ליגת העל לנוער, מחזור 14: נצחונות לעמק חפר ועמק יזרעאל בצפון; ראשל"צ עדיין מושלמת בדרום

מאת אילון סלוס

במחזור ה-14 בליגת העל לנוער נמשך המאבק על המקום ברביעייה הראשונה במחוז הצפוני כאשר 3 קבוצות הבטיחו את מקומן בפלייאוף ו-4 קבוצות נאבקות על המקום הרביעי. במחוז הדרומי ממשיכה ראשל"צ לשמור על מאזן מושלם בכל המסגרות עם ניצחון 14 העונה.

מחוז צפון

עמק יזרעאל, עמק חפר והפועל כפ"ס (משחק חסר) במשולש הצמרת. הקרב על המקום הרביעי המוביל לפלייאוף פתוח כנאבקות עליו: רעננה, מכבי חיפה, רמת השרון וגלבוע/מעיינות (משחק חסר). בתחתית: גליל עליון, מכבי פ"ת ונהריה.

טבלת הליגה

  1. הפועל עמק חפר 25
  2. הפועל עמק יזרעאל 25
  3. הפועל כפר סבא אביב 23 (משחק חסר)
  4. מכבי רעננה עירוני 22
  5. מכבי חיפה אסי 22
  6. א.ס.רמת השרון עלומים 21
  7. הפועל גלבוע מעיינות 20 (משחק חסר)
  8. הפועל גליל עליון צפת 18
  9. מכבי פתח תקוה נחמן 16
  10. הפועל ניר נהריה 15

 

תוצאות המשחקים

הפועל גליל עליון צפת – מכבי רעננה עירוני 91-81

שתי קבוצות במגמות הפוכות נפגשו בכפר-בלום, כשמכבי עירוני יורם רעננה, עם 2 הפסדים רצופים ו-3 בארבעת המחזורים האחרונים פגשה את הפועל גליל-עליון המתאוששת, שחיברה 3 ניצחונות רצופים כולל בגלבוע ועל מכבי חיפה.

רעננה, שבעונה שעברה ספגה הפסד ראשון בגליל אחרי יותר מעשור, לקחה קשה את ההשפלה הביתית מול עמק-הגליל בשבוע שעבר ופתחה בסערה בראשון נדב סיבוני, יהל מלמד, איתמר רוט ויונתן מושקוביץ בדרך ל-34-22.

המארחים ניסו למזער נזקים, אבל הרביעייה השרונית המשיכה לתת את הטון ודאגה לשמור על פער דו-ספרתי עם 55-44 בהפסקה.

רון יצחק כהן ועדי אדרי לא הרימו ידיים וקירבו את האדומים לפנינת השרון, כשהפער יורד עד 68-62 בלבד. סלים חשובים של מלמד וסיבוני בתוספת נקודות של יובל בר אפשרו לאורחים לשמור על ההולכה ולרשום ניצחון 91-81 יקר, ששומר אותם בתמונת הרביעייה הראשונה.

 

א.ס.רמת השרון עלומים – מכבי חיפה אסי 49-73

רמת השרון מפתיעה בבית את מכבי חיפה שמאבדת גבוה, ופותחת מחדש את המאבק על המקום הרביעי.

המקומיים פתחו את המשחק עם שלשה של אריאל לביא כשאדם קליין עם 4 משלו. אלון גילאי דותן בדקות טובות מוביל את רמת השרון שמנגד שקד ביאלע ועומר סבן עם שלשות מנסים להחזיר את הירוקים למשחק. יותם הרמן מגיב עם שלשה משלו ובתום הרבע הראשון 15-24 לרמת השרון.

ברבע השני, רמת השרון שומרים על הפער ועולים לדו ספרתי. גילאי דותן וקליין ממשיכים ללהוט ומנגד נג'ר, מונעם עבוד ואלי חן עם שלשות לחיפה. גילאי דותן מהקו חותם את תוצאת המחצית 33-43 לרמת השרון.

ברבע השלישי שתי הקבוצות מתקשות לייצר נקודות. גיא ארטמן עם שתי שלשות מול שלשות של נג'ר וחן והפער נשמר. גילאי דותן ושלשה של עילי פרנקל מעלים את המקומיים ליתרון 42-54.

ברבע האחרון רמת השרון סוגרת עניין עם דקות טובות של פרנקל וארטמן ובסיום 49-73 לרמת השרון.

 

הרבו לקלוע לרמת השרון:

אלון גילאי דותן 19, גיא ארטמן 17, עילי פרנקל 13, אדם קליין 11.

הרבו לקלוע למכבי חיפה:

אילי חן 14, דניאל נג'ר 13, מונעם עבוד ויובל גרינברג 7.

 

הפועל עמק יזרעאל – מכבי פתח תקוה נחמן 73-104

עמק יזרעאל שומרת על מקומה בצמרת אחרי ניצחון במשחק קצוות מול מכבי פ"ת, עם חמישה שחקנים בדאבל-פיגרס.

העמק פתחו את המשחק היטב כשאוהד דקל וטום סיגטי מובילים אותה. מנגד שלשות של עדן וילבר וגיא בכר. יהל פלג נכנס לעניינים בעמק יזרעאל. טל פיינגולד עם 4 רצופות לאורחים אבל רז צור ושלשה של סיגטי רשמו יתרון לעמק. בכר עם שלשה נוספת מול נקודות של ארז ביבר ורותם גורן ובתום הרבע הראשון 19-27 לעמק יזרעאל.

הרבע השני היה התקפי ונטול הגנות. העמק פתחו עם מטח שלשות של יהל לייבוביץ, מנגד גיא בכר המשיך ללהוט כשהוא קולע מכל מצב. דקל  ואדם שרבקוף השמיכו את מפגן ההתקפה של עמק יזרעאל ובמחצית 43-62 לעמק יזרעאל.

ברבע השלישי העמק הידקו את ההגנה וההתקפה המשיכה לעבוד עם דקל וסיגטי שמנגד שוב בכר אמון על הנקודות ובתום הרבע השלישי 57-90 לעמק.

הרבע האחרון היה רגוע. שרבדקוף פתח טוב את הרבע לעמק. עדן וילבר ויובל דניאלס נכנסו לעניינים בפ"ת. יותם שמול עם שלשה לעמק ורז צור מתכבד בסל ה-100. ליבוביץ חותם את התוצאה 73-104 לעמק יזרעאל.

 

הרבו לקלוע לעמק יזרעאל:

יהל ליבוביץ 18, טום סיגטי 17, אוהד דקל 16, רז צור ואדם שרבקוף 10.

הרבו לקלוע למכבי פ"ת:

גיא בכר 16, טל פיינגולד 9, שקד פלג 8.

 

הפועל ניר נהריה – הפועל עמק חפר 74-66

עמק חפר מנצחת בחוץ את נהריה ושומרת על המקום הראשון בליגה.

הרבע הראשון נפתח בקרב 9 מול 9. מספר 9 המקומי, עידו סופר הוביל את המקומיים ומנגד מספר 9 האורח, ניתאי רוזנברג עם שתי שלשות וסל שדה. חנא עבד עם 4 משלו עבור נהריה, אבל עמית שני, נועם יעקב וניר גל קבעו את תוצאת הרבע 18-13 לעמק חפר.

ברבע השני האורחים העלו את היתרון לדו ספרתי. נועם יעקב, אריאל אייזק ושני עם הנקודות ומנגד היו אלה בר מיכאלוב ודולב משגב ובמחצית 43-31 לעמק חפר.

ברבע השלישי שמרו האורחים על היתרון. רוזנברג פתח עם שלשה , שני המשיך לספק נקודות וים בן שבת נכנס לענייינים. סופר, יעקב ועבד המשיכו להיות ספקי הנקודות של נהריה ובתום הרבע השלישי 58-46 לעמק חפר.

ברבע האחרון המקומיים ניסו לחזור למשחק והורידו לחד ספרתי בראשות עידו סופר ברבע אישי נהדר, אבל ניר גל ורוזנברג לא נתנו להם להתקרב ובסיום 74-66 לעמק חפר.

 

הרבו לקלוע לנהריה:

עידו סופר 21, אלדר יעקב 12, חנא עבד 10.

הרבו לקלוע לעמק חפר:

ניתאי רוזנברג 17, עמית שני 12, ניר גל 10, נועם יעקב 9.

 

הפועל כפר סבא אביב – הפועל גלבוע מעיינות (נדחה ליום חמישי 20.2)

 

מחוז דרום

מכבי ראשל"צ שומרת על הפסגה עם מאזן מושלם, אחריה בשלישיית הצמרת: הפועל ת"א ומכבי ת"א.  מרכז הטבלה צפוף כשהפועל ירושלים, נס ציונה, אליצור יבנה וחולון נאבקות על הכרטיס הרביעי לפלייאוף. בתחתית המועמדות לירידה, הפועל באר שבע / ב"ש ומכבי רחובות.

טבלת הליגה

  1. מכבי ראשלצ איציק 28
  2. הפועל תל אביב 26
  3. מכבי תל אביב טדי 25
  4. הפועל ירושלים עזרא 21
  5. הפועל נ.צ רוטשטיין 21
  6. אליצור יבנה 21
  7. הפועל יורם חולון 20
  8. ע.ל.ה יהוד 17
  9. מכבי רחובות עומר 16
  10. הפועל באר שבע/ב"ש 15

 

תוצאות המשחקים

הפועל נס ציונה רוטנש – מכבי ראשל"צ איציק 95-75

לאחר שזכה בתואר שחקן העונה בנוער ע"ש תנחום כהן מינץ, מוביל טל פלד את ראשל"צ לניצחון חוץ מרשים והיא שומרת על מאזן מושלם בכל המסגרות.

מכבי ראשל"צ פתחו את המשחק בסערה והבהירו מייד בפתיחה מי בעלת הבית. ליאור ברקוביץ הוביל אותה בפתיחת הרבע שמנגד היו אלה שקד ג'רסי וסל ועבירה של גיל שראבי. טל פלד נכנס לעניינים וביחד עם אפק שפיר קבעו את תוצאת הרבע 28-12 למכבי ראשל"צ.

ברבע השני המקומיים חזרו למשחק בראשות שקד ג'רסי ותומר אברמוביץ. מנגד עידו רוימי שמר את האורחים במשחק. אופיר גולדשטיין, איתי הירש ושלושה מהקו של גל חמו הורידו את נס ציונה בפיגור סל למחצית 42-40 לראשל"צ.

ברבע השלישי הראה טל פלד מדוע זכה בתואר שחקן העונה בנוער כשהוא מנפק 17 נק' ברבע וסוחף את ראשל"צ ליתרון דו ספרתי. ליאור ברקוביץ הצטרף אליו שמנגד המקומיים מתקשים לעצור את השטף ולייצר נקודות בעצמם כשברקוביץ עוד מספק נקודות בהתקפה ובתום הרבע השלישי 77-57 לראשל"צ.

הרבע האחרון היה רגוע ושקול. ג'רסי ביחד עם מתן גטה הובילו את המקומיים ומנגד איתן בורג הצטרף אל פלד הלוהט ובסיום 95-75 לראשל"צ.

 

הרבו לקלוע לנס ציונה:

תומר אברמוביץ 18, שקד ג'רסי 16, גל חמו 9

הרבו לקלוע למכבי ראשל"צ:

טל פלד 25 (5 שלשות), ליאור ברקוביץ 19, איתן בורג 13

 

מכבי תל אביב טדי – ע.ל.ה יהוד 58-73

מכבי ת"א מנצחת את יהוד העיקשת במשחק שלא התעלה לרמה גבוהה.

הרבע הראשון היה צמוד. הראל ריסקי הוביל את הצהובים בפתיחה ומהעבר השני היו אלה יואב אולסקה וניסים צבי. עמית אהרוני עם שלשה וסל שדה שהאורחים מגיבים עם שלשות של גל שאול וצבי ובתום הרבע הראשון 19-20 למכבי ת"א.

ברבע השני המקומיים יצרו בריחה בזכות יונתן אטיאס וניב נחשון. שחף שטיינברג בדקות טובות השאיר את יהוד בתמונה. אטיאס המשיך לעבוד היטב במבע ורינסקי חתם את תוצאת המחצית 33-42 למכבי ת"א.

ברבע השלישי הצהובים כבר עלו לדו ספרתי. הטריו אהרוני, רינסקי ואטיאס מריצים אותה היטב. ניסים צבי היה המוציא לפועל של יהוד ובתום הרבע השלישי 46-58 למכבי ת"א.

ברבע האחרון המקומים שומרים על היתרון.אטיאס עם 4 רצופות מול 4 של אולסקה. נדב מינסקי האורח עם שלשה וסל, אבל מנגד שלשה של יניר גדות חתמה את התוצאה 58-73 למכבי ת"א.

 

הרבו לקלוע למכבי ת"א:

יונתן אטיאס 19, עמית אהרוני 16, הראל רינסקי 13.

הרבו לקלוע ליהוד:

שחף שטיינברג 15, ניסים צבי 14, יואב אולסקה 10.

 

הפועל באר שבע/ב"ש – הפועל יורם חולון 55-51

חולון רושמת ניצחון חוץ חשוב במשחק צמוד ושומרת על סיכוייה להגיע לפלייאוף העליון.

הברבע הראשון שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות. איתי בן חמו פתח טוב עבור המקומיים שמנגד עמית ניניו וולרי בוריסובסקי עם נקודות נדירות לאורחים ובתום הרבע הראשון 6-9 לב"ש.

ברבע השני האורחים מחולון יוצרים בריחה בראשות דניאל ציצואשוילי, נועם להט ואלי שמשילאשוילי. המקומיים התקשו לייצר נקודות שחן קראוניק קולע מהקו וטל אחוואן עם 4 רצופות ובמחצית 29-21 לחולון.

ברבע השלישי שוב שתי הקבוצות במפגן התקפי לא טוב. בוריסובסקי  עם נקודות לחולון ומנגד בן חמו עם רבע טוב נוגס מעט בפער ובתום הרבע השלישי 39-33 לחולון.

ברבע האחרון המקומיים עוד ניסו לחזור למשחק בראשות חן קראוניק ובן חמו אבל עמית ניניו ושלשה של חיים יצחקיאן חתמו את תוצאת המשחק 55-51 לחולון.

 

הרבו לקלוע לב"ש:

חן  קראוניק 16, איתי בן חמו 15.

הרבו לקלוע לחולון:

עמית ניניו, דניאל ציצואשוילי, נועם להט ואלי שמשילאשוילי 9.

 

הפועל תל אביב – אליצור יבנה 80-89

הפועל ת"א מנצחת את יבנה העיקשת והמפתיעה ושומרת על מקומה בצמרת הגבוהה, יבנה מנגד רוצה את הכרטיס הרביעי לפלייאוף ותיאבק עליו עד הסוף.

הרבע הראשון היה צמוד. אליעד טל הוביל כמעט לבדו את המקומיים ומנגד האורחים בראשות הטריו: עוז חולי, עילי אלגרבלי ואופק לוי עולים ליתרון מפתיע 15-14 בתום הרבע הראשון ליבנה.

ברבע השני האדומים רושמים מהפך ברבע התקפי טוב משני הצדדים. טל המשיך להיות המוציא לפועל של הפועל ת"א ומנגד אופק לוי בלט ביבנה. שלשות של אריאל לחוביץ ועידו ברגמן ונקודות מהקו של טל רשמו יתרון להפועל ת"א. ים שפריר עם סל ושלשה מול שלשה נוספת של ברגמן ובמחצית 39-43 להפועל ת"א.

ברבע השלישי האדומים מגדילים את הפער כשאופק גול נכנס לעניינים ביחד עם שתי שלשות נוספות של לחוביץ, מנגד שפריר עם שתי שלשות משלו וסיומת טובה של אופק לוי ובתום הרבע השלישי 59-67 להפועל ת"א.

ברבע האחרון אור אוחנה ולירן אזולאי עם שלשות ליבנה מנסים לחזור למשחק אבל הפעם היה זה אמיתי רותם עבור המקומיים שלא נתן להם להתקרב. חולי עם סל ועבירה ושלשה של יהונתן דלאל לא הספיקו ליבנה מול נקודות של לזר, דניאל הילל וטל ובסיום 80-89 להפועל ת"א.

 

הרבו לקלוע להפועל ת"א:

אליעד טל 25, אריאל לחוביץ 14, אמיתי רותם ואופק גול 12, שחר לזר 10.

הרבו לקלוע ליבנה:

עוז חולי 21, אופק לוי 19, ים שפריר 12.

 

הפועל ירושלים עזרא – מכבי רחובות עומר 73-63

ניצחון חוץ מפתיע לרחובות על הפועל ירושלים שמאבדת גובה.

האורחים מרחובות פתחו את הרבע הראשון היטב בראשות רון דואניס, ירון נהלי ודן קישלאס מנגד שלשה של טל בן עטר ונקודות של אלון אפל והרבע מסתיים 15-10 לרחובות.

ברבע השני המקומיים מצמצמים במעט את הפער בזכות רבע אישי טוב של בן עטר אבל שלשה של עידו לסר ונקודות של קישלאס ומתן קליין ובמחצית 30-26 לרחובות.

ברבע השלישי רחובות מגדילים את הפער. לסרי, דואניס ונהלי מריצים אותה ליתרון מבטיח 52-40 בתום הרבע השלישי.

ברבע האחרון המקומיים ניסו לחזור למשחק עם בן עטר, יובל קרח, ואור כהן אבל נתקלו בנהלי ודואניס שדאגו לניצחון חוץ יקר ומפתיע לרחובות 73-63.

 

הרבו לקלוע לירושלים:

טל בן עטר 23, אור כהן 10.

הרבו לקלוע לרחובות:

ירון נהלי 19, רון דואניס 15, דן קישלאס ועידו לסרי 11