר עלתה ל-18-30 עם שתי שלשות של ני באוזן, אלא שתומר זלמנסון הציג יכולת טובה ודאג שבמחצית הקבוצה שלו תפגר 35-39. ברבע השלישי המהפך הושלם. קווין קאפרס התעורר ועם יכולת אדירה השלים מהפך. המקומיים לא הצליחו לקלוע משום מצב – 63-51 לאורחים לאחר שלושה רבעים. גם ברבע האחרון האורדונים שמרו על יתרון דו ספרתי והובילו 71-61, אלא שמכאן הביתיים קלעו 10 נקודות ברצף וקיבלנו שיוויון 71-71, כשנותרו עשר שניות לסיום. הביתיים חזרו מפסק זמן ואיבדו כדור קריטי, כאשר בצד השני אלונזו קולמן קלע מהקו והעניק לקבוצתו את הניצחון היקר. קאפרס וזלמנסון בלטו עם 16 נקודות כל אחד בר"ג גבעתיים. מנגד, 29 של קולמן לא עזרו למוצקין.

עירוני רעננה – הפועל עפולה 66-80

עפולה ממשיכה להפסיד. הקבוצה מבירת העמק ספגה הערב את הפסדה השישי ברצף, והיא ממשיכה להידרדר בטבלה, תוך שהיא מאבדת לא פחות מ-26 כדורים. סטורם וורן רשם הופעת בכורה טובה בעפולה עם 26 נקודות ו-17 ריבאונדים, אולם לא הצליח לעזור לקבוצתו. מנגד, החבורה מפנינת השרון מחברת ניצחון שני ברצף, ובהחלט יכולה להביט כלפי מעלה. פתיחת המשחק הייתה שקולה והביתיים הצליחו לייצר ריצה קטנה וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 14-21. ברבע השני קיבלנו מטווח שלשות, כאשר שתיים ברצף של האורחים העניקו להם יתרון 35-31. טיילר ווידמן הגיב עם 6 נקודות ברצף ועזר לקבוצתו להוביל במחצית 37-38. ברבע השלישי קיבלנו קבוצה אחת  על הפרקט – עירוני רעננה. המקומיים ברחו מהר מאוד ל-15 נקודות הפרש והשאירו את עפולה על 8 נקודות ברבע – 42-57 לאחר שלושה רבעים. ברבע האחרון עפולה הורידה ל-7 הפרש בלבד, אך לא מעבר לכך. ווידמן בלט עם 22 נקודות עבור רעננה ויאיר קרביץ הוסיף 17. בצד השני בלט סטורם וורן עם דאבל דאבל של 26 נקודות ו-17 ריבאונדים.

בני הרצליה – אליצור איתו אשקלון 62-82

הופעת הבכורה של אלישי כדיר הסתיימה בצורה מוצלחת מבחינת בני הרצליה ששומרת על המקום הראשון גם לאחר המחזור. הקבוצה של מיקי גורקה, הצליחה לסיים את החצי הראשון בצורה טובה, ומכאן המשיכה במומנטום גם למחצית השנייה שם ברחה לדרומיים. הקבוצה של מתן חרוש ממשיכה להפסיד והיא עשויה למצוא עצמה בקרבות הירידה לקראת החלק האחרון של העונה. פתיחת המשחק הייתה שקולה עד שכדיר התעורר ועזר לקבוצתו להוביל 16-21 לאחר הרבע הראשון. אייזיאה אייזנדורף פתח את הרבע השני עם 5 נקודות ברצף, אך ד'אור פישר שמר את אשקלון במשחק. שלוש שלשות לקראת תום החצי הראשון העניקו לבני הרצליה יתרון 32-42. הרצליה פתחה את הרבע השלישי בריצת 2-11 ומהר מאוד היתרון שלה הגיע ל-20 הפרש ומכאן הדרך לניצחון הייתה קלה מאוד. אור לאומי בלט עם 19 נקודות, אלישי כדור הוסיף דאבל דאבל של 13 נקודות ו-10 ריבאונדים. מנגד, פול דילייני קלע 28 נקודות והיה היחיד שתיפקד אצל הדרומיים.